Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:40:06 GMT

۴۱ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کاشان بستری هستند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۶۰۷۱

۴۱ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کاشان بستری هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، کورش ساکی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هم اکنون هفت بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و یک بیمار نیز در آران و بیدگل بستری است.

وی  اظهار داشت: در شبانه روز گذشته موارد فوتی در مراکز درمانی‌ شهرستان های کاشان و آران و بیدگل گزارش نشده است.

ساکی در ادامه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار جدید حاد تنفسی با سن ۶۳ تا ۹۰ سال در منطقه کاشان بستری شدند که از این تعداد ۲ بیمار در کاشان و سه بیمار در آران و بیدگل تحت درمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

           
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته هشت آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ثبت شده است، افزود: تعداد کل تست مثبت کرونا در این منطقه تاکنون  ۶۸ هزار و ۶۸۶ نفر بوده است.
وی با اشاره به مراجعه ۲۸ نفر به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ۲۴ ساعت گذشته، اضافه کرد: ۶ هزار و ۹۶۶ نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال این دانشگاه است.
به گفته وی، ۴۰۹ هزار و ۹۶۰ نفر از آغاز شیوع کرونا (اسفند ۹۸) تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی این منطقه مراجعه کرده‌اند و ۲۱ هزار و ۲۱۲ بیمار حاد تنفسی نیز تاکنون از بیمارستان‌های شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل مرخص شده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای پنج سال منطقه این منطقه اظهار داشت: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون ۷۸ و ۱۰ صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و ۷۱ و ۳۲ صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه ۳۶ و ۵۳ صدم درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل واکسن نوبت سوم مقابله با ویروس کرونا را تزریق کرده‌اند، گفت: ۹ هزار و ۲۹۸ نفر از مردم این منطقه نیز واکسن یادآور (نوبت چهارم) را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با تاکید بر رعایت شیوه‌های بهداشتی گفت: روند بیماری کووید ۱۹ در چند ماه گذشته سیر صعودی داشته است.
مهدی دلاوری اظهار داشت: در خرداد امسال از مجموع کل آزمایش‌ها، ۴ درصد آنها مثبت بود، در تیر ماه این رقم  به ۵۶ درصد رسید  و در مرداد نیز به ۵۷ درصد افزایش یافت یعنی بیش از نیمی از آزمایش‌ها مثبت بودند.
وی، وضعت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری و بهره‌گیری از ماسک در مکان‌های سرپوشیده را نامطلوب دانست و با اشاره اینکه فصل سرما نزدیک است، تاکید کرد: با توجه به همه‌گیری‌های آنفولانزا و وجود بیماری‌های عفونی ویروسی، رعایت شیوه‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود.
دلاوری با اعلام آمادگی اعزام گروه‌های واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی به محل کار دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، گفت: این بخش‌ها در صورت نیاز برای دریافت واکسن کارکنان، هماهنگی انجام، تا گروه‌ها به محل اعزام شوند.
وضعیت کرونایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل به ترتیب قرمز و زرد است.
جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها کرونا کاشان آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کاشان آران وبیدگل کرونا کاشان آران وبیدگل شهرستان های کاشان و آران و بیدگل دانشگاه علوم پزشکی کاشان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ابراز خرسندی شهروندان آران و بیدگل از بهسازی معابر شهر + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند
  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل