Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود واحدیان  افزود: طرح "منظومه‌های روستایی" فعالیت جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی است که در قالب این طرح توانمندسازی مردم روستا در زمینه‌های اشتغال، معیشتی، اقتصادی و عمرانی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در این چهارچوب افرادی به عنوان تسهیل گر وظیفه دارند با استقرار در روستا‌ها اهالی را در امور مزبور یاری دهند، مشکلات روستا‌ها را رصد و جمع‌بندی کنند تا برای رفع آن‌ها از طریق هر یک از دستگاه‌های اجرایی اقدام شود، یا تسهیلات مورد نیاز از طریق صندوق کارآفرینی امید به روستاییان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مسوول اظهار داشت: کارشناسان خبره‌ای برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند تا موانع و مشکلات روستا‌ها را به نحوی جمع بندی کنند تا بهترین گزینه‌ها برای حل این مشکلات در زمینه اشتغال و عمران و آبادانی روستا به روستاییان ارایه شود.

واحدیان با اشاره به اثرات بلایای طبیعی، به ویژه سیل در خراسان رضوی و تاثیرات آن بر روستا‌ها افزود: هم اینک ۸۰ درصد روستا‌های استان در مسیل‌ها قرار گرفته اند، یکی از وظایف بنیاد در تهیه طرح هادی، شناسایی و بازیابی مسیل‌ها در روستا‌ها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: با این حال جدا از شناسایی روستاها، نمی‌توان ۱۰۰ درصد یک روستا را از آسیب سیل مصون دانست، اما در تهیه طرح هادی تلاش می‌شود مناطقی که امکان جاری شدن سیل در آن‌ها وجود دارد، مشخص و از ساخت و ساز در آن‌ها جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منظومه روستایی توانمند سازی روستاییان خراسان رضوی روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی ظهر شنبه در نشست تبیینی طرح تکام «توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه» بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی را به عنوان یک برنامه و اولویت مهم در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: اگر طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان با جدیت دنبال شود تحول در حوزه روستایی به ویژه در اشتغال و اقتصاد روستایی رخ می‌دهد و به عبارتی تبلور مردمی سازی اقتصاد روستا است.

وی اضافه کرد: تجربه‌های خوب دهیاران در این حوزه به اشتراک گذاشته شود و تلاش شود تا سند توسعه هر روستا بر پایه الگوی مردمی تدوین و عملیاتی شود.

کد خبر 6089974

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود