Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@23:10:02 GMT

تعهد وزارت نفت به رفع تنش‌های آبی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۷۲۰۶

تعهد وزارت نفت به رفع تنش‌های آبی در خوزستان

وزارت نفت پیرو سفر رئیس جمهوری که مکلف به تخصیص ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلفی شده بود، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش‌های آبی در استان، اختصاص داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب، بابک دارابی مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه وزارت نفت همسو با انجام مسئولیت اجتماعی در استان خوزستان و پیرو سفر رئیس جمهوری مکلف به تخصیص ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در سرفصل‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی، راه‌های مواصلاتی، تنش‌های آبی، دانشگاه‌های علم پزشکی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. شده است، اظهار کرد: از این مقدار اعتبار، ۲ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان مربوط به بخش آبفا و شبکه آبرسانی است.

وی مقدار اعتبار بخش آبفا و شبکه آبرسانی برای شهر اهواز را ۲ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: البته ما در دولت سیزدهم و پیش از مصوبات سفر رئیس‌جمهوری، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناطقی از جمله پاستوریزه، فدک، پاسداران، عین ۲، زرگان، کوی فرهنگیان و ... در نظر گرفتیم.   دارابی گفت: تمام صورت وضعیت ارسالی طرح‌های یادشده تاکنون به مدیریت ما پرداخت شده است و مبلغ بسیار اندکی باقی این اعتبار است که پس از دریافت صورت وضعیت قطعی این طرح‌ها، پرداخت را انجام خواهیم داد.   این مقام مسئول با بیان اینکه عمده مصوبه‌های مسئولیت اجتماعی رئیس‌جمهوری مربوط به تنش‌های آبی است، ادامه داد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط استان، بتوانیم تأثیرگذاری مثبتی به‌ویژه در اهواز داشته باشیم.   انتهای پیام/  

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان رئیس جمهوری تنش های آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • رئیسی یک قانون جدید ابلاغ کرد
  • رئیسی قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • تکمیل اسکله رو- رو امیرآباد ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز