Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:52:36 GMT

امنیت انرژی کشور را با سرمایه و توان داخلی تأمین کردیم

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۶۹۳۷

امنیت انرژی کشور را با سرمایه و توان داخلی تأمین کردیم

به گزارش خبرنگار مهر، جواد اوجی ظهر امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز در جمع مردم اظهار کرد: در سال‌های آخر دولت قبل به واسطه اینکه منتظر مذاکرات بودند، سرمایه گذاری خاصی در حوزه نفت و گاز انجام نشد.

وی افزود: اگر امروز چالش‌هایی در بحث کمبود گاز در زمستان داریم به لحاظ این است که سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوجی با بیان اینکه پروژه‌هایی کلیدی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف وزارت نفت تعریف شده است، گفت: منتظر سرمایه‌گذارهای خارجی باقی نمانده‌ایم و از ظرفیت‌های مالی کشور و هولدینگ های اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع نفت و گاز استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: با مشارکت سرمایه گذاران داخلی، سرمایه بانک‌ها و هولدینگ های اقتصادی در یکسال اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار تفاهم نامه و قرارداد در بخش تأمین امنیت انرژی کشور منعقد شده است؛ امروزه مصرف و تولید بنزین در کشور تقریباً برابر شد زیرا در دولت گذشته اقداماتی در بحث افزایش تولید و سرمایه گذاری در این حوزه در کشور انجام نشده بود.

وزیر نفت گفت: در آغاز دولت نیز صادرات نفت و گاز و محصولات پتروشیمی در پایین‌ترین سطح خود بود اما با همت و اراده جدی که داشتیم بازارهای جدید را شناسایی کردیم و پشت میز ننشستیم و با شناسایی ظرفیت‌های جدید توانستیم درآمدزایی خوبی را برای دولت داشته باشیم.

اوجی با اشاره به اینکه دولت در سفرهای استانی چالش‌ها و مشکلات مردم را از نزدیک لمس می‌کند و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند، خبر داد: دولت ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های نیمه‌کاره به استان‌های مختلف اختصاص داده که از این اعتبارات سهم وزارت نفت بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان از آن برای بحث‌های مسولیت‌های اجتماعی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبارات پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی نفت در خوزستان است، تصریح کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مسئولیت اجتماعی نفت در خوزستان د حال اجرا است.

اوجی با اشاره به اینکه در بحث دانش بنیان شرکت‌های توانمند دانش بنیان خوبی در خوزستان وجود دارد، افزود: از ۱۵۵ شرکت دانش بنیان فعال که در حوزه نفت و گاز در کشور وجود دارد، ۱۵۰ شرکت فعالیتشان را با وزارت نفت آغاز کرده‌اند و امید است که سطح این فعالیت‌ها را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ارتقا دهیم.

وزیر نفت بیان کرد: رئیس جمهور دغدغه معیشت مردم را دارد و امید است با برنامه‌ریزی های انجام شده این روزهای سخت را پشت سربگذاریم. در این زمینه سال گذشته وزارت نفت ۳۵ هزار نیروی ایثارگر را تبدیل وضعیت کرد. همچنین در یکسال اخیر ۹۸ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت را جذب کرده‌ایم.

کد خبر 5573409

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری جواد اوجی وزیر نفت وزارت نفت ایران هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان اربعین 1401 اردبیل آمار کرونا اجلاس پیرغلامان حسینی قزوین افتتاح طرح عمرانی دولت سیزدهم خراسان رضوی سرمایه گذاری میلیارد تومان وزارت نفت نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۶۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: انسان اگر به خودسازی توجه کند، اخلاق زشت را از خود دور کرده و در مسیر پاکسازی نفس باشد موفق می‌شود اما اگر اینگونه نباشد موفقیت نخواهد داشت.

وی افزود: یازدهم اردیبهشت روز جهانی کارگر و دوازدهم نیز سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم است، این دو قشر، مهم و اثرگذار در کشور هستند و وجه مشترکی دارند که آن کار و تلاش است که کارگر با دست و قوای جسمانی خود به مردم و جامعه خدمت می‌کند و معلم نیز با اندیشه خود خدمت انجام می‌دهد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ دینی کار این دو قشر مورد توجه قرار دارد و کار آنان به نوعی جهاد تشبیه شده است بنایراین وظیفه مسئولان است که امنیت شغلی کارگران و معلمان را تأمین کنند.

دهشیری تصریح کرد: روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه است که برای ارج‌گذاری به مقام ورزشکار ارزشی شهید ابراهیم هادی است و اگر ورزش باارزش توأمان باشد مفید است که این ورزش ریشه در تاریخ کشور دارد و هرچه بیشتر توسعه یابد خوب است.

وی بیان کرد: مدح امام علی در این ورزش بیان می‌شود و این‌ها ستودنی است، در منطقه اردستان با کمبود امکانات این ورزش جای گرفته و نوجوانان را جذب کرده، ۱۵ سال است که کلنگ این زورخانه زده شده و هنوز نیز تکمیل نشده که امید می‌رود با همکاری مسئولان و خیران این مکان آماده شود.

امام جمعه اردستان ادامه داد: در جنگ تحمیلی پنج‌هزار ورزشکار به شهادت رسیدند که این ارزشمند است و باید ستایش کرد، امید می‌رود برای ورزش و تفریح جوانان بستر مناسبی فراهم شود و در فضای مجازی و حقیقی مشوق اینان باشیم.

دهشیری با اشاره به هفته سلامت، اضافه کرد: برای مشخص شدن برخی بیماری‌ها اقدامات خوبی توسط بهداشت شهرستان صورت گرفته، سلامت جامعه موجبات شادی و نشاط را فراهم می‌کند و خوب است زودتر بیماری‌ها تشخیص داده شده و درمان شوند.

وی یادآور شد: روز ملی خلیج فارس را نیز داریم، بعد از ۱۱۷ سال اشغال کشور توسط پرتغالی‌ها، خلیج فارس از چنگال آنان آزاد و به این عنوان نامیده شد که ما به این موضوع در کشورمان افتخار می‌کنیم.

امام جمعه اردستان ادامه داد: طرح نور در کشور به فرماندهی نیروی انتظامی اجرا می‌شود که دعوت به عفاف و حجاب می‌کند و مورد تأیید رهبری و سران قوه و عموم مردم نجیب قرار گرفته است.

دهشیری خاطرنشان کرد: حجاب امر شرعی و واجب شرعی بوده که قانونی نیز است و باید افراد علاوه بر دین، قانون را رعایت کنند چرا که بی‌حجابی جرم است همه باید برای اجرایی این طرح کمک کنند، منحرف کردن جوانان و از بین بردن غیرت به دنبال کشف حجاب رخ می‌دهد و نباید از کنار این‌ها به راحتی گذشت.

وی یادآور شد: بارندگی‌های بسیاری را در نقاط مختلف کشور و شهرستان اردستان داشتیم، برای پیشگیری از خسارات حریم رودخانه باید مشخص شود، دستگاه‌ها باید وظیفه خود را انجام دهند و مسیر عبور سیل باید باز باشد.

کد خبر 6089148

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • دعوت معاون استاندار فارس از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • امنیت شغلی کارگران و معلمان باید تأمین شود