Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدرضا رضایی کوچی عصر امروز در جلسه نهایی سفر رییس مجلس به لرستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و روسای کمیسیون‌های این پارلمان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه تدوین نهایی برنامه هفتم توسعه و همچنین لایحه بودجه ۱۴۰۲ هستیم، طبیعی است که این سفرها موجب می‌شود یک اشراف کامل‌تری نسبت به نیازمندی استان‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها پیدا کنیم و بهتر بتوانیم بودجه و برنامه هفتم را برای سال‌های آینده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسون عمران مجلس با اشاره به بازدیدهای انجام شده از شهرهای مختلف لرستان طی ۲ روز اخیر، بیان داشت: برای هر شهرستان ۲ پروژه را به عنوان اولویت کمیسیون عمران انتخاب کردیم که پس از سفر برای به نتیجه رسیدن پروژه‌ها با دستگاه‌ها پیگیری لازم را خواهیم کرد.

رضایی کوچی، احداث شبکه ریلی را نیاز مهم استان در کنار مشکل آب عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر راه‌آهن اندیمشک- دورود-ازنا به استان مرکزی حجم قابل توجهی از بار بندر شهید رجایی به جنوب کشور را به لحاظ کیفیت ایجاد آن راه‌آهن نمی‌تواند جابه‌جا کند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ میلیون تن بار داریم در بندر که امکان صادرات آن از طریق ریل وجود دارد، اما به دلیل کیفیت پایین شبکه ریلی موجود این میزان جابه‌جایی بار حداکثر ۳ میلیون تن است و مابقی از طریق جاده ترانزیت می‌شوند که علاوه بر خسارت به جاده‌ها، هزینه تمام شده جابه‌جایی کالا را افزایش می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خوشبختانه راه‌آهن اندیمشک- پلدختر- خرم‌آباد می‌تواند امکان عبور مسیر انتقال کالا از لرستان ایجاد کند که این مهم در توسعه استان بسیار موثر است.

رضایی کوچی با اشاره به وجود ۱۶۰ معدن فعال در لرستان، ظرفیت صادرات سنگ‌های تزئینی استان را بالا دانست و افزود: زمینه صادرات این محصول را می‌توان از طریق مسیر ریلی فراهم کرد که این موضوع ضمن کاهش هزینه‌های انتقال، انگیزه معدن‌داران را بیشتر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از طریق تهاتر نفت این فرصت برای استان فراهم شده و از معدود پروژه‌هایی است که فرصت تحقق آن را دولت و نظام ایجاد کرده و در مجلس نیز پیگیری خواهیم کرد که هر چه سریع‌تر پروژه مهم و استراتژیک استان و کشور به سرانجام برسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در بودجه سال آینده برای تامین مالی بزرگراه الیگودرز به داران از طرق مختلف پیش‌بینی‌هایی خواهد شد، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب ازنا دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که به دلیل بالا بودن سطح آب در این شهرستان، مردم از نظر فاضلاب دچار مشکل هستند، از همین‌رو با وزارت نیرو صحبت‌هایی خواهیم داشت تا آن را جزو اولویت‌های سفر مجلس پیگیری خواهیم کرد، همچنین تغییری در پیمانکار بزرگراه ازنا- شازند داده می‌شود.

رضایی کوچی، نبود کنار گذر دورود را یکی از مشکلات مردم این شهرستان خواند و گفت: امروز متاسفانه به دلیل تردد بالا به مرکز استان، ترافیک زیادی را در شهر دورود شاهد هستیم، کنارگذری به طول ۱۲ کیلومتر برای این شهرستان تعریف شده که در سفر ریاست جمهوری منابعی برای پروژه پیش‌بینی و پیمانکار مستقر شده است.

وی ادامه داد: بیمارستان ۲۵۰ تختخوبی دورود نیز متاسفانه در ابتدا جانمایی نامناسبی داشته، کمیته فنی و بهداشتی باید برای پروژه تشکیل شود تا شاهد تسریع در اجرای این بیمارستان باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، وضعیت کمی و کیفی تخت‌های بیمارستان‌های لرستان را نامطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع در مهاجرت بیماران به مراکز درمانی سایر استان‌ها بسیار تاثیرگذار است.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه هیچ شهری در لرستان از آب پایدار برخوردار نیست، افزود: با وجود اینکه حدود ۲ برابر میانگین کشور بارندگی در این استان داریم، هیچ شهری از استان دارای آب پایدار نیست.

وی اظهار کرد: امید می‌رود با منابعی که برای تکمیل سدها در نظر گرفته شده، شاهد حل مشکل آب پایدار در این استان شویم.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به ورزشگاه پلدختر در سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: این پروژه در حال انجام بوده منتها هنوز هیچ بخشی از آن به بهره‌برداری نرسیده، از این‌رو نیازمند فازبندی بوده تا در ادامه کار تکمیل پروژه را داشته باشیم.

رضایی کوچی، نبود زمین را از جمله مشکلات خرم‌آباد برا جهش مسکن ملی بیان و خاطرنشان کرد: باید به دنبال شهر جدید باشیم، شهری که بتواند مردم فاقد مسکن خرم‌آباد را اسکان دهیم.

وی بیان داشت: در بودجه سال آینده منابع مالی لازم برای تملک کامل قلعه فلک‌الافلاک پیش‌بینی خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید از مسیر سیل‌زده پلدختر، بر تکمیل مسیر جایگزین این محور تاکید و تصریح کرد: حداکثر طی یک سال آینده این مسیر به بهره‌برداری برسد که نیازمند تزریق منابع است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون عمران رضایی کوچی لرستان رئیس کمیسیون عمران مجلس رضایی کوچی آب پایدار خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سردار ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در پروژه ساختمان استانداری از طبقات مختلف این پروژه بازدید کرد .

در این بازدید استاندار خطاب به معاون عمرانی گفت : مرحله انتخاب پیمانکار جهت تکمیل از فردا آغاز شود و ظرف ۳ ماه و نیم بایستی معاونت امور عمرانی استانداری در ساختمان جدید مستقر شود .

شفقت افزود : در بحث جانمایی واحدها و طبقات نیز تغییرات و اصلاحات ضروری است که طی جلسه ای که در استانداری تشکیل خواهد شد اصلاحات مورد نیاز ساخت و ساز واحدها و اتاق های ساخته شده تصمیم گیری خواهد شد .

استاندار لرستان اظهار داشت : این پروژه برای تکمیل نهایی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با برنامه ریزی هایی که خواهیم نمود به مرور با تامین اعتبار این پروژه به سرانجام خواهد رسید .

لازم به ذکر است عملیات اجرایی ساختمان جدید استانداری لرستان در ۱۲ طبقه موسوم به برج امید از ۱۰ سال گذشته آغاز گردیده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899722

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران