Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:03:16 GMT

نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد رفسنجان گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۶۷۵۷

نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد رفسنجان گشایش یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رنجبر کریمی روز جمعه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ولیعصر رفسنجان که با حضور مرتضی فرخی  معاون‌ حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: نخستین مرکز رشد در رفسنجان در سال ۹۱ راه اندازی شد و در حال حاضر  ۱۳۵ واحد فناوری در پنج مرکز رشداین شهرستان فعالند که ۷۵ شرکت مربوط به دانشگاه ولیعصر و مابقی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پژوهشکده پسته کشور، دانشگاه پیام نور و دیگر موسسات علمی شهرستان متمرکز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت های فناوری در رفسنجان کمبود فضای کارگاهی است اظهار داشت: نیازمند راه اندازی سوله‌های ۵۰ و ۱۰۰ متر مربعی هستیم که کمک بزرگی در ارتقای شرکت‌ها می‌کند.
رنجبرکریمی از دیگر مشکلات این شرکت ها نقدینگی عنوان کرد و افزود: این شرکت‌ها به مرحله‌ای رسیدند که باید وارد تولید انبوه شوند اما تسهیلات بانکی شرایط خیلی سختی دارند که موجب کاهش  انگیزه‌ در افراد و نخبگان و اساتید شده است.

وی همچنین‌ بیان کرد: با وجود فقط یک پارک علم و فناوری در استان کرمان، اما نیاز شدید این مهم احساس می شود که تعدادی دیگر ایجاد شود و  در رفسنجان با توجه به روند رو به رشد حوزه علم و دانش ایجاد پارک علم و فناوری می‌تواند در ارتقا شرکت های فناور و نیز تولید، تجاری سازی و صادرات کمک کننده باشد.

محمدرضا جندقی مدیر امور کسب و کارهای نوین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز اظهار داشت: در  این نمایشگاه شرکت ملی صنایع مس ایران غرفه‌ای در اختیار دارد که شامل دستاوردهای ۲۰ واحد فناور هستند.
وی افزود: مرکز نوآوری شهید ستاری زیرمجموعه شرکت‌ مس است که رسالتش تقویت و رشد دادن استارت‌آپ‌ها در راستای شتاب دهی است.
رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی دانشگاه رفسنجان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رفسنجان دانشگاه رفسنجان دانشگاه شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه موزه عبرت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با چهره واقعی رژیم منحوس پهلوی و جنایت آن علیه مردم بی گناه است.
محمدرضا حسین نژاد افزود: محتوای این موزه باید از طریق رسانه و فضای مجازی برای استفاده حداکثری اطلاع رسانی شود.
وی در ادامه گفت: جوانان باید از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی به ملت ایران مطلع شوند، اینکه چگونه ثروت جامعه در انحصار درصد کمی از جامعه بود و فاصله طبقاتی در آن دوران بیداد می‌کرد.
استاندارخراسان شمالی با تاکید بر فراهم کردن زمینه بازدید دانش آموزان از موزه عبرت، یادآور شد: مدیران شهرستانی زمینه را برای بازدید دانش آموزان از نمایشگاه عبرت فراهم کنند و وقایع گذشته برای آنان بازگو شود.
این نمایشگاه با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با ماشین سرکوب حکومت پهلوی و معرفی شخصیت‌های برجسته انقلاب برپا شده و با روایت‌گری و تصویرسازی زندان‌های پیش از انقلاب که محل شکنجه مبارزان انقلابی بود در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • گشایش نمایشگاه مشق همدلی در قم
  • بازدید خبرنگار سی‌ان‌ان از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه (فیلم)
  • ببینید | گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان