Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علیزاده در نشست فعالین اقتصادی فارس با معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: دولت در تلاش است تا اصلاحات اقتصادی را در نظام اقتصادی کشور ایجاد کند و این خواسته مولدان اقتصادی کشور بوده است.

نماینده مردم بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی، بهبود فضای کسب و کار در کنار تسهیل کسب مجوز‌های از دیگر خواسته‌هایی بوده که به عنوان مطالبه فعالین اقتصادی کشور مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجمع نمایندگان فارس خواستار ایجاد شفافیت در بازار‌های مالی شد و گفت: قیمت گذاری دستوری در هیچ نظام اقتصادی جهان وجود نداشته است.

علیزاده گفت: اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم نباید تفکر قیمت‌گذاری دستوری را در نظام اقتصادی کشور پیاده سازی کنیم این در حالی است که با قیمت گذاری دستوری میزان مصرف نیز کاهش پیدا کرده است.

او گفت: قیمت گذاری دستوری موجب کاهش فعالیت‌های اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود و تولیدکنندگان انگیزه‌ای برای تولید نخواهند داشت.

این نماینده مجلس گفت: برخی از حوزه‌های قیمت گذاری دستور موجب شده تا تولیدکنندگان به دنبال توسعه بنگاه‌های اقتصادی نبوده و حجم سرمایه گذاری در این حوزه نیز کاهش چشمگیری داشته است.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصاد مجلس شورای اسلامی، تنها نتیجه‌ای که قیمت‌های دستوری برای اقتصاد داشته این بوده که نقدینگی به سمت بازار‌های موازی حرکت کرده است.

علیزاده گفت: با توجه به تورمی که در بازار وجود داشته به علت اجرایی شدن طرح قیمت‌های دستوری شاهد هستیم که قیمت مسکن با توجه به رکود باز هم ١۵ درصد رشد داشته است.

او پیشنهاد داد: ریسک سرمایه گذاری در حوزه تولید را باید پذیرفت و سود تولید محصولات را به حداکثر رساند این در حالی است که اگر به دنبال ایجاد بازار‌های کارآمد هستیم باید از تمامی ظرفیت‌های اقتصادی بخش خصوصی استفاده کرد و حتی گاهی نسبت به ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در مقابل بخش دولتی اقدام کرد.

نماینده مردم بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی گفت: انحراف در بانک‌ها به گونه‌ای است که حجم قابل توجه‌ای از منابع در جای دیگری هزینه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی توسعه اقتصادی قیمت گذاری دستوری قیمت گذاری دستوری اقتصادی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و  ۵۰۱ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۲ میلیون تومان
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان
سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۶۸  هزار تومان
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • کف قیمت دلار کجاست؟