Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@08:13:05 GMT

حذف یارانه نهاده های دامی علت گرانی سبوس گندم است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۰۶۰

حذف یارانه نهاده های دامی علت گرانی سبوس گندم است

محمد سرگزی در خصوص افزایش قیمت سبوس گندم گفت: نگاه دولت در این خصوص به سیستان و بلوچستان باید ویژه باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در پی گلایه برخی از دامداران شمال سیستان و بلوچستان در خصوص افزایش یکباره قیمت سبوس گندم از کیلوی هزار و ۷۰۰ به ۶ هزار و ۷۰۰ تومان خبرنگار عصرهامون این موضوع را پی گیری و در تماس با فرماندار زابل وی گفت این موضوع را از جهاد کشاورزی استان پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
خبرنگار ما در تماس با غلامرضا سرگزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی این موضوع را پیگیری که وی در پاسخ گفت: این افزایش قیمت از سوی جهاد کشاورزی استان و ز سمت وزرات جها کشاوزی صورت نگرفته است و توسط ستاد تنظیم بازار کشور انجام شده است.
 
وی افزود: در این خصوص مکاتباتی از سمت جهاد کشاوری استان با وزرات خانه انجام شده است و مشکلات مردم شمال استان در بخش کشاورزی بیان شده است و حال  منتظریم پاسخ وزرات جهاد کشاروزی هستیم.
 
در ادامه پیگیری این موضوع خبرنگار ما با محمد سرگزی نماینده زابل تماس گرفت که وی گفت: دولت نهاده های دامی را از سبد حمایتی خود خارج کرده است و همین باعث شده است که قیمت نهاده های دامی افزایش پیدا کند
 
 سرگزی با بیان اینکه این تصمیم برای کل کشور گرفته شده است ادامه داد: متاسفانه برای تامین نهاده های دامی دولت ارزی را برای هیچ نقطه از کشور در نظر نگرفته است.
 
وی با اشاره به شرایط خاص اب و هوایی، خشکسالی چند دهه گذشته و کمبود نزولات جوی در استان و مشکلات  بخش کشاورزی و دامداری ، افزود: دولت باید نگاه ویژه ای به استان داشته باشد ولی متاسفانه گویا دولت از اهمیت این استان بی اطلاع بوده و تذکرات مکرر نمایندگان هم برایشان بی تاثیر بوده است.
 
سرگزی تصریح کرد: در استان علوفه ای  کشت نمی شود چون ابی نداریم و هزیته تولید گوشت هم به دلیل تنش های اب و هوایی بیشتر از نقاط دیگر کشور است.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز برداشت محصول گندم از مزارع آبی و دیم شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ جلال یوسفی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۶۷ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول گندم اختصاص یافته است که تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن گندم از مزارع برداشت شده، و در مجموع پیش‌بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن داریم.

وی اضافه کرد: ۱۷ مرکز خرید در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان است و همچنین هماهنگی‌های لازم به منظور تأمین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دهلران ادامه داد: در حال حاضر ۲۵۰ کمباین در مزارع شهرستان جهت برداشت محصول وجود دارد، هماهنگی‌های لازم برای ورود کمباین‌های به منطقه صورت گرفته است و به زودی در شهرستان مستقر خواهند شد.

یوسفی گفت: با توجه به اینکه نرخ برداشت غلات توسط کمباین از روزهای ابتدای برداشت به کشاورزان و کمباین داران اطلاع رسانی شده است، کشاورزان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به جهاد کشاورزی مراجعه تا از طریق مراجع قانونی و تعزیرات حکومتی برخورد شود.

وی با اشاره به رکورد تاریخی تولید کلزا در شهرستان دهلران، گفت: در سال جاری بیش از ۱۹ هزار تن دانه روغنی از مزارع کلزا برداشت شد که این میزان برداشت در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تاکید کرد: با توجه به صدمات جبران ناپذیر آتش زدن بقایای محصولات، کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش و بقایای گیاهی در مزارع جداً خودداری کنند

کد خبر 747991

دیگر خبرها

  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان