Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@04:16:38 GMT

ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۰۸۳

ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است

ایسنا/فارس سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی فارس گفت، ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است.

 روح‌الله نجیمی، ورزش همگانی را زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه عنوان و اظهار کرد: هدف فدراسیون ورزش‌های همگانی، ایجاد زمینه برای پرداختن عامه مردم به ورزش با توجه به امکانات موجود است.

به نقل از هیئت ورزش‌های همگانی،  او با اشاره به تاریخ شکل گیری ورزش همگانی در کشور گفت: ورزش‌های همگانی به صورت ورزش محلات شروع و در سال ۱۳۷۱ رسما فدراسیون ورزش‌های همگانی افتتاح شد که شعار این فدراسیون، ورزش برای همگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجیمی با بیان فواید ورزش همگانی اظهار کرد: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی یک سوم مرگ و میرها به دلیل مسائل قلبی است و این در حالی است که ورزش روزانه به شدت در جلوگیری از بیماری‌های قلبی موثر است.

به گفته نجیمی؛ ایجاد انگیزه برای جامعه، فرهنگ سازی، ایجاد بستر لازم برای ورزش همگانی و... از جمله مواردی است که باید در راستای ترویج ورزش همگانی دنبال شود.

او افزود: طبق اساس نامه فدراسیون، یک سری دستگاهها مکلف شده‌اند که این ورزش را ترویج دهند و توقعی که از مجموعه هیات می‌رود این است که  با ایجاد تعامل بین دستگاه‌ها، دسترسی به حداقل امکانات ورزشی را برای شهروندان ایجاد کنیم.

نجیمی با بیان اینکه فدراسیون ورزش‌های همگانی ۴محور را به عنوان محور اصلی کار خویش در نظر گرفته است، افزود: محور نخست محور فرهنگی تبلیغی است که در این راستا نقش رسانه‌ها بسیار مهم است.

او آموزش و تربیت نیروی انسانی، برگزاری مسابقات مختلف و ساخت تجهیزات و تهیه امکانات ورزشی را از دیگر محورهای مذکور دانست و گفت: سازمان‌هایی مانند شهرداری با داشتن زیرساخت‌های مناسب و فضاهای خوب، می‌توانند در بستر سازی برای ورزش همگانی بسیار موفق عمل کنند.

نجیمی تاکید کرد: برنامه ریزی ورزشی برای بانوان در هر نقشی که هستند مانند همسری، مادری و...، موجب خواهد شد که یک جامعه با نشاط داشته باشیم چراکه بانوان ستون یک خانواده محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با خرد جمعی می توان به نتایج مطلوب رسید، برنامه هیات برای رونق ورزش های همگانی در استان فارس را در قالب گسترش فضاهای عمومی و تجهیز این فضاها به حداقل امکانات ورزشی با هم افزایی همه دستگاه‌ها بیان و اضافه کرد: هدف ما این است که مردم به راحتی از این امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی سازمان بهداشت جهانی فدراسیون ورزش های همگانی استان فارس شهرداری ورزش های همگانی ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید

به گزارش "ورزش سه"، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه دکتر مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با دکتر فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان