Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@21:30:02 GMT

تلاش برای دستگیری قاتل محیط‌بان نجفی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۷۰۶

تلاش برای دستگیری قاتل محیط‌بان نجفی

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: قاتل محیط‌بان برومند نجفی تاکنون دستگیر نشده اما از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضا پیگیر دستگیری او هستیم.

به گزارش مشرق، رضا انجم شعاع در اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل محیط‌بان برومند نجفی، اظهار داشت: محیط‌بان نجفی از همکاران خوب ما به دلیل درگیری با فردی با حکم قصاص رو به رو بود و با پیگیری‌هایی که انجام شد پرونده وی به دیوان عالی کشور رفت و آنجا با بررسی قضائی پرونده توسط قضات عالی رتبه، اتهام محیط بان را قتل شبه عمد تشخیص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قرار شد پرونده در دستگاه قضائی در کرمانشاه بررسی شود که هنگام انتقال محیط‌بان از دادگاه به زندان، توسط بستگان مقتول مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه قاتل محیط‌بان نجفی تا این لحظه هنوز دستگیر نشده، خاطرنشان کرد: از طریق نیروی انتظامی و دستگاه قضا پیگیر دستگیری قاتل محیط بان کرمانشاهی هستیم‌.

قوانین و آئین نامه‌ها نیاز به اصلاح و بروز رسانی دارد

انجم شعاع در خصوص نقص قوانین حمایتی از محیط‌بانان و بکارگیری سلاح ابراز داشت: قوانین موجود را باید اصلاح و بروز کنیم؛ آئین نامه‌ها و نیز قانون بکارگیری سلاح که فقط خاص محیط بانان نیست و همه نیروهای امنیتی را که سلاح حمل می‌کنند در بر می‌گیرد، باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: زمانی که این مسئله در کمیسیون امنیت مجلس مطرح شد فرصت را مناسب دانستیم و پیگیری کردیم این نقص در بکارگیری سلاح و نواقص دیگری که موجود بود به کمیسیون امنیت پیشنهاد دادیم که با اصلاح آن موافقت کردند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: اصلاح قانون بکارگیری سلاح به زودی به صحن مجلس می‌رود که اگر تصویب شود مشکل بکارگیری سلاح و بقیه موارد حل می‌شود.

محیط‌بان برومند نجفی ۲۲ مرداد سال جاری در جریان اعاده دادرسی و در حالی که از دادگاه به زندان منتقل می‌شد در مقابل مجتمع قضائی کرمانشاه توسط پدر شکارچی مقتول با اسلحه کلاشینکف تیرباران شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت محیط بان کرمانشاه برومند نجفی دستگاه قضایی دیوان عالی کشور مجلس خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بکارگیری سلاح قاتل محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد

سرهنگ سید قاسم موسوی فرمانده انتظامی شادگان گفت: روز گذشته به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دریک عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

سرهنگ موسوی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد