Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، خداداد افشاریان پس از بازی هوادار و صنعت نفت آبادان در خصوص وضعیت VAR در فوتبال ایران اظهار داشت: خدارا شکر نامه وزارت وزرش به دست ما رسیده است و شرکت مورد نظر ما را نیز تأیید کرده اند و در آینده نزدیک با نامه نگاری هایی که با فیفا خواهیم داشت پای قرارداد با این شرکت خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به این که سیستم های شرکت مورد نظر هم در ایران وجود دارد در هفته هایی که لیگ تعطیل است کار آموزش داوران را آغاز خواهیم کرد. ما یک مدرس VAR در ایران داریم و یک مدرس هم باید از فیفا بیاوریم تا در روزهای فیفا دی کار آموزش داوران را شروع کنیم و کم کم در اوایل و یا اواخر نیم فصل دوم این تکنولوژی را در ورزشگاه ها به مرحله اجرا برسانیم. ویدئو چک لازمه یک سری زیر ساخت ها است که با فراهم کردن لازمه ها می توانیم حلقه گمشده داوری فوتبال ایران را به سر منزل مقصود برسانیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص زمان به کار گیری VAR گفت: وقت و تاریخ به کار گیری ویدئو چک را نمیتوانم اعلام کنم اما آن چیزی که مهم است شروع این مسئله مهم در فوتبال ایران است که امیدواریم در ادامه کار ها به خوبی پیش برود تا بتوانیم به خوبی مورد استفاده قرار دهیم.

وی همچنین درباره شرکتی که قرار است VAR را به ایران بدهد افزود: چون با شرکت مقابل قرارداد امضا نکرده ایم اجازه بدهید من در این باره چیزی را اعلام نکنم چرا که چیزی قطعی نشده است، اما این را بگویم که شرکت هایی که لایسنس دارند ایرانی نیستند، شاید نماینده ایرانی داشته باشند اما اصل این شرکت ها که با فیفا طرف قرارداد هستند  ایرانی نیستند.

افشاریان در پاسخ به سوال در خصوص هزینه VAR عنوان کرد: هزینه ویدئو چک با فدراسیون نیست و طرف قرارداد باشگاه ها هستند به همین دلیل هنوز ریز هزینه های این سیستم مشخص نیست. ویدئو چک تا به امروز به خاطر پول نبوده که به ایران نیامده بلکه به خاطر زیر ساخت هایی است که فراهم نبود. ما فقط منتظر قرارداد هستیم و هیچ کس به خاط ویدئو چک از نظر مالی ضرر نخواهد کرد. شک نکنید با همت باشگاه ها و فدراسیون این اتفاق به خوب بر در فوتبال ایران رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به نبودن برخی داوران در لیگ و نظرش در خصوص داوران در 3 هفته اول لیگ برتر اظهار کرد: امسال تست داوران را خیلی نرمال گرفتیم و خیلی پیچیده نکردیم اما خودمان هم ناراحت هستیم که بعضی از داوران را نمی توانیم داشته باشیم. با همین داورهای که در اختیار داریم پیش خواهیم رفت و هرجایی که لازم باشد از داورانی که از قصاوت دور هستند به ما کمک خواهند کرد. من چیزی را که باید بگویم این است که من از کمک داوران به هیچ وجه راصی نیستم و انتظار داشتم بهتر از این ها عمل کنند. در 3 هفته اول لیگ اتفاق هایی افتاده است که کمک داور ها نقش بسیار زیادی را داشتند. باز هم همه این نقص ها به من برمی‌گردد و امیدوارم در ادامه این موضوع را بهبود ببخشیم.

رئیس کمیته داوران در خصوص انتخابات فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: امیدوارم فرد شایسته را انتخاب کنند، اعصاب مجمع فوتبالی و باهوش هستند و مطمئن هستم که انتخاب خوبی را خواهند داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: افشاریان گمشده داوری رئیس کمیته داوران خداداد افشاریان هفته سوم لیگ برتر فوتبال فوتبال ایران ویدئو چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۴۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی تمام داورانی که در کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کرسی دارند و قصد حضور در المپیک پاریس را دارند باید در مسابقات قاره‌ای، گزینشی قاره‌ای و جهانی شرکت کنند.

محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوری طبق قانون اتحادیه جهانی باید در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کرد که او اعلام کرد به دلیل برخی مشکلات حضور در این مسابقات را از دست داد.

غیبت او در این مسابقات باعث شد تا محمد مصلایی پور حضور در المپیک پاریس را از دست بدهد. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی کامران سلطانی، مهدی بشیرزاد و نیما صادقی جهت شرکت در رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک که در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت در استانبول ترکیه برگزار می‌شوند، دعوت شدند.

دیگر خبرها

  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • داور عشق راگبی برای بایرن مونیخ-رئال
  • ادین ترزیچ: نه تنها نتیجه، بلکه باید از سبک بازی‌مان نیز ناراضی باشیم
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • رئیسی : ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رجب زاده: بازیکن لالیگایی، نقطه ضعف تیم ما بود
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟