Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:31:51 GMT

اجرای طرح "منظومه روستایی"در ۳ شهرستان خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۳۹۰۹

اجرای طرح 'منظومه روستایی'در ۳ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن خراسان رضوی، محمود واحدیان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "منظومه روستایی" به منظور توانمندسازی مردم روستا در زمینه‌های اشتغال و معیشتی در روستاهای سه شهرستان بجستان، گناباد و باخرز این استان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح "منظومه های روستایی" فعالیت جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی است که در این چهارچوب افرادی به عنوان تسهیل گر وظیفه دارند با استقرار در روستاها اهالی را در امور مزبور یاری دهند، مشکلات روستاها را رصد و جمع‌بندی کنند تا برای رفع آنها از طریق هر یک از دستگاه‌های اجرایی اقدام شود، یا تسهیلات مورد نیاز از طریق صندوق کارآفرینی امید به روستاییان پرداخت شود.

این مسئول اظهار کرد: کارشناسان خبره‌ای برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند تا موانع و مشکلات روستاها را به نحوی جمع بندی کنند تا بهترین گزینه ها برای حل این مشکلات در زمینه اشتغال و عمران و آبادانی روستا به روستاییان ارایه شود.

واحدیان با اشاره به اثرات بلایای طبیعی، به ویژه سیل در خراسان رضوی و تاثیرات آن بر روستاها افزود: هم اینک ۸۰ درصد روستاهای استان در مسیل ها قرار گرفته اند، یکی از وظایف بنیاد در تهیه طرح هادی، شناسایی و بازیابی مسیل ها در روستاها با همکاری شرکت آب منطقه‌ای است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: با این حال جدا از شناسایی روستاها، نمی توان ۱۰۰ درصد یک روستا را از آسیب سیل مصون دانست اما در تهیه طرح هادی تلاش می شود مناطقی که امکان جاری شدن سیل در آنها وجود دارد، مشخص و از ساخت و ساز در آنها جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: منظومه های روستایی بنیاد مسکن خراسان رضوی خراسان رضوی بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی گفت: طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدعلی زهره‌ای، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در این استان از شتاب مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد: کشور با روی کار آمدن دولت سیزدهم، تبدیل به یک کارگاه ساخت مسکن شده است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در خصوص سرعت بخشیدن به احداث واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن و استفاده از ظرفیت مردم در این راه، باید مباحث با تدبیر و گره‌گشایی شود.

نظری با اشاره به اشرافیت تیم اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، افزود: هیچ مشکلی برای رفع موانع و تنگناها در استان وجود ندارد که با راهبری و مدیریت قابل حل نباشد، کافیست راهکارها احصا و عملیاتی شود.

وی با استناد به آمار و ارقام وضعیت راه‌های استان را بسیار مهم ارزیابی و با اشاره به سه مبدا ترانزیتی کشور و همچنین حجم ترافیک حاصل از زائران حرم مطهر حضرت رضا (ع)، ترافیک راه‌ها و آزادراه‌های استان را چهار برابر ظرفیت موجود اعلام کرد.

استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: برنامه و آمادگی کامل در استان جهت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌ها وجود دارد و این امر مهم نیازمند حمایت و همراهی متولیان کشور است.

کد خبر 748741

دیگر خبرها

  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • شتاب مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی
  • بزرگترین سایت طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی در گناباد است
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی