Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبرئیل نوکنده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به انجام مرحله سوم بازنگری در تپه‌های جهانی سیلک کاشان اظهار داشت: این مرحله از کاوش‌ها با همکاری جواد حسین زاده مدیر پایگاه پژوهشی تپه‌های سیلک و علی مولودی باستان شناس در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در بخش مسکونی تپه‌های جهانی سیلک کمتر تاکنون پژوهش شده بود، ابراز داشت: البته در سال ۱۳۸۲ فعالیت‌های انجام شده بود که نیمه کاره رها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست طرح مرحله سوم بازنگری تپه‌های جهانی سیلک با اشاره به اینکه یکی از نقاط اصلی بازدید گردشگران در تپه‌های جنوبی سیلک وجود دارد، تصریح کرد: سیلک یک میراث جهانی است و پژوهش‌های آن هم باید جهانی باشد از این رو مقداری از آزمایش‌های مربوط به این پژوهش‌ها با همکاری پژوهشگران از سراسر دنیا اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله اول کاوش و بازنگری تپه‌های سیلک در بین سال‌های ۸۰ تا ۸۵ با سرپرستی مرحوم صادق ملک شهمیرزادی و مرحله دوم طی سال‌های ۸۷ و ۸۸ با سرپرستی حسن فاضلی بود، تاکید کرد: در حال حاضر مرحله سوم این کاوش‌ها در تپه‌های جنوبی در فضای کارگاهی حدود هشت در پنج متر در حال اجرا است.

نوکنده افزود: در این مرحله از کاوش‌ها و در همین ابتدای کار بقایای یک منزل مسکونی مربوط به هزاره چهارم پیش از میلاد در تپه‌های جهانی سیلک کاشان کشف شد که فعلاً خیلی فرسوده است.

وی تاکید کرد: در مراحل بعدی کاوش و طی روزهای آینده سراغ لایه‌های پایین‌تر تپه‌های جنوبی سیلک می‌رویم که احتمالاً مربوط به پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار سال پیش است.

کد خبر 5572973

منبع: مهر

کلیدواژه: موزه ایران تپه های سیلک آثار تاریخی هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 آمار کرونا اردبیل قزوین دولت سیزدهم خراسان رضوی گناوه افتتاح طرح عمرانی تپه های جهانی سیلک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روز دوشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران برگزار شد و تیم‌های صعود کننده به مرحله بعدی مسابقات مشخص شدند.

قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی، دوشنبه برگزار می‌شود تا تیم‌ها حریفان خود را بشناسند.

سپاهان اصفهان، چادرملوی اردکان، مس رفسنجان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، هوادار تهران، آلومینیوم اراک و ملوان انزلی هشت تیم راه یافته به این مرحله هستند.

مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • تاریخ برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی
  • جام حذفی فوتبال/ تراکتور، ملوان و گل گهر به مرحله یک چهارم صعود کردند
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند