Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@19:00:52 GMT

مکرون: توپ در زمین ایران است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۷۹۹۷

مکرون: توپ در زمین ایران است

به گزارش ایران آنلاین، امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه طی اظهاراتی در خصوص مذاکرات هسته‌ای، از سرگیری این توافق را به تصمیم تهران وابسته دانست و مدعی شد: اکنون توپ در زمین ایران است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی ادعا کرد: احیای توافق هسته ای به ایران بستگی دارد.

مکرون در جریان سفر به الجزایر در جمع خبرنگاران از هرگونه گمانه‌زنی درباره احتمال دستیابی به توافق با ایران خودداری کرد، اما در عین حال افزود که توافق بر اساس شرایط ارائه شده از سوی اتحادیه اروپا بهتر از هیچ توافقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سپس ادامه داد: اکنون توپ در زمین ایران است.

پس از ارائه طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا به تهران و واشنگتن در اواخر ژوئیه (اوایل مرداد)، ایران هفته گذشته پاسخ خود را در قالب نظرات متعددی ارائه داد.

واشنگتن نیز دو روز پیش به طور رسمی به اظهارات تهران در مورد متن پیش‌نویس پاسخ داد و اعلام کرد که همچنان پاره ای مسائل به صورت حل نشده باقی مانده است. 

ایران در سال ۲۰۱۵ با آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه و چین (گروه ۵+۱) به یک توافق با عنوان برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) دست یافت. براساس این توافق ایران با اعمال محدودیت بر غنی سازی اوارنیوم در ازای لغو برخی تحریم ها موافقت کرد. 

اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و تحریم های گسترده ای را در قالب "کارزار فشار حداکثری" علیه ایران به راه انداخت. تهران نیز در واکنش به این اقدام واشنگتن به صورت تدریجی از برجام عقب نشینی کرد.

اکنون تیم ایران همراه با مذاکره کنندگان روسیه و اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا از تاریخ ۴ اوت (۱۳ مرداد) و پس از ماه ها توقف به طور غیرمستقیم تلاش برای احیای برجام را از سر گرفته اند.

/انتهای پیام
 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه با اذعان به تغییر قواعد بازی در جهان به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران، نسبت به نابودی اروپا هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از فرانس ۲۴، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین