Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز جمعه در دیدار با معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: زمان جنگ تحمیلی خانواده های ایلامی با وجود جنگ و بمباران های متعدد و چادرنشینی با حداقل امکانات، استان را ترک نکردند اما در سال های اخیر بیکاری افراد جویای کار استان را مجبور به مهاجرت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بهترین شیوه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب را کار کردن برشمرد و افزود: دشمن از طریق رسانه های همسوی خود هجمه های زیادی برای ایجاد گسستگی خانواده و جایگاه ارزشی زنان وارد کرده است و در راستای خنثی سازی این هجمه ها باید بانوان و توانمند به جامعه معرفی شوند در حالی که رسانه های جمعی در این زمینه کم کاری کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: زنان ایلامی زمان جنگ ضمن حفظ کانون خانواده در پشت جبهه ها حامی رزمندگان بودند و اکنون نیز به برکت اربعین که ایلام نگین این معنویت است، خودجوش خادم زائران هستند.

وی با انتقاد از متولیان فیلم سازی تاکید کرد: نقش زنان ایلامی در زمان جنگ با حداقل امکانات و شرایط سخت از نکات برجسته ای است که در حوزه فیلم سازی به طور جدی مغفول مانده و در این حوزه هیچ فیلمی ساخته نشده است.

وی ادامه داد: در موضوع اربعین مواردی چون غذا، اسکان، امنیت، حمل و نقل و دیگر نیازهای زائران مورد توجه قرار گرفته ولی معرفت افزایی زائر و اقامه نماز جماعت زائران مورد غفلت قرار و کم کاری شده و برای  بخش فرهنگی اربعین بودجه خاصی اختصاص داده نشده است.

ایجاد طرح کسب و کار پایدار در ۱۵ استان 

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری نیز در این دیدار گفت: ایجاد بازارچه های محل عرضه محصولات زنان بی سرپرست یا بدسرپرست در دستور کار دولت قرار دارد و در استان ایلام نیز در صورت اختصاص زمین اعتبارات آن پیگیری می شود.

انیسه خزعلی یادآور شد: با رایزنی های انجام گرفته با وزارتخانه امور خارجه ایجاد معاونت امور بانوان در دستور کار است تا زمینه صدور محصولات بانوان در بازارهای بین المللی جهت دهی شود.

وی ادامه داد: با موافقت دولت برای رفع مشکل ضامن زنان در اخذ تسهیلات، صندوق ضمانت زنان سرپرست خانوار تشکیل شود تا زنان دهک های یک تا پنج از ضمانت دولت استفاده کنند.

وی به طرح کسب و کار پایدار که هم اکنون در ۱۵ استان ایجاد شده نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این طرح کارآفرینان با دریافت تسهیلات و مشوق های دولتی، زنان بدسرپرست یا بی سرپرست یا فرزندان آنها را به مدت چهار سال تا زمان سودآوری حمایت کنند.

هفته دولت، یادآور یک دولت مکتبی و مردمی

استاندار ایلام هم گفت: دولت سیزدهم با تاسی از مشی، راهبرد و گفتمان دولت شهید رجایی و باهنر در طول یکسال نشان داد در مسیر تعیین شده حرکت می کند. 

حسن بهرام نیا ادامه داد: ایلام سه هزار شهید والامقام را در دامن پاک خود پرورش داد و به عنوان نگینی در تیم حوزه در کشور می درخشد و زنان ایلامی در دفاع ضمن حفظ خانه و کاشانه حدود ۱۵ کلیومتر با خط مقدم فاصله نداشتند و حامی مردان خود در جبهه ها بودند.

وی ادامه داد: خداوند عنایت خاصی به این استان داشت و بعد از دوران دفاع مقدس،  کنگره عظیم اربعین مختص این استان شد و مردم ایلام استان با خدمت رسانی پرشور به زائران، یک استان حامی نظام و ولایت هستند.

وی امام جمعه ایلام را کانون وحدت و تکیه گاه قوی برای استان و دولت سیزدهم معرفی کرد که همواره به سیاست های دولت سیزدهم توجه ویژه دارند.

برچسب‌ها ایلام معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده الله نور کریمی تبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده الله نور کریمی تبار ایلام معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده الله نور کریمی تبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.   استاندار اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.   نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد.   وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.   اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

 

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • نیروی انتظامی در اجرای طرح حجاب و عفاف کوتاهی نمی کند
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند