Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان در سخنرانی پیش‌ از نماز جمعه این هفته استان از ابلاغ ۲۶ هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس‌جمهور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید رضا مرتضوی در سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، رحلت آیت الله ناصری را تسلیت گفته و ضمن گرامیدشت هفته‌ دولت، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر برای کارکنان و  دولت‌مردان نظام جمهوری اسلامی تبدیل به الگو شدند و راه و روش آنها می‌تواند برای دولتمردان و حاکمان امروز سرمشق بزرگی باشد، چون این دو شهید زنده‌یاد فقط به تحقق آرمان‌های انقلاب فکر می‌کردند در راه اعتلای کلمه الله فدا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر در عمر کوتاه خود نمونه عینی و عملی از دولت اسلامی را ایجاد کردند و تبدیل به الگویی برای دولت‌مردان امروز شدند. استان اصفهان دارای 36 هزار و 500 شهید و هزاران جانباز و آزاده است و این  وظیفه ما را در عمل به وظایف سنگین‌تر می‌کند.

استاندار اصفهان در ادامه با برشمردن ویژگی‌های دولت سیزدهم، گفت: عدالت‌محوری، فسادستیزی، مردمی بودن، جوان‌گرایی، تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و توجه به ارکان ارزشی انقلاب از ویژگی‌های دولت سیزدهم است و این خصوصیات همواره مدنظر مدیران اجرایی دولت قرار دارد.

مرتضوی با بیان اینکه امسال هفته دولت با شعار «دولت مردم» نامگذاری شده است، متذکر شد: تحقق و تجلی شعار  «دولت مردم» را می‌توان در رفتار آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه مجریه مشهود دید؛‌سفرهای مردمی‌ رئیس جمهور و دیدار بدون واسطه هیئت دولت با مردم تبلور گوشه‌ای از تحقق شعار  «دولت مردم» است.

وی در ادامه به تشریح‌ مشکلات دولت در طول یکسال اخیر پرداخته و گفت: دولت سیزدهم در شرایط سختی کار خود را آغاز کرد؛ بودجه کشور با وجود تحریم‌ها بین‌المللی و شرایط سخت کرونایی در وضعیت نامناسبی قرار داشت و به شکلی می‌توان گفت که کشور در نامناسب‌ترین شرایط از ابتدای انقلاب تا الان قرار داشت و همچنین ضعف‌های و کاستی‌های دولت قبل به دولت فعلی ارث رسیده بود، اما هیچکدام نتوانست دولت را نسبت به مسئولیت‌های  خود در برابر مردم بی‌تفاوت کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دولت در طول یک سال گذشته موفق شد که پروسه واکسیناسیون کرونا را به بهترین شکل اداره کند، به شکلی که تعداد فوتی‌ها از  700 نفر به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: از‌ طرف دیگر در طول یکسال اخیر با کشورهای همسایه و منطقه تعاملات خوبی صورت گرفته و مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه براساس منافع ملی در حوزه دیپلماسی به بهترین شکل دنبال می‌شود، منفی شدن رشد حجم نقدینگی و افزایش صادرات نفتی و غیرنفتی از عدد 34.8 میلیون به بیش از 46 میلیون دلار از دیگر دستاوردهای دولت است.

ابلاغ طرح ملی نظارت بر فضاهای اقامه نماز راه‌های مواصلاتی کشور در اربعین 1401گفت‌وگو با امام جمعه اردبیل| چرا دشمن روی نماز جمعه حساس است؟خاطره‌ای از نماز شب امام خمینی(ره) در بیان رهبر معظم انقلاب + فیلم

مرتضوی در ادامه توضیحاتش از اقدامات دولت در طول یکسال گذشته گفت: طراز اقتصادی کشور به 605 میلیون دلار مثبت رسیده و طرح‌های آبرسانی در دولت آغاز شده است که 400 روستا در استان اصفهان مشمول این طرح شده‌اند. علاوه بر این یکی دیگر ساخت مسکن ملی یکی دیگر از اهداف دولت در طول سال گذشته بود و امروز حدود  500 هزار مسکن در حال ساخت است؛ افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش خدمات بیمه‌ای نیز از دیگر دستاوردهای دولت در طول سال گذشته است.

وی در ادامه به خدمات دولت سیزدهم در استان اصفهان اشاره کرده و گفت: در استان اصفهان پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم اقدامات بسیاری در حوزه‌های تولیدی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی آغاز شده و  793 طرح آموزشی، عمرانی، خدماتی و کشاورزی با اعتبار 2 هزار 230 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است. مجموعه مدیریت استان برای بازگشایی و فعالیت مجدد واحد‌های اقتصادی راکد اقدامات مثبتی انجام داده و  تاکنون 219 واحد کارگاه اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: مجموعه مدیریت استان در طول یکسال گذشته 12 سفر به شهرستان‌های مختلف استان انجام داده و در این سفرها 380 مصوبه به تصویب رسید. علاوه بر این در طول سال گذشته تلاش شد و طرح‌های ناتمام به اتمام برسد و تکلیف زمین‌های علی آباد کلنگان مشخص شده و طرح‌های تفصیلی کاشان و شهررضا به نتیجه رسید. استفاده از نیروهای جوان انقلابی در فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و معاونت‌های آنها و‌ دیگر دستگاه‌ها، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی با همکاری بسیج و سپاه و سایر دستگاه‌ها از دیگر اقدامات مدیریت استان در طول سال گذشته است.

مرتضوی با اشاره به سفر ریئس جمهور به استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به اصفهان برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی 32 هزار میلیارد تومان، برای حمایت از گسترش ازدواج در بین جوانان 4 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت که تاکنون 26 هزار نهایی و 19 هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/170

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان طول سال گذشته استاندار اصفهان استان اصفهان طول یکسال دولت سیزدهم دولت در طول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • اولتیماتوم استاندار لرستان برای مصوبات سفر رئیس‌ جمهور
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • اجرای بخشی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود