Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@09:01:22 GMT

صادرات محصولات فناورانه ایران به چندین کشور

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۷۰۳۶

صادرات محصولات فناورانه ایران به چندین کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، عیسی زارع‌پور امروز باحضور در مصلای نمازجمعه ساری، با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۱۰هزار شهید مازندران و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: باتوجه به هفته دولت در خدمت مردم رسیدیم تا هم پیام دولت سیزدهم را مبنی بر خدمت‌گزاری بر مردم را ابلاغ کنیم.

وی با بیان اینکه در این یک سال همه همکاران من در دولت شبانه‌روزی کار کردند تا مشکلات پیچیده کشور ر حل کنند، افزود: دولت سیزدهم، دولت مردمی است که با روحیه جهادی و کار مجاهدانه فعال است نمونه‌اش هم اینکه در کمتر از یک سال دولت به همه استان‌ها سفر کند آن هم نه سفر فرمایشی بلکه سفر کاری که مصوبات متعدد داشته است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات اضافه کرد: برای هر سفر ساعت‌ها وقت کارشناسی داده شو و مشکلات احصا می‌شود و بعد از بازدیدهای میدانی مصوبات شکل اجرایی به خود پیدا می‌کند که برای هر ۳۱ سفر برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است.

زارع‌پور بیان کرد: امروز همه اعضای دولت در هر ۳۱استان حضور پیدا کردند که این هم در نوع خود بی‌نظیر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما آیت بوده در دولت سیزدهم کارهای بزرگی که در این کشور جا دارد که انجام شود و شاید در گذشته کمتر به آن توجه شده به پشتوانه مردم ما همواره پشتیبان بودند، انجام شود.

وزیر ارتباطات به اشاره به مردمی‌سازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: سال‌ها یارانه‌ها در اختیار مجموعه‌های خاصی بود در اختیار
 مردم قرار گرفت که برکات بسیار زیادی دارد که در آینده مشخص خواهد شد.

زارع پور ادامه داد: اینکه با انجام این کار بزرگ فساد و رانت از بین رفت و مردم حداقل درآمد را پیدا کردند تا در کشور دیگر فردی سر گرسنه بر بالین نگذارد کار بزرگی بود.

وی با اعلام اینکه کارهای بزرگی در کشور انجام شده است، بیان کرد: طی دو سال قبل فوتی‌های زیادی در بحث کرونا داشتیم که با نهضت واکسیناسیون در کمتر از سه ماه آمار فوتی‌ها بسیار پایین آمده است.

وزیر ارتباطات اضافه کرد: در حوزه بهداشت و درمان بیمه کردن بیش از ۶میلیون نفر بعد از سال.های انقلاب طی یک سال انجام شد کار بزرگی بوده است.

وی یادآور شد: در حوزه سیاست خارجی، راهبرد دولت سیزدهم تعامل با کشورهای همسایه در عین عزت بود که امروز می‌بینید جمهوری اسلامی ایران با حفظ عزت تعامل دارد که نتیجه آن اعزام هیات‌های تجاری و چند ده میلیارد سرمایه‌گذاری به کشور بوده که برکات آن در ماه‌های آینده مشاهده خواهد شد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در تابستان سال‌گذشته شاهد قطعی متعدد برق بودیم که امسال با مدیریت صورت گرفته در کنار افزایش ظرفیت تولید برق شاهد قطعی برق خانگی نبودیم.

زا‌رع‌پور با بیان اینکه در حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات، فناوری و پست ماموریت‌های متنوعی داریم، گفت: در حوزه فضایی طی یک سال گذشته اتفاقات خیلی خوبی افتاد و شورای عالی فضایی‌ها ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد و مصوبات خیلی خوبی داشت و مصوبات آن یکی پس از دیگری درحال اجرا است.

وی به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نور ۲ در اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد و افزود: ما جز ۱۰ کشوری هستیم دارای چرخه کامل فناوری فضایی هستیم.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه الان در ابتدای راه هستیم، اظهار کرد: انشالله تا پایان دولت سیزدهم می‌توانید ماهواره‌های سنگین را در مدارات لئو و مدارات بالاتر قرار داریم و با شتاب دارین عقب‌ماندگی های گذشته را جبران می‌کنیم.

زارع‌پور گفت: نتیجه همواری و تعامل با کشور روسیه پرتاب ماهواره خیام بود که تصاویر این ماهواره با موفقیت دریافت شد که هفته آینده این تصاویر را منتشر می‌کنیم که کاربردهای زیادی برای حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه کشاورزیخواهد داشت و فکر می‌کنم یکی از استان‌هایی که می‌تواند استفاده خوبی از تصاویر داشته باشد مازندران است.

وی در حوزه ارتباطات روستایی، اظهار کرد: طی یک سال گذشته بیش از ۲هزار روستا به شبکه ملی ارتباطات متصل کردیم که معادل دو سال قبل از آن بوده و انشالله تا پایان امسال بیش از ۹۵ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوارها به شبکه ارتباطات متصل خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات افزود: تا سال آینده هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری را نخواهیم داشت که شبکه متصل نباشد و از اینترنت بی‌بهره باشد.

وی با اعلام اینکه در حوزه فناوری و دولت هوشمند کار بزرگی انجام شد، اظهار کرد: درگاه ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که تمام خدمات دولت به‌صورت هوشمند در اختیار مردم قرار گرفته است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم مردم اصلا مراجعه نداشته باشند و کارهایشان را به‌صورت هوشمند دنبال کنند، گفت: این مهم شدنی است که کارها ازطریق هوشمند دنبال شده و این حرکت شروع شده و حدود ۲۰درصد خدمات دولت به‌صورت هوشمند ارائه می‌کنیم و تا پایان دولت سیزدهم باید به صورتی دنبال کنیم که تمام خدمات به صورت هوشمند به مردم ارائه شود تا انجام کار اداری نیازی به مراجعه حضوری به ادارات دولتی نباشد.

زارع‌پور با اشاره به شروع پروژه بزرگ فیبر نوری منازل، اضافه کرد: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم همه خانوارها بتوانند به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

وی بیان کرد: انشالله به مرور بتوانیم شاهد پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی در فضای مجازی باشیم تا حداکثر استفاده از دانش و تخصص جوانان داشته باشیم.

وزیر ارتباطات گفت: کشور ما ظرفیت‌های بی.بدیلی دارد و مهم.ترین سرمایه جوانان کارآمد هستند که اگر مسوولان شرایط را فراهم کنند همه تشکلات به دست جوانان قابل حل است.

زارع‌پور با اشاره به عرضه محصولات فناورانه جوانان ایران به کشورهای دیگر، یادآور شد: باید اعلام کنیم محصولات مخابراتی کشور ایران دارد به کشورهای مختلف صادر می‌شود و الان یک محموله را داریم به چند کشور صادر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: حتی برخی از محصولات به حدود ۹۰ کشور دارد صادر می‌شود، اینها نقاطی است که باید گفته شود به‌ویژه برای جوانان که امیدوار شوند.

وزیر ارتباطات با هشدار اینکه دشمنان دارند حتی نقاط قوت را به گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند تا جوانان را ناامید کنند، گفت: باید اعلام کنیم قطار پیشرفت و توسعه فناوری در کشور حرکت کرده و با تدابیر رهبری تلاش جوانان هرگز متوقف نخواهد شد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سفر به مازندران خطبه های نماز جمعه شهریور ۱۴۰۱ رشد و پیشرفت فناوری صورت هوشمند وزیر ارتباطات دولت سیزدهم سال گذشته زارع پور تا پایان یک سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح