Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@09:09:14 GMT

کدورت آب چشمه کوهرنگ برطرف شده است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۵۰۰۴

کدورت آب چشمه کوهرنگ برطرف شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مدیریت جهادی یعنی در مدت زمان کوتاه یک کار بزرگ را با کیفیت انجام داد، در بحران آب شهرکرد کار ۶ ماهه در ۶ روز انجام شد، کدورت آب چشمه کوهرنگ کاملا برطرف شده است.

غلامعلی حیدری چهارم شهریورماه در آیین افتتاحیه پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی شهرستان شهرکرد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این دو شهید بزرگوار اگرچه مدت مسئولیتشان کوتاه بود و به دست منافقان به شهادت رسیدند، به‌عنوان الگو برای دولتمردان و خدمتگزاران ماندگار شدند، همچنین عمل، پاکی و خدمت‌گذاری بدون منت این شهدا  در یادها خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: دولت سیزدهم خود را وقت مردم کرده است، در سیل اخیر در استان، مدیران ملی در استان حضور پیدا کردند تا مسائل و مشکلات را به‌صورت میدانی بررسی کنند و یا در مشکل بحران آب در شهرستان شهرکرد، مدیران خود را موظف دانستند تا آخرین زمان حل مشکل در کنار مردم باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی یعنی در مدت زمان کوتاه یک کار بزرگ را با کیفیت انجام داد، در بحران آب شهرکرد کار ۶ ماهه در ۶ روز انجام شد، در این کار قدردان صبوری مردم و همکاری کشاورزان نیز هستیم.

حیدری با بیان اینکه در بحران آب شهرکرد شاهد نوع‌دوستی، هم‌افزایی و وحدت در چهارمحال و بختیاری بودیم، گفت: این نشان از ایمان والای مردم است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه دولت صیانت از جان و سلامت مردم است، عنوان کرد: با واردات، تولید و تزریق گسترده واکسن، فوتی‌های روزانه کرونا در کشور از ۷۰۰ نفر در امروز به شمار انگشتان دست رسیده است،

وی تصریح کرد: محرومیت‌زدایی، فسادستیزی و رشد اقتصادی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم است، باوجود تحریم‌ها شاهد افتتاح ۳۰۰ پروژه و کلنگ‌زنی ۹۱ پروژه در چهارمحال و بختیاری هستیم.

حیدری بیا بیان اینکه با هدف‌گذاری صورت گرفته درصدد ایجاد تحول در چهارمحال و بختیاری به‌صورت دانش‌بنیان هستیم، تاکید کرد: گام اول جذب اعتبارات ۱۴۰۰ به‌صورت ۱۰۰ درصدی است که خوشبختانه روند جذب اعتبارات در استان مطلوب است، مسئله بعدی تمرکز بر بودجه ۱۴۰۱ بود و با تلاش صورت گرفته ۱۰۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی استان کسر شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری و مهاجرت در استان بالا است، بیان کرد: برای اجرای عدالت، اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص پیدا کرد و این اعتبار ۲۶ هزار میلیارد تومانی قابل توجه و چشمگیر است و می‌توان تحول خوبی در استان ایجاد کرد، تاکنون ۱۷ درصد اعتبارات سفر به استان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه فرصت برای خدمت محدود است، یادآور شد: باید برای حل مشکلات مردم به‌صورت جهادی و به دور از حاشیه وارد عمل شویم، نمود عینی کار جهادی را در مدیریت بحران آب شهرکرد، شاهد بودیم که امکانات کشور بسیج شد.

حیدری تاکید کرد: کدورت آب چشمه کوهرنگ کاملا برطرف شده است و می‌توان از این آب استفاده کرد، یکی از وعده‌های بنده تامین آب پایدار برای بخش‌های مختلف است و ۳۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب در استان در سفر ریاست جمهوری اختصاص پیدا کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: کشاورزی باید به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کند، توسعه گلخانه‌ها و اجرای شبکه‌های نوین آبیاری باید در دستور کار قرار بگیرد.

در یکسال گذشته ۱۳۰ پروژه در حوزه کشاورزی در استان افتتاح شده است

در ادامه حسین برزگر- سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۱۵ درصد اراضی استان در حوزه کشاورزی است، اظهار کرد: ارزش ریالی تولیدات سالانه کشاورزی در بخش‌های مختلف ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در یکسال گذشته ۱۳۰ پروژه با اعتباری بالغ در ۱۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی افتتاح و بهره‌برداری شد، در هفته دولت جاری نیز ۶۷ پروژه در استان افتتاح می‌شود و برای ۲۵۴۰ نفر به‌صورت مسقیم و غیرمسقیم اشتغال ایجاد کرده است.

برزگر با تاکید بر اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها موجب ایجاد عدالت در حوزه کشاورزی خواهد شد، گفت: این مسئله موجب می‌شود تا یارانه با عدالت در بین فعالان این حوزه توزیع شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایین بودن نرخ سرمایه‌گذاری در استان در حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات دولتی، نیازمند سالانه ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ میلیارد تومان منابع غیردولتی هستیم تا به نرخ رشد ۶ درصد در حوزه کشاورزی برسیم.

وی تصریح کرد: نیازمند یک هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف سازمان جهادکشاورزی هستیم، این مسئله بسیار حائز اهمیت است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری چشمه کوهرنگ بحران آب شهركرد استاندار چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری بحران آب شهرکرد حوزه کشاورزی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری آمده است؛ فعالیت این ناپایداری‌های همرفتی از امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، به صورت رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و احتمال تگرگ ظاهر می‌شود و تا روز جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در سطح استان تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری

رگبار باران و رعد و برق، صاعقه، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، احتمال رخداد تگرگ و مه در استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از مخاطرات این سامانه است.

عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در رانندگی و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی