Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@02:20:49 GMT

سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه حمل و نقل هوایی است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۲۸۴

سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه حمل و نقل هوایی است

جنوب شرق کشور با توجه به ظرفیت و یتانسیل های بالقوه ای که در زمینه گردشگری و اقتصادی دارد نیاز است تا صنعت حمل و نقل هوایی در آن گسترش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، فرودگاه‌ها که مبداء و مقصد مسافرت‌های هوایی و دروازه ورودی به شهرها و کشورها می باشند به عنوان سمبل یک شهر و کشور شناخته می شوند، زیبایی، شکوه، تسهیلات و امکانات، معماری، چشم‌گیری یک فرودگاه بیانگر وضعیت اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی آن شهر یا کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جایگاه فرودگاه‌ها به عنوان زیر بنایی ترین و مهمترین زیرساخت نظام حمل و نقل هوایی و نقطه کانونی اتصال تمامی حلقه‌های زنجیره خدمت رسانی در صنعت حمل ونقل هوایی سبب شده تا از این زیر ساخت‌ها به عنوان سیستم‌های پیچیده و پویای اقتصادی، اجتماعی و زیر ساخت‌های توسعه یاد شود.

سیستان و بلوچستان یکی از پهناورترین استان های کشور با گستردگی و فاصله زیاد شهرها از هم دیگر، و همچنین ظرفیت های گردشگری و اقتصادی بسیار ارزشمند و مهم می طلبد تا حمل و نقل هوایی در این استان توسعه مناسبی پیدا کند.

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: ۴ فرودگاه عملیاتی؛ زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار را در استان در دستور کار داریم و مجوز فرودگاه سراوان هم گرفته شده است.

وی افزود: با تلاش و همکاری مسئولان استانی بسیاری از نواقص فرودگاه زاهدان برطرف شده ضمن اینکه شرایط برای برقراری پروازهای بین المللی از طرف شرکت های هوایی پاکستان و عمان و سایر کشورها به خصوص مسیر عتبات عالیات هم مهیا شده است.

استاندار استان ادامه داد: افزایش پروازها در خط هوایی چابهار برای معرفی ظرفیت ها و شناساندن این منطقه استراتژیک و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: برقراری خط هوایی در داخل استان نیز به ویژه افزایش پروازها به صورت روزانه در مسیر زاهدان به چابهار نیز پیگیری می شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه برقراری خطوط هوایی چابهار برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار بسیار مهم است، افزود: طرح مولدسازی دارایی ها نیز، در همه ابعاد بایدمحقق شود و با همکاری نهادهای نظارتی، دو فروند هواپیمای موجود متعلق به یکی از شرکت های هواپیمایی، جهت استفاده در خطوط هوایی استان رفع توقیف شود.

وی با بیان اینکه پروازهای زاهدان به تهران و زاهدان به مشهد افزایش یافته، است گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و هم استانی ها پیگیریهای لازم برای افزایش پروازها انجام شد که در این راستا شرکت هواپیمایی ماهان اقدام به افزایش پرواز در مسیر تهران به زاهدان و بالعکس کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمل و نقل هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان گفت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی که در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کار‌های مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی‌ از حساب این افراد دریافتند ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی داشته اند و دو نفر متهم را دستگیر کردند.

دیگر خبرها

  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان