Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان گفت :ما روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم برخی از اتهامات بی اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی مانده باشد و هر زمان بخواهند ادعاهای برخاسته با هماهنگی رژیم صهیونسیتی تکرار کنند.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در جمع ایرانیان مقیم تانزانیا اظهارکرد: نگاه برای اثر کردن تحریم‌ها و رونق و توسعه اقتصادی در کشور بدون نگاه به برجام وجود دارد چراکه با فرض اینکه چند هفته دیگر توافق ما به نقطه قطعی برسد و همه چیز تا قدری کار کند و تحریم‌های ثانویه برداشته می‌شود، اما تحریم‌های اولیه در چارچوب برجام باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت مصمم است برنامه توسعه پایدار اقتصادی را با نگاه به بی اثر کردن تحریم‌ها ادامه دهد و همزمان مسیر مذاکرات را همانطور که در ماه‌های گذشته دنبال کرده است، ادامه دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خودمان از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت کردیم. ما در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در گفت‌وگوها و تدوین متن داشتیم و آخرین دیدگاه‌های خودمان را به طرف آمریکایی منتقل کردیم، در بعضی از موضوعات باید تاکید بیشتری انجام می‌شد که این کار انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همانطور که گفتیم ما پاسخ طرف آمریکایی را دریافت کرده و در حال بررسی و آنالیز دقیق آخرین متنی که روی میز قرار دارد هستیم. روی مسائل باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در شرایطی که همه طرف‌ها به برجام برمی‌گردند برخی اتهامات سیاسی و بی اساس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه جمهوری اسلامی ایران باقی مانده باشد و آنها بخواهند مثل استخوان لای زخم هر زمان که خواستند این ادعاهای برخاسته از محیط ناامن کننده رژیم صهیونیستی را تکرار کنند.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: با ایستادگی بر خطوط قرمز خود امیدواریم طرف آمریکایی در تعهداتش جدی باشد و چنانچه در بررسی‌هایمان به نقطه مطلوب توافق برسیم امیدواریم در کنار تلاش برای بی اثر کردن تحریم‌های اولیه که باقی می‌ماند در موضوع بازگشت همه طرف‌ها به توافق و لغو تحریم‌ها علیه ایران بتوانیم به مرحله نهایی مذاکرات نزدیک شویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: چنانچه بررسی‌های ما به نقطه‌ای برسد که جمع بندی تیم کارشناسی ما تامین منافع و رعایت ملاحظات و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران باشد، گام بعدی جمع شدن و حضور وزرای خارجه در وین برای جمع بندی گفت‌وگوها و توافقات است و براساس جدول زمانبندی که در مورد آن بررسی‌های کارشناسی ما در دست اقدام است، امیدواریم بتوانیم به مراحل بعدی هم وارد شویم.

وی خاطرنشان کرد: مادامی که در حوزه رعایت خطوط قرمز و حصول منافع ملت ایران مطمئن نشویم، هیچ شتاب و عجله‌ای در این موضوع نخواهیم کرد.

وزیر امور خارجه در پایان گفت: امیدوار هستم در هر دو مسیر، جمهوری اسلامی ایران با حمایت گسترده مردمی و تلاش‌هایی که در ماه‌های گذشته انجام شده، بتوانیم کماکان در همه موضوعات همچون مباحث علم، فناوری و دفاعی که ایران یکی از پنج کشور و کنشگر اصلی در جهان است در سایر موضوعات نیز در نوک قله قرار بگیرد.

کد خبر 599705

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان امیرعبداللهیان حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه سخنگوی وزارت خارجه وزیر خارجه ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اثر کردن تحریم ها طرف آمریکایی باقی مانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد

دو هفته پیش در هفته سی‌ودوم سری آ جدال تیم‌های رم و اودینزه در دقیقه ۷۰ به دلیل وخامت حال اندیکا بازیکن رم نیمه کاره ماند و امشب دو تیم ۲۰ دقیقه باقی مانده را بازی کردند و رم گل برتری را در آخرین ثانیه‌ها به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جدال تیم‌های رم و اودینزه در چارچوب هفته سی‌ودوم با نتیجه یک بر یک تا دقیقه ۷۰ ادامه پیدا کرده بود و پس از سکته قلبی اندیکا مدافع رم بازی نیمه‌ کاره ماند.

با اعلام فدراسیون فوتبال ایتالیا ۲۰ دقیقه باقی‌مانده از این بازی پنج‌شنبه شب در اودینه پیگیری شد و فدراسیون فوتبال ایتالیا به دو تیم اجازه داده بود با ترکیبی جدید هم می‌توانند وارد زمین شوند و یکی از تغییرات ده‌روسی حضور ثابت سردار آزمون در ترکیب اصلی بود.

در حالی که فقط چند ثانیه تا پایان بازی باقی مانده بود، روی یک کرنر کریستیانته گل برتری جالوروسی را به ثمر رساند تا جایگاه گرگ‌ها در رتبه پنجم تثبیت شود و در منطقه کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درخواست پیشکسوت پرسپولیس از مدیران باشگاه
  • حمید درخشان: برای تمدید قرارداد اوسمار عجله نکنید
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • گواردیولا: اتفاقی که برای لیورپول افتاد ممکن است برای ما هم رخ دهد
  • جالوروسی در منطقه کسب سهمیه UCL / ده‌روسی اودینه را با ۳ امتیاز ترک کرد