Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:05:42 GMT

برخی از مشکلات خراسان جنوبی را بر اساس اهمیت حل می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۲۱۲۴

برخی از مشکلات خراسان جنوبی را بر اساس اهمیت حل می‌کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی زاهدی وفا عصر امروز در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی از مشکلات خراسان جنوبی را در مرکز بر اساس اهمیت و توان خود پیگیری و حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به بحث رابطه مردم و دولت گفت: هر دولتی که می‌آید وعده‌هایی می‌دهد و بر اساس آن عمل می‌کند و کثرت این وعده دادن و عدم اجرای آن سبب کاهش سرمایه اجتماعی می‌شود و مسئولان باید به بحث رابطه مردم با دستگاه‌های دولتی توجه بسیاری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم بیشتر با مدیران و کارمندان دولت ارتباط دارند و فکر می‌کنند که آن فردی که مقابلشان است، رئیس دولت است و اگر خدمات بر اساس رویکرد مردمی نباشد، اولین نارضایتی را در قالب رئیس جمهور عنوان می‌کنند.

زاهدی وفا تصریح کرد: باید با مردم به گونه‌ای برخورد کنید که این سرمایه اجتماعی نه تنها کاهش پیدا نکند بلکه به مرور زمان افزایش یابد و سرمایه اجتماعی دولت همان سرمایه اجتماعی نظام است و امیدواریم این موضوع روز به روز بهتر شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه متأسفانه بهره وری بخش دولتی بسیار کاهش یافته است، اضافه کرد: این موضوع وقتی در اقتصاد منعکس می‌شود، سبب کاهش بهره وری بخش خصوصی هم می‌شود و این موضوع را مسئولان استان باید پایش کنند.

وی بیان کرد: هر چه زمان بهره وری دولتی افزایش پیدا کند قطعاً کاهش توجیه اقتصادی را در پی دارد و اگر بخواهیم به یک فرمول اقتصادی در بخش خصوصی فکر کنیم، باید به کاهش زمان ارتباط و تعامل بین بخش خصوصی و دولتی توجه داشته باشیم چرا که در غیر این صورت توجیه اقتصادی بسیاری از کارها از بین خواهد رفت.

زاهدی وفا با اشاره به اینکه در صدور مجوزهای کسب و کار تسریع شده است، گفت: باید یک عزم جدی به وجود آید تا این توجیه اقتصادی سرمایه گذاری از دست نرود و مدیران و استاندار خراسان جنوبی توجه کنند که جذب سرمایه گذار از سخت‌ترین کارها است و با کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری می‌توانیم، موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید به گزینه‌های جانشین برای حل مشکلات استان خراسان جنوبی فکر کنید و اگر بخواهید تنها در چارچوب اداری عمل کنید پروژه‌ها روی زمین باقی خواهد ماند.

زاهدی وفا با بیان اینکه دولت برای بلند کردن اقتصاد کشور از زمین نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، اظهار کرد: سال گذشته سرمایه گذاری کشور منفی ۴.۷ بوده است و نمی‌توانستیم استهلاک سرمایه گذاری موجود را جانشین کنیم و رشد اقتصادی کشور وابسته به میزان جذب سرمایه گذاری است.

کد خبر 5572955

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کار محمدهادی زاهدی وفا بیرجند هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین دولت سیزدهم خراسان رضوی گناوه افتتاح طرح عمرانی سرمایه اجتماعی خراسان جنوبی سرمایه گذاری زاهدی وفا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی گفت: تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده‌‎گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در استان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محسن صفایی اظهار داشت: سپرده‌گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی تنها طرح قانونی و حمایتی اتباع در کشور است که به ابتکار سازمان ملی مهاجرت و با همکاری شرکت زنجیره تأمین دانش و بانک ملی اجرایی شده و با استقبال اتباع، فرآیند اجرایی آن در استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اتباع و مهاجرین خارجی مجاز در استان می‌توانند با مراجعه به دفاتر اقامت و اشتغال نسبت به مشارکت در این طرح اقدام کنند، تصریح کرد: متقاضیان با افتتاح حساب نزد شعب بانک ملی و در چارچوب همین طرح می‌توانند از مزایای آن از جمله اقامت، اشتغال، بیمه و سایر موارد بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: طی مراسمی امروز دفترچه‌های اقامت در اختیار اولین گروه از اتباع مشارکت‌کننده در این طرح قرار گرفت.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد