Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بازار سرمایه در هفته گذشته با اینکه در پایان هفته روندی صعودی به خود گرفته بود، نتوانست برای سومین هفته پیاپی بازدهی مثبت برای سهامداران به همراه داشته باشد.

بیشترین رشد در تابستان امسال مربوط به روز چهارشنبه هفته گذشته بوده است. این مساله در کنار ورود پول حقیقی بورس می تواند روزهای سبزی را برای بازار سهام در روزهای هفته جاری رقم بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه بازار سهام در هفته گذشته، به رشد شاخص کل هموزن و افت شاخص کل مربوط می شود. سهام کوچک در بازار سرمایه شاهد ورود سرمایه حقیقی بوده و همین مساله باعث رشد کوچک های بورس در مقابل بزرگان و شاخص سازها بوده است.

در هفته گذشته و در جریان معاملات روز سه شنبه، بیشترین ورود پول حقیقی به سهام استقلال (شرکت فرهنگی ورزشی استقلال) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 54 میلیارد تومان بود. بدین ترتیب قیمت سهام استقلال در اولین روز معاملاتی با رشد 300 درصدی به 405 تومان رسید.

* قیمت سهام در کف قرار گرفته اند

مجتبی دانشی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: رشد شاخص و ورود پول به بازار قطعا موجب دلگرمی و امید معامله گران شده.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت رشد نمادهای کوچک و متوسط است که برخی از آنها جذب پول قابل توجهی داشته ‌اند که این مساله می تواند برای نمادهای کوچک می تواند بسیار مهم و مفید باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: قیمت ‌های سهم در بازار به کف خود رسیده و عوامل اقتصادی و بنیادی حاکی از چشم انداز بازار سرمایه صعودی خواهد بود. بنابراین معامله گران امیدوارند رشد روزهای پایانی گذشته همانند یک اثر پروانه ‌ای عمل کند و بازار در هفته های آینده بر بال‌ های آن رشد کند.

* افت شاخص کل بورس پس از دو هفته صعود

شاخص کل بورس در روز شنبه با افت 12 هزار و 585 واحدی روبرو شد. در روز یکشنبه این کاهش ادامه داشت و شاخص کل هشت هزار و 913 واحد پایین تر آمد. روز دوشنبه این شاخص با نزول پنج هزار و 416 واحدی که داشت به پایین ترین حد در هفته پایانی مردادماه رسید.

شاخص کل در روز سه شنبه تغییر روند داد و 6 هزار و 987 واحد رشد کرد و در روز چهارشنبه 10 هزار و895 واحد بالاتر ایستاد.

شاخص کل بورس در هفته پایانی مردادماه با کاهش 9 هزار و 32 واحدی همراه بود و در سطح یک میلیون و442 هزار و 372 واحدی قرار گرفت. بازدهی این شاخص منفی 6 دهم درصد بوده است.

* رشد شاخص کل هموزن بازار سهام

شاخص کل هموزن در روز شنبه با کاهش هزار و 667 واحدی روبرو شد و در روز یکشنبه با افت 887 واحدی همراه بود. در روز دوشنبه این شاخص تغییر جهت داد و در جریان معاملات این روز افزایش 772 واحدی یافت.

روز سه شنبه رشد شاخص کل هموزن بیشتر شد و به پنج هزار و 29 واحد رسید. این شاخص روز چهارشنبه نیز رشد پنج هزار و 925 واحدی داشت.

شاخص کل هموزن در هفته گذشته بازدهی 2.3 درصدی داشته است و با رشد 9 هزار و 172 واحدی در سطح 408 هزار و 250 واحدی قرار گرفته است.

* افت ارزش کل معاملات بورس

میانگین ارزش کل معاملات بورس در هفته پایانی مردادماه نسبت به هفته پیش از آن با کاهش 13 درصدی روبرو شده و به 42 هزار و482 میلیارد تومان رسیده است.

دلیل افت در ارزش کل معاملات بازار سرمایه به افت 15 درصدی ارزش معاملات اوراق در بازار برمی گردد. در هفته پایانی مرداد ماه بیش از 179 هزار میلیارد تومان اوراق در بازار سرمایه معامله شده است.

میانگین ارزش معاملات خرد نیز در هفته گذشته با کاهش روبرو شد و به سه هزار و 303 میلیارد تومان رسید. در مجموع در این هفته ارزش معاملات خرد 16 هزار و 519 میلیارد تومان بوده است که نسبت به هفته گذشته افت 31 میلیاردی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس بازار سهام نماد استقلال رشد استقلال رشد 300 درصدی استقلال هفته پایانی میلیارد تومان هفته گذشته شاخص کل هموزن بازار سرمایه رشد شاخص روبرو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت