Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی مدیر اسبق حوزه‌های علمیه استان قزوین و مؤلف کتاب "موسوعه کلمات الرسول الاعظم" گفت: مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی وقتی به یک حدیث و آیه‌ای می‌رسید چنان محو آن حدیث می‌شد که تماشایی بود، در مقابل نیز منافقین خلاف این هستند، حدیث و آیه هیچ تکانی در آن‌ها به وجود نمی‌آورد و اهمیتی به این مسائل نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امیرالمؤمنین (ع) راجع به این‌هایی که دستی در علوم ربانی ندارند فرمود این‌ها نه تنها خودشان علاقه‌ای به این علوم ندارند بلکه شایستگی این را هم ندارند به جای مورد وثوقی مانند قرآن و نهج‌البلاغه دست دراز کنند تا چیزی به آن‌ها بدهد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: علاقمندی به علوم ربانی ویژگی خاصی بود که بنده لازم دانستم برای این عالم بزرگوار بیان کنم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: خدای متعال در قرآن کریم آدم‌ها را دو سنخ تعریف می‌کند، می‌فرماید برخی آدم‌ها زنده و برخی دیگر مرده هستند، یعنی در حال زندگی مرده هستند، هر کس اعم از زن و مرد که کار شایسته‌ای انجام می‌دهد زنده است، در معارف الهی و اخروی و حیات معنوی زن و مرد یکسان هستند، عمل صالح و ایمان در کنار هم درون انسان را روشن می‌کند، جان انسان با ترکیب ایمان و عمل نورانی می‌شود، خداوند فرمود ما این‌ها را به حیات طیبه زنده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جا‌های دیگر خدا به پیغمبر فرمود تو که نمی‌توانی مرده‌ها را زنده کنی، در جای دیگری هم فرمود پیغمبر این‌هایی که در قبر‌هایی از آلودگی‌ها و وابستگی‌ها و دنیاپرستی‌ها خود را دفن کرده‌اند، صدای تو هیچ وقت به این‌ها نمی‌رسد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) هم مفصل در خطبه ۸۷ نهج‌البلاغه زنده‌ها را توضیح داد، بعد به مرده‌ها رسید و گفت این‌ها که بویی از علوم ربانی و ولایت اهل‌بیت و آیات الهی نبرده‌اند صورتشان مثل انسان است، اما قلبشان قلب حیوان است، در ادامه می‌فرماید هیچ هدایتی این‌ها را روشن نمی‌کند، چون دنبال هدایت نیستند، و هیچ بصیرتی هم ندارند که در‌های ضلالت و گمراهی را به روی خود ببندند، این‌ها مرده‌های متحرک هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر ما بخواهیم حیات پیدا کنیم، قرآن کتاب حیات است، اگر بخواهیم حیات پیدا کنیم قرآن‌های ناطق که ائمه هستند نشانه‌های حیات را به ما می‌دهند و اکسیر حیات را به جان ما می‌نشانند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند هر کس علم را یاد بگیرد و به آنچه یاد گرفته عمل کند و برای رضای خدا آنچه دانست و آنچه عمل کرد را به دیگران هم انتقال دهد، در ملکوت آسمان‌ها و نزد فرشتگان عالم بسیار بزرگ دیده می‌شود، آنجا گفته می‌شود این برای خدا یاد گرفت و برای رضای خدا به آنچه می‌دانست عمل کرد و برای رضای خدا به دیگران یاد داد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی یک موصوعه ۱۴ جلدی از کلمات رسول اعظم (ص) به نقل از ائمه اطهار (ع) را بر جا گذاشت که تا قیامت این کتاب مثل یک کتاب درسی دیده می‌شود و خیر آن دائم مثل یک صدقه جاری به آن مرحوم می‌رسد.

وی تأکید کرد: امام صادق (ع) در ادامه فرمود هر کس به آن چه می‌داند عمل کند، آن چه که نمی‌داند را هم خدا به او یاد می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ما چرا عالمان ربانی را دوست داریم؟ چرا مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی و علمای دیگر را دوست داریم؟ چون این‌ها شاگردان مکتب اهل‌بیت هستند، شاگردان موفق آن مکتب هستند؛ چرا ما حاج حسین همدانی و سردار سلیمانی را دوست داریم؟ برای اینکه این‌ها در دانشگاه معارف علوم ربانی اهل بیت (ع) موفق هستند و پذیرفته شده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: علمای ربانی با فوت از دنیا نمی‌روند، مانند شهدا که همیشه زنده هستند، مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی به معنای واقعی کلمه ادیب بودند، یعنی ادبیات عرب را به خوبی می‌دانست، اهل لغت بود و لغت‌شناس برجسته‌ای به حساب می‌آمد، رجالی بود، احادیث را هم خوب می‌شناخت، با منابع دینی هم به خوبی آشنا بود، با قرآن به معنای واقعی و مفهومی مأنوس بودند، با نهج‌البلاغه مأنوس بود، در شهر ما یکی از کسانی که در مطرح کردن کلاس‌های نهج‌البلاغه نقش کم‌نظیری داشت مرحوم حجت‌الاسلام ابراهیمی بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه قزوین حوزه علمیه مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی حجت الاسلام و المسلمین نهج البلاغه استان قزوین علوم ربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ابراهیمی اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان تاکستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مأموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی، سرانجام موفق شدند سرنخی از ردپای یک سارق سابقه دار را در وقوع این سرقت‌ها به دست آورند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه مأموران پلیس پس از تحقیقات فنی و تخصصی سارق و دو همدست وی را شناسایی و دستگیر کردند، اظهار داشت: این سارقان در بازجویی‌های انجام گرفته، به ۲۲ فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند.

ابراهیمی با اشاره به شناسایی و دستگیری یک خریدار اموال مسروقه و کشف ۲۲ دستگاه انواع موتور سیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه او در ادامه این عملیات پلیسی تصریح کرد: تمامی موتور سیکلت های سرقتی کشف شده و پس از شناسایی مالباختگان به آنان تحویل داده شد و متهمان دستگیر شده نیز پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان به شهروندان توصیه کرد، ضمن تجهیز موتور سیکلت خود به وسایل ایمنی و ضد سرقت مناسب، از پارک موتور سیکلت و دیگر وسایل نقلیه در مکان‌های خلوت و فاقد روشنایی کافی خودداری کنند.

کد خبر 6099590

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • ببینید | برگزاری روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری در دبی
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • پیشنهاد تمدید باشگاه قطری به لژیونر ۳۷ساله ایرانی
  • تصاویر منتخب حیات وحش در یک هفته
  • برگزاری آیین بانوی اهداکننده حیات در استان یزد
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا