Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-در دومین روز از هفته دولت در مراسمی با حضور استاندار فارس مجتمع آبرسانی به روستاهای کوهمره سرخی به بهره برداری رسید.

به گزارش آریا از شیراز،محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این مراسم ،گفت: منطق ایجاب می‌کند برای توسعه ابتدا به روستا توجه شود چون در غیر این صورت هم‌ روستا ضرر می‌کند و هم شهر، گفت: در فارس هزار روستای دچار بحران و تنش آبی داریم که خشکسالی‌ها مزید بر علت شد و روستاها با تانکر و آب شیرین کن‌های کوچک تامین آب می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدهادی ایمانیه با اشاره به راه‌اندازه قرارگاه امام مجتبی برای اجرای نهضت آبرسانی به روستاها بیان کرد: امید است که با همت بسیج سازندگی و همکاری آبفا آبرسانی به روستاها سرعت بگیرد و در استان فارس به جای 30 ماه یک ساله تمام می‌شود.

او با بیان اینکه تا 10 روز آینده اعتبارات ویژه آبفای شیراز نیز واریز می‌شود، افزود: با این اعتبارات و اختیارات مشکلات روستاهای شهرستان شیراز نیز سریع‌تر برطرف می‌شود و با تلاش دولت سیزدهم و مسئولان استان 330 روستا تمام و 330 روستای دوم وارد قرارداد می‌شود.‌

استاندار فارس با اشاره به کمبود 15 هزارمگاواتی برق در کشور عنوان کرد: تلاش شد که در استان فارس این کمبود مشکل ایجاد نکند و با تدبیر انجام شده کمترین خاموشی حتی در صنایع داشتیم در خانگی نیز اصلا نداشتیم.

ایمانیه با اشاره به مشکلات مطرح شده در این دهستان به ویژه  گنبد نمکی تصریح کرد: اقدامات لازم برای جابه‌جایی گنبد نمکی قبل از 15 شهریور شروع شود تا به سرعت به نتیجه برسد چراکه خشک شدن باغات فاجعه است و به دنبالش مسائل اجتماعی و مهاجرت خواهد بود.

او درباره معضل باغ شهری‌ها در این منطقه نیز افزود: فرمانداری شیراز به شکل جدی وارد این موضوع شده و با تخلفات برخورد خواهد شد و برای آنانکه مجوز قانونی دارند باید چاره‌اندیشی شود.

گفتنی است، با بهره‌برداری از این پروژه 5 روستا و 580 خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند که این پروژه شامل یک حلقه چاه با ظرفیت 25 لیتر در ثانیه، 5 باب مخزن با ظرفیت 370 مترمکعب و خط انتقال 16 کیلومتر است هزینه اجرایی 31 میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات عمرانی، ملی و استانی تامین شده است‌.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبفا شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با تلاش اکیپ های نگهداری و تعمیرات شهرستان خوی در بخش های تابعه، اتفاقات شبکه توزیع و خطوط انتقال اصلی آب روستاهای عزت آباد، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد رفع و جریان آب مشترکین این روستاها برقرار شد .

تقی پاشایی اظهار داشت: در پی گزارش سامانه ۱۲۲ مبنی بر ترکیدگی لوله شبکه توزیع آب روستاهای عزت آباد ، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد در 5 نقطه ، اکیپ های اتفاقات به محل‌های اعلام شده اعزام و با تلاش بی وقفه ، اتفاقات به وقوع پیوسته رفع و آب پایدار در شبکه جریان یافت.

وی افزود: در راستای تغییر و بهبود استاندارد های خدمات آبرسانی به روستاها، شرکت آب و فاضلاب در تلاش است بر اساس وظیفه ذاتی خود با تمام توان و ظرفیت، سطح خدمات رسانی به روستاها را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت از جمله اصلاح و رفع حوادث شبکه و خطوط انتقال آب روستایی، به سطح مطلوبی برساند.

پاشایی با بیان اینکه تحقق ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها نیازمند زمان و توان و تجهیزات مضاعفی است، اظهار کرد: با توجه به اولویت شرکت آب و فاضلاب که رفع دغدغه های مردم در بخش آب روستایی است، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام می‌شود.

  با رفع اتفاق های روستاهای مذکور بیش از 4 هزار نفر از آب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس