Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:41:50 GMT

حمایت تمام قد حماس از اسیران فلسطینی

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۷۵۷۰

حمایت تمام قد حماس از اسیران فلسطینی

یکی از مقامات ارشد حماس ضمن دعوت از ملت فلسطین برای حمایت از اسیران فلسطینی از حمایت تمام قد این جنبش از اسیران فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی جنبش آزادی‌بخش فلسطینی، اقدام فوری نهادهای بین المللی در حمایت از اسرای فلسطینی در برابر سرکوبگری رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی جنبش آزادی بخش فلسطین با انتشار بیانیه ای تأکید کرد که انتظار می رود حمایت و همبستگی گسترده ای در سطح داخلی و رسمی و بین المللی از اسرای فلسطینی انجام شود.

او گفت که اسرای فلسطینی با سرکوب گسترده از جانب اسرائیل مواجه هستند و نهادهای بین المللی باید فورا در حمایت از اسرا وارد عمل شوند.

از سوی دیگر «زاهر جبارین» مسئول پرونده شهدا، اسرا و مجروحان در جنبش حماس عموم ملت فلسطین را به خیزش سراسری و یکپارچه برای حمایت از اسرا فراخواند.

وی گفت: حماس همچون دژی محکم از اسرای قهرمان حمایت می‌کند، کما اینکه ملت فلسطین نیز برای دفاع از آن ها متحد و یکپارچه هستند. دشمن صهیونیستی به رغم تلاش‌های مداوم برای از بین بردن دستاوردهای جنبش اسیر، هرگز نمی‌تواند عزم و اراده اسرا در داخل زندان ها را تضعیف کند.

این مقام حماس تصریح کرد: انتخابات کنست رژیم صهیونیستی در پیش است و این رژیم تلاش می‌کند تا با تشدید جنایات علیه ملت فلسطین به ویژه اسرا، آرای بیشتری کسب کند و از طرفی هم می‌کوشد تا با تضییع حقوق فلسطینیان، دستاوردهای سیاسی برای خود کسب کند. 

زاهر جبارین اعلام کرد: اسرای تاج سر ملت فلسطین هستند و امروز این ملت برای دفاع از آنان در نبرد علیه سازمان زندان های دشمن متحد و همدل هستند.دشمن صهیونیستی گمان می‌کند ملت فلسطین خسته می‌شود و از حمایت از اسرا دست می‌کشد، اما نمی‌داند که اسرا یکی از اصلی‌ترین قضایای این ملت هستند. گروه های مقاومت پیگیر تحولات جاری در زندان های رژیم صهیونیستی هستند و از عزم و اراده کافی برای حمایت از حقوق ملت و در راس آن اسرای فلسطینی برخوردارند.

یادآور می‌شود که باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل همچنان در اعتراض به قوانین اداره امور زندان‌ها به اقدامات مبازراتی خود ادامه داده و از بندهای زندان خارج شده و در حیاط اعتصاب خواهند کرد.

در راستای همین محدودیت‌ها مسئولان زندان «نفحه» سلول‌های اسرای جنبش جهاد اسلامی را مسدود نموده و آنان را از هواخوری منع کرده است و این روند تاکنون ادامه داشته و بر اساس اعلام کمیته امور اسرا چنین اقدامی در زندان «النقب» نیز توسط صهیونیست‌ها انجام شده است.

ربوده شدن پیکر شهید فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستیهشدار اسرای فلسطینی به رژیم اشغالگر درباره انفجار اوضاع در زندان‌هاهشدار درباره وخامت اوضاع جسمانی «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی

لازم به ذکر است هم اکنون 4550 اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که در میان آنها 131 اسیر زن و 175 کودک وجود دارد و بیش از 700 نفر از آنها به صورت بازداشت موقت در زندان هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی حمایت از اسرا ملت فلسطین زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است

به گزارش قدس آنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: آزادی اسرای اسرائیلی مهم‌تر از حمله به رفح است
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • شهادت ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: یورش به رفح مساوی با مرگ اسرا خواهد بود