Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بایدن در اوایل ماه جاری میلادی لایحه ای را برای ارتقای تلاش ها و افزایش قدرت رقابت علم و فناوری آمریکا در مقابل چین امضا کرد.

هدف این لایحه آن است که با تخصیص یارانه به تولید تراشه و گسترش تحقیقات علمی کمبود مداوم در این بخش را از بین ببرد. کمبود تراشه ها روی تولید کالاهای مختلف از خودرو گرفته تا تسلیحات یا ماشین لباسشویی و بازی های ویدئویی تاثیر گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون «تراشه و علم» شامل سرمایه گذاری اعتبار مالیاتی به ارزش ۲۴ میلیارد دلار برای واحدهای تولید تراشه نیز می شود. طبق بیانیه کاخ سفید، وزارت بازرگانی آمریکا وب سایتCHIPS.gov را در همین زمینه راه اندازی کرده است. این وزارتخانه برای تولید تراشه سرمایه تخصیص می دهد. جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد این وزارتخانه از مدت ها قبل برای اجرای این برنامه ، آماده سازی هایی انجام داده است. او در این باره گفت: مابه این فرایند شفاف و عادلانه متعهد هستیم. ما با حداکثر سرعت ممکن این سرمایه ها را به کار می گیریم.

دستور بایدن شامل ۶ اولویت اصلی جهت اجرا و همچنین ایجاد شورای اجرایی «CHIPS »متشکل از ۱۶ عضو است که ریاست آن به طور مشترک برعهده برایان دیز، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و آلوندرا نلسون سرپرست دفتر سیاست علم و فناوری، خواهد بود. وزرای دفاع، امور خارجه، بازرگانی، خزانه داری، کار و انرژی عضو این شورا هستند.

هنوز مشخص نیست وزارت بازرگانی چه زمانی سرمایه مربوط به نیمه رسانا تخصیص می دهد یا مدت زمان اعطای بودجه چقدر است.

کد خبر 5572918

منبع: مهر

کلیدواژه: حاکمیت سایبری جو بایدن تراشه قانون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان حاکمیت سایبری اربعین حسینی تحقیقات علمی اینترنت نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه اول ماهواره گوشی آیفون محقق ایرانی ورزش شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت

خبرگزاری کیودو به نقل از یک منبع ناشناس پنتاگون گفت که ایالات متحده و ژاپن به طور مشترک بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه نوع جدیدی از موشک با قابلیت رهگیری تسلیحات مافوق صوت اختصاص خواهند داد. پیش بینی می‌شود این پروژه رهگیر تا دهه ۲۰۳۰ تکمیل شود. انتظار می‌رود ژاپن یک میلیارد دلار برای این منظور اختصاص دهد.

طبق گزارش ها، این برنامه در آگوست ۲۰۲۳ مورد توافق جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قرار گرفت. موشک جدید برای سرنگونی موشک‌های مافوق صوت ورودی در طی آسیب پذیرترین مرحله پروازشان، قبل از ورود مجدد به جو از فضا، طراحی خواهد شد.

پنتاگون قبلاً گفته بود که کشتی‌های ژاپن در آینده به زودی مجهز به سیستم Aegis خواهد شد. Aegis یک سامانه آمریکایی است که برای دفاع در برابر موشک‌های بالستیک کوتاه و میان برد طراحی شده است.

پروژه رهگیر در حالی با ژاپن آغاز می‌شود که ایالات متحده در توسعه سلاح‌های مافوق صوت از روسیه و چین عقب مانده است، که شامل وسایل نقلیه و موشک‌هایی می‌شود که سریعتر از ۵ ماخ یا پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند.

نیکی ریویو سال گذشته گزارش داد ژاپن با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی چین، روسیه و کره شمالی در حال برنامه ریزی برای تولید موشک جدیدی است که قادر به رهگیری موشک‌های بالستیک و سایر تسلیحات مافوق صوت خواهد بود و تولید آزمایشی آن در سال ۲۰۲۳ آغاز شد و تا سال ۲۰۲۷ به ناوگان هوایی ژاپن وارد خواهد شد.

ژاپن همچنین سال گذشته میلادی ۴۰۰ موشک کروز آمریکایی تاماهاک خریداری کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • اوکراین مدعی خسارت یک میلیارد دلاری شد
  • قرارداد ۲.۷میلیارد دلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت