Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@17:12:32 GMT

تولید ۵۵۰ میلیون دوز واکسن دامی در کشور

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۳۹۹۳

تولید ۵۵۰ میلیون دوز واکسن دامی در کشور

آقای سید محمدآقامیری گفت: بنابر آمار سالانه ۱۰.۵ میلیارد دوز واکسن طیور و ۶۰۰ میلیون دوز واکسن دامی مورد نیاز کشور است که ۹۱ درصد واکسن دام و ۲۵ درصد طیور از تولید داخل تامین می شود.

به گفته او، در خصوص واکسن های دامی طی یک برنامه کوتاه مدت با تامین ۹ تا ۱۰ درصد نیاز کشور به زودی به سمت خودکفایی می رویم و در تولید واکسن های طیور برنامه ریزی کردیم که در صورت فراهم شدن مقدمات به سمت خودکفایی رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقامیری می گوید: طی فراخوانی به شرکت های واکسن سازی که در ایام کرونا تولید واکسن کردند، اعلام کردیم که با استفاده از ظرفیت ها به سمت و سوی تولید واکسن مورد نیاز برویم.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: ظرفیت در کشور ما برای تولید و صادرات واکسن وجود دارد، اما در شرایط فعلی صادرات واکسن در حدی نیست که ارزآوری چندانی داشته باشد.

 اصلاح نظام یارانه‌ هیچ تاثیری بر قیمت دارو، واکسن و مواد بیولوژیک دامپزشکی نخواهد داشت، چه بسا در برخی از داروها و واکسن‌ها نسبت به سنوات قبل کاهش قیمت خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن دام واکسن طیور واردات واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۳۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با رؤسای مناطق آزاد، کارآفرینان و صنعتگران استان هرمزگان افزود:همه رویه‌های معیوب که مانع تولید می‌شود در همکار‌ی با دیگر قوا درحال اصلاح است.
وی گفت: برخی نهاد‌های حکومتی نیز بایستی نگرش خود را به فعالان اقتصادی و فعالان بخش خصوصی تغییر دهندو موانع را از پیش‌روی تولیدگران بردارند.
رئیس قوه قضاییه افزود: بر مبنای بررسی‌های آسیب‌شناسانه از مطالعه پرونده‌های قضایی، یکی از موانع تحقق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور انعقاد قرارداد‌های ضعیف است؛ همه قرارداد‌ها از جمله قرارداد‌های دولتی باید اطمینان‌بخش و محکم منعقد شوند و اینگونه نباشد که با تغییر دولت‌ها، مفاد این قرارداد‌ها نیز تغییر کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
استاندار هرمزگان هم در این نشست با اشاره به هزار و ۸۷ کیلومتر مرز مشترک استان هرمزگان با کشور‌های همسایه، گفت: استان در حوزه تامین امنیت سرمایه‌گذاری در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.
مهدی دوستی همچنین از بهبود ۹ پله‌ای نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سه سال گذشته خبر داد.
عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: مدیریت دوگانه دستگاه‌های دولتی در قشم با تغییر نگاه‌ها در نظام اداری رفع می‌شود.
نمایندگان شرکت‌های تولیدی و برخی کارآفریان به موانع پیش روی تولید از جمله تامین خوراک اولیه پرداختند.

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • سرانه مصرف سیب زمینی به ۴۵ کیلو رسید
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند