Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@18:41:05 GMT

تعطیلی تعدادی از واحدها به دلیل مصوبه جدید

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۴۹۰۳

تعطیلی تعدادی از واحدها به دلیل مصوبه جدید

آفتاب‌‌نیوز :

چندی پیش تولیدکنندگان داخلی انتقاد‌های خود را نسبت به طرح سازمان ملی استاندارد مبنی بر وضع محدودیت‌های جدی در درج برند و نام تجاری اعلام کردند، چراکه آن‌ها بر این باور بودند که این مصوبه غیرکارشناسی است و هزینه‌های تولید را حداقل ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

بازتاب این خبر در رسانه‌های خبری مسئولان مربوط را بر آن داشت که زوایای این طرح را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد به ایلنا، گفت: تولیدکنندگان می‌توانند برچسب‌های چاپ شده را استفاده کنند و سازمان به آن‌ها فرصت می‌دهد این در حالیست که محسن نقاشی، دبیر فدراسیون صنایع غذایی اعلام کرد که سازمان به تولیدکنندگان این فرصت را نداده است و برخی از کارخانه‌ها به دلیل عدم رعایت این مصوبه تعطیل شدند.

محسن نقاشی اشاره به پیگیری‌های فدراسیون در خصوص ابلاغیه الزام انطباق برچسب‌های فرآورده‌های غذایی از سوی سازمان ملی استاندارد، گفت: ستاد تسهیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان وزارت صمت، معاونت استاندارد، وزارت ارشاد، اتاق تعاون، سازمان حمایت، انجمن دارندگان نشان استاندارد و فدراسیون صنایع غذایی برگزار کرد.

به گفته وی؛ نقطه نظرات فدراسیون صنایع غذایی از سوی نمایندگان وزارت ارشاد و انجمن دارندگان نشان استاندارد تایید شد و آن‌ها نیز، چون نماینده فدراسیون بر این باورند که این موضوع ارتباطی با سازمان ملی استاندارد ندارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در ایران تولیدکنندگان خوب قربانی تولیدکنندگان بد می‌شوند، تصریح کرد: عده‌ای سودجو با تولیدات بدکیفیت سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد که بر عملکرد این واحد‌های باید از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد پایش قرار بگیرد.

نقاشی تصریح کرد: به نظر می‌رسد طرح کوچک و بزرگ کردن درج برند‌ها به تولیدکنندگان کشور‌های رقیب، چون ترکیه، ویتنام و برزیل این فرصت را می‌دهند که برند‌های خود را در بازار‌های جهانی بیشتر از ما معرفی کنند.

دبیر فدراسیون صنایع غذایی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد متولی اظهارنظر کردن در زمینه طراحی لوگو نیست، افزود: طبق قانون، ثبت شرکت‌ها و وزارت ارشاد باید در این زمینه اظهار نظر و موضوع را بررسی کند و سازمان استاندارد باید کیفیت محصولات را کنترل کند؛ همچنین در قانون این سازمان متن و بندی دال بر وظایف آن‌ها در ارتباط با طراحی لوگو نیامده است.

وی ادامه داد: مطابق با یکی از بند‌های قانونی سازمان ملی استاندارد، نوشتار روی محصولات نباید به گونه‌ا‌ی باشد که ذهن مصرف‌کنندگان منحرف شود؛ آن‌ها با استناد به همین ماده قانونی این ابلاغیه را صادر کردند؛ اما به نظر می‌رسد اگر لوگو کوچک باشد برای یک عده سودجو فرصت ایجاد می‌شود که خود را به عنوان برند معتبر معرفی کنند.

به گفته نقاشی؛ سازمان ملی استاندارد مزیتی جز منحرف نشدن ذهن مصرف‌کنندگان برای الزام این ابلاغیه نتوانست عنوان کند.

این فعال اقتصادی خبر فرصت سازمان ملی استاندارد به تولیدکنندگان برای استفاده کردن از لوگو‌های قدیمی را رد کرد و افزود: این موضوع واقعیت ندارد و تعدادی از واحد‌ها به دلیل اینکه این مصوبه را رعایت نکردند تعطیل شدند و رتبه‌بندی تجدید گواهی‌نامه آن‌ها از سوی سازمان ملی استاندارد داده نشده است که این موضوع به واحد‌های تولیدی صدمه می‌زند.

نقاشی با طرح این پرسش که چرا تولیدکنندگان باید تاوان کار‌های غیر کارشناسی برخی سازمان‌ها را بدهند، افزود: طبق قانون بهبود کسب و کار پیش از تصویب هر ابلاغیه‌ای باید با تولیدکنندگان مشورت شود چراکه در این شرایط امکان رسیدن به راه‌حل‌های بهتر وجود دارد.

دبیر فدراسیون صنایع غذایی در پایان بیان کرد: جمع‌بندی این جلسه این شد که در ۲۰ روز آینده توافقی باید مابین سازمان ملی استاندارد با وزارت ارشاد صورت بگیرد در غیر این صورت ستاد تسهیل حکمی به نفع تولید صادر خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد برند و نام تجاری برچسب فرآورده های غذایی سازمان ملی استاندارد فدراسیون صنایع غذایی وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!

به گزارش "ورزش سه"، مسعود پورمحمد به دلیل اینکه یک سال از پیگیری مطالباتش از باشگاه نفت مسجدسلیمان می‌گذرد و با وجود حکم قطعی علیه این تیم نتوانسته پول خود را دریافت کند، اسناد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر کسر امتیاز از نفتی‌ها را در اختیار ما قرار داده است.

دروازه‌بان سابق نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم که اکنون در شمس‌آذر عضویت دارد، در این باره عنوان کرد: سال گذشته حکم قطعی بابت طلبم از باشگاه نفت مسجدسلیمان توسط کمیته تعیین وضعیت فدراسیون صادر شد؛ پس از آن هیچ‌گونه ترتیب اثری داده نشد و هیچ‌گونه تماسی از طرف باشگاه با بنده نگرفتند و حتی گفتند «منتظر باش تا پولت را بگیری!».

او ادامه داد: طبق قانون جدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای کسر امتیاز از باشگاه‌هایی که مطالبات طلبکاران را نمی‌دهند، بنده ۵ درصد از مبلغ حکم صادر شده توسط کمیته تعیین وضعیت را جدا از هزینه‌ی دادرسی که پیش از این واریز کرده بودم، در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲ به حساب کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واریز کردم.

دروازه‌بان سابق نفت مسجدسلیمان یادآور شد: کمیته انضباطی موظف بود حکم کسر امتیاز از تیم نفت را صادر کند. بنده به مدت ۲ ماه پیگیر بودم به مسؤولان این کمیته گفتم که اگر کارم انجام نمی‌شود، آن 5 درصد از پول من را برگردانید، اما امروز و فردا کردند و گفتند که انجام می‌شود. در نهایت پس از یک ماه امروز و فردا کردن، به من گفتند که آقای حسن‌زاده گفتند که  دیگر از تیم‌ها کسر امتیاز نمی‌شود و البته من نمی‌دانم واقعا آقای حسن‌زاده این صحبت را مطرح کردند یا خیر.

پورمحمد اضافه کرد: چرا به خاطر بدهیِ تیم‌های شهرداری آستارا و خوشه طلایی، این قانون اجرا شد و از آنها امتیاز کم کردند و پس از پرداخت مطالبات، امتیازها را برگرداندند ولی این اتفاق برای نفت مسجدسلیمان نمی‌افتد؟

او تصریح کرد: به دلیل اینکه تیم نفت مسجدسلیمان شانس صعود دارد، نباید این قانون برای آنها اجرا شود؟ فکر می‌کنم سازمان لیگ بخاطر فشارهای آقای قنبرزاده که از مدیران نفتی هستند، این قانون را اجرا نمی‌کند و کمیته انضباطی هم مماشات کرده و این وسط من و خیلی‌های دیگر بلاتکلیف هستیم چون حق زن و بچه‌مان را نداده‌اند.

پورمحمد ادامه داد: من تمام مدارک و نامه‌های کمیته انضباطی و فیش واریزی ۵ درصد را دراختیار رسانه شما می گذارم تا درصورت نیاز منتشر کنید، اما برای من خیلی جالب است همه اعضای کمیته انضباطی و تعیین وضعیت می‌دانند حق با من است و به آن اذعان دارند، اما انگار سازمان لیگ و آقای قنبرزاده برای‌شان حق و حقوق زن و بچه ما بازیکنان مهم نیست و به ناچار باید از دوستان به CAS شکایت کنیم.

دیگر خبرها

  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • سازمان ملی استاندارد صدرنشین جدول تبدیل دستگاهی
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • تضمین امنیت سرمایه گذاری و غذایی از اثرات بارز رفع تداخلات است
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است