Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@22:44:28 GMT

۷۷ میلیون نفر در ایران یارانه می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۶۱۵۸

۷۷ میلیون نفر در ایران یارانه می‌گیرند

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، احسان خاندوزی ، وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد است: وعده‌ای که وزارت رفاه داده این است که در شهریورماه برای کل کشور حتی در زمان قطعی اینترنت این طرح یعنی شیوه جدید خرید نان، قابل پیاده شدن باشد.
وی در خصوص وعده‌های اجرایی نشده برای توزیع کالا برگ نان گفت: ما برای این مورد باید تمام کارت‌های بانکی جمعیت کشور در تمام بانک‌ها را با کدهای ملی یکپارچه می‌کردیم که این خیلی کار دشواری است، باید همه کشور را بسیج می‌کردیم تا بتوانیم به صورت یکپارچه این کار انجام دهیم تا مردم ضربه نخورند، اگر می‌خواستیم به حالت سنتی این کارت را ارائه دهیم که ساده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خاندوزی همچنین عنوان کرد: اما در خصوص تأخیر در اجرای طرح کالا برگ نان باید عرض کنم در ابتدا می‌خواهیم از طریق سامانه‌ نان و آرد انحراف را به حداقل برسانیم، بعد اگر قرار بود قیمت افزایش پیدا کند بگوئیم از همه ابزارهای دیگر استفاده کردیم، در گذشته نزدیک به ۳۰ درصد میزان توزیع آردی که در کشور صورت می‌گرفت به فروش مشتری نمی‌رسید و الحمدالله در همین دو سه ماه که این طرح پیاده شده بدون فشار به مردم این حجم را شناسایی کردیم، وامروز می‌توانیم بگوئیم که چه فردی با کارت ملی از کدام نانوایی نان خریده اما در واقع نانی خریده نشده و تنها آرد را برده است.

وی گفت: امروز ما اختیار را به استاندار همه استان‌ها دادیم که در رایانه خودشان هر روز ببینند که کدام یکی از نانوایی‌های استان این تخلف را انجام داده است، بستر فنی را ایجاد کردیم و امیدوار هستیم اجرای کامل آن به زودی انجام شود ضمن اینکه به زودی ماجرای بین آرد خبازی‌ها و نان فانتزی‌ها نیز حل خواهد شد.
به گفته وی قطعی اینترنت هیچ اختلالی در روند خرید نان ایجاد نخواهد کرد.

چند نفر یارانه می‌گیرند؟

خاندوزی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۷۷ میلیون نفر در ایران یارانه نقدی می‌گیرند و الان با وجود کد ملی راستی‌آزمایی در خصوص این مورد کار سختی نیست، تأکید کرد: در تعیین دهک‌ها مردم نارضایتی‌های بسیاری دارند و این جزء مواردی است که باید در مورد مقدماتش سخت‌گیری و دقت می‌شد تا مردم سختی آن را احساس نکنند اما از طرف دیگر از آن دسته کارهایی بود که چند سال بود انجام نشده بود، حتی برخی از قسمت‌های سامانه چندین سال باز نشده بود که مردم اطلاعات جدید را در آن وارد کنند تازه این اتفاق افتاد و ما باید عقب‌افتادگی سال‌های پیش را هم جبران کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کالا برگ آیت الله ناصری مذاکرات وین سامانه سماح انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق آمار ارائه شده از معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در ۴۰ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ در سامانه ایران املاک، ۸۰۱۸۶ قرارداد ثبت شده است، در حالی که در مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۳ در سامانه خودنویس ۱۱۲۸۶۴ قرارداد ثبت شده و کد رهگیری صادر شده است که نشان از رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده دارد.

طبق بررسی‌های انجام شده، آمار یکم فروردین تا دهم اردیبهشت ۱۴۰۳ از مدت مشابه سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۲,۶۷۸ قرارداد بیشتر است. این در حالیست که در سال ۱۴۰۲ ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری فقط از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر بوده است، درحالیکه با راه اندازی سامانه خودنویس مردم می‌توانند بر اساس قانون، خودشان نیز قراردادهای اجاره را ثبت کنند.

روند مراجعه مردم به سامانه خودنویس هر روز در حال رشد است و برخی مشکلات گزارش شده از سوی مردم به سرعت رفع شده است.

توجه به این نکته که بیش از ۸۷ درصد قراردادهای ثبت شده تا کنون توسط مالک و یا مستأجر انجام شده است نشان داد که همه مردم توانمند هستند و صرفاً با ذکر نکات قانونی و یادآوری الزامات قرارداد اجاره ملک همه می‌توانند خودشان این کار را انجام دهند.

کد خبر 6094851 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۰ ساختمان در آتش‌سوزی شفت سوختند
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه «خودنویس»
  • رشد ۴۱ درصدی قراردادهای ثبت شده در سامانه خودنویس
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید