Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@15:30:11 GMT

حریم تالاب هورالعظیم در تولید نفت حفظ شود

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۴۸۲۳۰

حریم تالاب هورالعظیم در تولید نفت حفظ شود

سید کریم حسینی در مراسم رسمی بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح های وزارت نفت در خوزستان که امروز ۴ شهریورماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وزارتخانه های موفق با کارنامه درخشان و مورد قبول دولت سیزدهم در یک سال گذشته وزارت نفت بوده است.

وی افزود: ابرچالش استان خوزستان بحث بیکاری است و انتظار داریم در اجرای پروژه ها مانند پروژه کوپال که آماده اجرا است و پروژه های دیگری که ظرفیت اشتغال و فرصت های اشتغال جدیدی را ایجاد می کند، تسریع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اهواز با تاکید بر ایجاد ظرفیت های اشتغال برای نیروهای بومی گفت: امیدواریم جوانان استان هم در مقاطع تحصیلی بالا و هم در بحث نیروهای خدماتی به کار گرفته شوند.

تعریف جدیدی از مسئولیت های اجتماعی نهادینه شود

حسینی عنوان کرد: در خصوص مسئولیت های اجتماعی ضمن تشکر از آقای دارابی و همکاران در این حوزه، نیاز است با همکاری دولت و مجلس یک تعریف جدیدی از مسئولیت های اجتماعی نهادینه شود و هم برای استان، مسئولین استان و مسئولین وزارتخانه به طور مشخص، صریح و شفاف، قانون مسئولیت های اجتماعی را داشته باشیم و در ضمن تقاضا داریم این اعتبارات در استان خوزستان افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حوزه زیست محیطی ضمن تشکر از طرح های خاموشی فلرها، در خصوص طرح هایی که در هور العظیم در حال انجام است تاکید همه مردم استان به ویژه فعالان حوزه محیط زیست، حفظ حریم و حرمت هورالعظیم هم در اجرای پروژه و هم در ادامه کار است.

نماینده مردم اهواز خطاب به وزیر نفت گفت: علاوه بر تاکید بر جذب نیروهای بومی، در بحث عوارض آلایندگی برای شهرداری ها به ویژه در اهواز از وزارت نفت طلب قانونی داریم. انتظار داریم این موضوع و پرداخت مطالبات و کمک به شهرداری های استان را مدنظر داشته باشید.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: به همت مردان و زنان شریف در صنعت نفت و وزارت نفت، ما صادرات خدمات فنی و مهندسی به برخی کشورهای حوزه آمریکای لاتین را داشتیم در شرایطی که کشورهای غربی پالایشگاه های خود را ترک کرده اند، ما در حال حاضر در آن مناطق یک حضور تاثیرگذار داریم و این ها مدیریت هایی بود که با وزیر نفت کشور انجام شد.

وی افزود: بحث دیگر، تولید نفت صیانت شده بود که به دلیل اتفاقات ناشی از تحریم های ظالمانه و به نوعی سیاست گذاری وزارت نفت در دولت گذشته، عدم سرمایه گذاری در توسعه میادین و همچنین بهسازی و نوسازی تجهیزات نفتی ما را نگران کرده بود که حتی بتوانیم نفتی به فروش برسانیم و نفتی برای فروش وجود نداشته باشد.

یوسفی تصریح کرد: نکته دیگر این بود که به دلیل مشکلات در تامین خوراک مثلا در صنعت پتروشیمی که پایه اصلی آن گاز است، ما ۲۳۰ میلیون متر مکعب ناترازی داشتیم و نگران بودیم که حتی برق نیروگاه ها یعنی خوراک نیروگاه ها را تامین کنیم و نه تنها در تابستان بلکه در زمستان نیز دچار خاموشی شویم و این کار بزرگی بود که با مدیریت وزیر نفت (جواد اوجی) انجام شد.

وی عنوان کرد: همچنین مسائل بسیار خوبی اتفاق افتاد از جمله اینکه تابستان را بدون خاموشی و اینکه مردم دچار آسیب شوند گذراندیم، با وجود آنکه صنعت دچار مشکل شد اما از وزیر نیرو تشکر می کنم که شرایط را مدیریت کردیم.

نماینده مردم اهواز گفت: تشکر می کنم از مردان شریفی که در صنعت نفت در حال جنگیدن در دو جبهه هستند، یکی دور زدن تحریم ها و بعد دیگر، انجام کارهای تخصصی است. مثلا در ملی حفاری می توانیم در چاه های عمیق به حفاری عمیق دست پیدا کنیم که یک زمانی این توانایی تنها در اختیار شرکت های آمریکایی بود.

یوسفی افزود: نگرانی که در بحث نیروی انسانی وجود دارد در خصوص قراردادهای شرکتی، ارکان ثالث و حجمی است، البته تاکید دولت و شخص رییس جمهور توجه به معیشت پرسنل است و انتظار داریم این موضوع را همانطور که برای بحث تبدیل وضعیت ایثارگران انقلابی اقدام شد و در طول یک سال حدود ۴۰ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند، مورد رسیدگی قرار گیرد .

نماینده مردم اهواز گفت: خواهش بعدی توجه به معیشت پرسنل وزارت نفت است، پرسنل وزارت نفتی ها میلیاردر نیستند و حقوق آنچنانی ندارند. کسی که کار کردن در وزارت نفت را بخواهد تماشا کند، تشریف بیاورد در دمای ۵۵ درجه اهواز و رطوبت ۹۰ درصدی قدم بزند. رفتن سر دستگاه دکل حفاری در عسلویه و مناطق دیگر که جای خود دارد. در بحث پرداخت مالیات اجحاف می شود و شما هوای امور مالیاتی را بیشتر دارید و خواهش می کنم به امور معیشت نیز توجه شود.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نماینده اهواز هورالعظیم مسئولیت های اجتماعی نماینده مردم اهواز وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است

سید احمد موالی زاده گفت: یکی از دغدغه‌های اقتصاد دانان اجرایی کردن این شعار است و موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است.

او ادامه داد: هر چقدر اقتصاد مردمی‌تر باشد موفق‌تر خواهد بود. این یک شعار کلیدی هست و همه باید عمل کنیم.

رئیس شورای اداری اهواز می گوید: خوزستان استان صنعتی و تامین کننده مالی کشور است، اما نرخ بیکاری در این استان بالا است. 

موالی زاده گفت: تفکر و فرهنگ کارآفرینی در خوزستان ضعیف است و اکثرا انتظار دارند در شرکت‌های دولتی استخدام شوند.

وی افزود: بسیاری از جوانان حرفه کار ندارند و باید روی این موضوع در تمام زمینه‌ها کار و عملیاتی کنیم تا مشکل اشتغال در شهرستان رفع شود. 

فرماندار اهواز گفت: کار تدریس و کار معلمان بسیار سخت است. شان معلم به خاطر تربیت دانش آموزان بالا است. امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

موالی زاده در ادامه به مساله عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: همه ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی موضوع عفاف و حجاب را جدی بگیرند و همکاری کنند. 

وی ضمن تشکر و قدردانی از نیرو‌های فراجا در اجرای طرح نور عفاف و حجاب افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه در حال تلاش هستند. با این طرح امنیت اجتماعی ایجاد می‌شود. مساله عفاف و حجاب بسیار مهم و کلیدی است و آغاز آن با اجرای طرح نور را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اهواز به برگزاری آئین‌های ویژه بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و افزود: امسال نگاه متفاوتی به دهه کرامت داریم. علاوه بر برنامه‌های و جشن‌های در چند منطقه شهرستان اهواز، در مناطق کم برخوردار کوی علوی و شهرک رزمندگان جشن‌های باشکوه و ویژه‌ای برگزار می‌کنیم. دستگاه‌های اجرایی هر کدام با استفاده از ظرفیت خود به برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها کمک کنند.

موالی زاده می گوید: امتحانات نهایی اساسی و در اولویت است. سرنوشت دانش آموزان را رقم می‌زند، لذا نباید مشکلات و کمبود امکانات به دانش آموزان آسیب بزند. سیستم‌های سرمایشی، روشنایی و سایر امکانات باید تا قبل از برگزاری امتحانات آماده شوند. همه دستگاه‌ها در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.

فرماندار اهواز بر تکریم خانواده معظم شهدای گرانقدر تاکید کرد و گفت: مدلی را سال گذشته در هفته دفاع مقدس در دیدار با خانواده شهدا برای ادارات و دستگاه‌ها اجرایی کردیم که امسال نیز باید با هماهنگی روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران مناطق ۱ و ۲ شهرستان اهواز انجام شود. این حداقل کار برای تکریم خانواده معظم شهدا است که نباید از آن غافل شویم.

موالی زاده با اشاره به پیش بینی هواشناسی و هشدار‌ها برای بارندگی در مناطق مختلف در روز چهارشنبه افزود: همه ادارات و دستگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی در ادامه به مشکلات روستا‌ها در سه بخش مرکزی، غیزانیه و اسماعیلیه شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت: امسال جلسات شورای اداری بخش‌ها نیز با هدف پیگیری ویژه و توجه جدی‌تر ادارات و دستگاه‌ها به مشکلات در سه بخش تابعه شهرستان اهواز برگزار می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان اهواز گفت: ادارات و دستگاه‌های اجرایی تعامل همکاری بین بخشی داشته باشند و از هر گونه اقدام خودسرانه بر علیه دیگر دستگاه خودداری کنند. موارد و مشکلات بین دستگاهی را به فرمانداری گزارش دهند. 

موالی زاده می گوید: مدیران و روسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدون همکاری نماینده عالی دولت، شهرستان اهواز را ترک نکند تا دچار مشکل نشویم. برخی در گذشته رعایت نکردند که دیگر شاهد آن نباشیم و در صورت تکرار برخورد قانونی می‌شود.

موالی زاده ادامه داد: به گفته وزارت کشور یکی از بهترین انتخابات‌هایی که در کشور برگزار شد انتخابات در حوزه انتخابیه اهواز بود که با همکاری و پشتیبانی ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی به خوبی، سالم و باشکوه برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • خود را بدهکار خاک و مردم کشورم می‌دانم/ موسیقی بخشی از دکوپاژ در فیلم‌های کیمیایی است
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود؟
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است