Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور امروز جمعه چهارم شهریور در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد و معاون امور آزمون های سازمان سنجش از حوزه امتحانی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی بازدید کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور امروز جمعه چهارم شهریور در ۲۳ رشته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشته‌های مرحله نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی شامل«زبان و ادبیات فارسی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم اقتصادی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «ریاضی»، «آمار»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)»، «طراحی صنعتی»، «علوم جغرافیایی»، «علوم زمین»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «روانشناسی»، «مهندسی صنایع» و «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» است.

این آزمون در دانشگاه‌های واقع در مراکز مناطق ده‌گانه کشور شامل پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه مازندران-بابلسر، دانشگاه تبریز، دانشگاه بوعلی سینا-همدان، دانشگاه رازی-کرمانشاه، دانشگاه اصفهان، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

معاون امور آزمون های سازمان سنجش کشور در بازدید از محل آزمون نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور با بیان اینکه، ۱۵۸۶ نفر شامل ۶۷۱ نفر زن و ۹۱۵ نفر مرد به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند افزود:۱۲۶۰ نفر از آنها علاقه‌مندی خود را برای شرکت در مرحله نهایی المپیاد اعلام کردند و آزمون نهایی آنها در ۲۳ رشته برگزار شد.

حسن مروتی در خصوص برخی امتیازات برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور، گفت: ۱۵ نفر اول رشته‌های ۲۳ گانه المپیاد با استفاده از تسهیلات مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم می‌توانند بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های المپیاد وارد دانشگاه شوند.

وی افزود: بر اساس آیین‌نامه پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان وزارت علوم، ۱۵ نفر اول المپیادهای دانشجویی نیز با شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و کسب ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته‌شده در گزینش آزاد کد رشته محل مورد تقاضا در سایررشته‌ها وارد دانشگاه می‌شوند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور همچنین از برگزاری آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۶۲ هزار و ۴۴۹ داوطلب در این آزمون شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۹۸۳ داوطلب مرد و ۲۵ هزار و ۴۶۶ داوطلب زن هستند.

مروتی افزود: این آزمون نیز در ۷۵ شهرستان و ۸۳ حوزه امتحانی در ۵ رشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۱ نیز با شرکت ۱۱ هزار و ۱۵۳ داوطلب برگزار شد، افزود:از این تعداد ۶۵۵۴ داوطلب مرد و ۴۵۹۹ داوطلب زن هستند که آزمون آنها در ۷۵ شهرستان و ۷۷ حوزه امتحانی و در ۶ رشته برگزار شد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: المپیاد دانشجویان ، سازمان سنجش آموزش کشور ، المپیاد دانشجویی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: المپیاد دانشجویان سازمان سنجش آموزش کشور المپیاد دانشجویی نهایی بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور رشته برگزار شد دانشگاه شهید سازمان سنجش مرحله نهایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سهمیه ایران در این فصل از رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا ۱+۲ خواهد بود. از همین‌رو تیم‌های اول و دوم این فصل از لیگ برتر می‌توانند سهمیه مستقیم حضور در این رقابت‌ها را کسب کنند.

به نقل از ایرنا شایعاتی مبنی بر اینکه سهمیه پلی‌آف لیگ نخبگان در اختیار تیم سوم لیگ‌برتر قرار می‌گیرد و قهرمان جام حذفی به سطح دوم لیگ قهرمانان صعود می‌کند شنیده می‌شد اما مسعود روشنک مسئول جام حذفی فوتبال ایران بعد از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها به صورت رسمی اعلام کرد که قهرمان این فصل از رقابت‌های جام حذفی به پلی‌اف لیگ نخبگان صعود می‌کند.

با این تفاسیر تیم سوم لیگ برتر فوتبال به صورت مستقیم راهی لیگ قهرمانان آسیا (سطح دوم) می‌شود.

نتایج کامل قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

تراکتور تبریز - مس‌ رفسنجان

چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک

گل‌گهر سیرجان - هوادار تهران

سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی

برنده دیدار گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران در مرحله نیمه نهایی مقابل برنده دیدار سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی قرار می‌گیرد و در مقابل برنده دیدارهای تراکتور تبریز و مس‌ رفسنجان مقابل چادرملو اردکان و آلومینیوم اراک قرار خواهد گرفت.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901039

دیگر خبرها

  • ذوب آهن جبران كرد، جنگ نيمه نهايى ادامه دارد
  • رسمی؛ قهرمان جام حذفی به پلی‌آف لیگ نخبگان می‌رود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ۸ تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی