Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمحمد حسینی، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه زنجان اظهار داشت: یک سال از فعالیت دولت آقای رئیسی در کشور می‌گذرد، دولتی که وقتی سرکار آمد، با یک وضعیت اعتراضی گسترده مواجه بود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: نظر رئیس جمهور این است که دولت باید به دل مشکلات برود و آنها را حل کند و به همین خاطر مجموعه دولت را به حرکت انداخته و مشکلات را یکی یکی حل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سفرهای ۳۱ گانه رئیس جمهور به استان‌های مختلف بیان کرد: هدف از این سفرها بررسی مشکلات و کمک برای حل آنها و در نهایت گزارش عملکرد به مردم است.
حسینی با اشاره به اینکه دولت آقای رئیسی در شرایط سختی کار را آغاز کرد، افزود: درست است که رئیس جمهور به لحاظ روحیه اخلاقی که دارد، اعلام نمی‌کند، اما دولت زمانی کشور را تحویل گرفت که حتی حقوق کارمندان هم معوق بود. 
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: پس از تحویل گرفتن دولت، کسری بودجه در حال جبران بوده و هر ماه بدهی‌ها پرداخت می‌شود؛ بدون اینکه اعلام کند، در گذشته چه اتفاقاتی رخ داده و تعلل و کوتاهی موجب این وضعیت شده است.
حسینی  با اشاره به اینکه یک مرکز برای احیای واحدهای تولیدی در ریاست جمهوری شکل گرفته است، گفت: همین روز گذشته معاون اول رئیس جمهور توافقی امضا کرد که بر اساس آن باید یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی مجددا راه اندازی شود.
معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: اعتقاد و باور دولت بر این است که اگر کار درست انجام شود، خدا نیز کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت به بحث سلامت افزود: در همین موضوع رئیس جمهور شخصا با رئیس جمهور چین تماس گرفت و بدون پرداختن ریالی ۱۵۰ میلیون واکسن وارد کشور شد و روز به روز شرایط بهتر و آرامش در کشور حاکم شد.
وی افزود: قطعا اگر رئیس دولت پای کار باشد، کارها به شکل بهتری پیش خواهد رفت، به همین خاطر یک ستاد ویژه در وزارت امور خارجه برای بحث واکسن تشکیل شد، چون اعتقاد رئیس جمهور این بود که وزارت امور خارجه صرفا نباید کار سیاسی انجام دهد.
وی ادامه داد: با وجود هزینه‌های مضاعفی که در کشور تحمیل می‌شد، دولت هزینه‌های جاری را مدیریت کرد، برای مثال همین رتبه بندی معلمان و یا حقوق بازنشستگان بار مالی زیادی دارد، اما دولت آن را پذیرفت.
وی تصریح کرد: قرار نیست که ما همه درآمدها را هزینه کنیم، بلکه دنبال سرمایه گذاری هم هستیم.
وی با اشاره به اینکه ۴۸ پروژه پیشران با ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال انجام است، اضافه کرد: برای افزایش تولید اکثر صنایع پیشرو، سرمایه گذاران داخلی، مراکز بزرگ پای کار آمدند.

وی افزود: همین سیاست همسایگی و منطقه‌ای که در قالب سفر به روسیه، عمان، قطر، تاجیکستان، ترکمنستان انجام شد، تعاملات با عراق، قطر، تاجیکستان و ونزوئلا نیز در راستای همین سیاست انجام می‌شود.
حسینی تصریح کرد: سه هفته پیش در مراسم تحلیف رئیس جمهور کلمبیا این شخص علیه آمریکا بود و اینها در حال قدرت گرفتن است که همه اینها در اثر مقاومت به دست آمده است و آنها هم وقتی نام ایران می‌آید با افتخار اعلام می‌کنند که باید همکاری کنیم.
وی افزود: این سیاست متوازن همان چیزی بود که ما حاضریم با همه کشورها تعامل کنیم، به جز رژیم صهیونیستی که مورد قبول ما نیست، البته ما دنبال دیپلماسی التماسی هم نیستیم.
وی با بیان اینکه الان بسیاری از کشورها با مشکلات عدیده اقتصادی و تورم مواجه هستند و چون به سختی عادت ندارند، در برخی از کشورها جنگ اوکران تاثیر زیادی داشته است و آنها زمستان سختی برای خودشان پیش بینی کرده اند چون روسیه گفته است که دیگر گاز به شما نخواهیم داد به همین خاطر از الان به بحث صرفه جویی روی آورده اند.
حسینی با اشاره به اینکه سیاست همکاری و تعامل با کشورهای همسایه مرتب در حال انجام است، افزود: محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی ما در بسیاری از این کشورها مشتری دارد و با تعاملات ۲۲۰ سند توافق همکاری امضا شده است.
وی با اشاره به اینکه اروپا که قاره سبز است با کمبود آب مواجه است و مختص کشور ما نیست، گفت: در بحث صنعتی نیز صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل که مشکلات حقوقی مالی و یا مدیریتی داشتند، احیا شده است.
حسینی ادامه داد: برخی از کارخانجاتی که واگذار شده و مشکلات مدیریتی داشته و به اخراج کارگران پرداخته بود، مثل هفت تپه خلع ید شدند.
وی افزود: همچنین در بحث معادن نیز که استان زنجان هم در این زمینه ظرفیت بسیاری دارد، مشکلات احصا و با تعیین مهلت به صاحبان معدن اقدامات راهبردی انجام شده است.
وی با اشاره به حمایت کشور از هفت هزار شرکت دانش بنیان و بازدید رئیس جمهور از آنها در سراسر کشور، گفت: تأکید دولت تقویت این شرکت‌ها و حمایت از آنهاست، هرچند برخی دنبال سنگ اندازی در حمایت از این کشورها بودند، چون منافع آنها در واردات بود.
حسینی با بیان اینکه همه تلاش این است که منویات مقام معظم رهبری و نگاهی که امام داشت و آن اسناد بالادستی محقق شود، اضافه کرد: دولت به دنبال حل مشکلات است و وضعیت موجود را مطلوب نمی‌داند.
وی افزود: در کشور ما بن بست وجود ندارد، باید تلاشمان را انجام دهیم تا بتوانیم کارهای بزرگی را به نتیجه برسانیم.

معاون رییس جمهور با اشاره به پیشرفت کشور در صنایع نظامی افزود: امروز در این صنعت به مرحله ای رسیده ‎ایم که ابر قدرت جهانی هم قدرت بازدارندگی ایران را ندارد، پس اگر در این حوزه توان پیشرفت را داشتیم در حوزه‌های دیگر هم می‌توانیم که صنعت خودروسازی نمونه آن است.

وی با اشاره به اینکه تأکید رئیس جمهور به پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری است، اضافه کرد: البته ما به یک سفر بسنده نکرده‌ایم و این سفرها ادامه دار خواهد بود، هرچند بنا به اقتضای مشکلاتی که استان‌ها دارند، رئیس جمهور به برخی مناطق بیشتر سفر می‌کند.
حسینی با بیان اینکه در کوتاه مدت نمی توان همه انتظارات را برآورده کرد، افزود: با این حال دولت به صورت شبانه روزی در حال کار کردن است.

وی به بحث افزایش یارانه هم اشاره کرد و گفت: شما می دانید که هشت یا ۹ سال یارانه ثابت بود، اما دولت این افزایش را انجام داد، هرچند تأکید رئیس جمهور بر کنترل قیمت‌ها و کاهش تورم است.
حسینی افزود: از دیگر اقدامات دولت کمک به صندوق های مختلف و پرداخت بدهی بانک مرکزی است تا دولت به سرانجام و مقصود برسد.

وی افزود: دشمنان روزگاری می خواستند ما منزوی باشیم، اما امروز می‌بینند که ما با بسیاری از کشورها در ارتباط هستیم، بله مذاکره هم می‌کنیم و اگر آنها عقلانیت به خرج دهند به توافق هم برسیم، مطلوب است اما اینطور هم نیست که ما منافع اقتصادی خودمان را زیر پا بگذاریم و نادیده بگیریم و هرچه آنها گفتند بپذیریم و برای هر دو حالت چه توافق بشود چه نشود، وظایفی را برای هریک از دستگاه ها در نظر گرفته ایم.
حسینی با اشاره به اینکه کشور کار خود را انجام می دهد و روز به روز شرایط بهتر می‌شود و درآمد ما بیشتر شده است، افزود: ما هم درآمد مردم را لحاظ می کنیم و هم دنبال سرمایه گذاری هستیم که رونق اقتصادی را داشته باشیم.
وی با اشاره به سفرهای استانی دولت و انجام اقدامات متعدد برای نمونه در حوزه مسکن بیان کرد: در دهه گذشته باید هر سال مسکن تولید می‌شد چون یک نیاز اساسی است، اما کم کاری و مطالبات انباشته شده است و دولت رئیسی به دنبال جبران است و برنامه این بود که چهار میلیون مسکن در چهار سال ساخته شود.
حسینی با اشاره به اینکه در ابتدای کار به خاطر مشکلات حقوقی و بحث زمین یک مقدار کار معطلی داشت، افزود: اما با روی غلطک افتادن کار، همین ساخت مسکن موجب رونق اقتصادی کشور خواهد شد چون بسیاری از مشاغل وابسته به مسکن است.
وی افزود: در بحث کشاورزی هم آسیب جدی داشتیم، اما دولت از همان روزهای نخست به دنبال راهکار اساسی بوده است تا آن را حل کند تا کشور با بحران آب مواجه نشود.

برچسب‌ها معاون پارلمانی رییس جمهوری زنجان سیدمحمد حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاون پارلمانی رییس جمهوری زنجان سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهوری زنجان سیدمحمد حسینی حسینی با اشاره معاون پارلمانی رئیس جمهور اما دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، گفت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این‌ها را ساماندهی کرد، نرخ تورم و رشد نقدینگی را به شدت کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آن‌ها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد 

آواربرداری از خرابی ۱۰ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی‌نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند