Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@01:15:30 GMT

سیل به راه‌های شهرستان میبد ۴۷۰ میلیارد ریال خسارت زد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۰۲۹۲

سیل به راه‌های شهرستان میبد ۴۷۰ میلیارد ریال خسارت زد

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان میبد گفت: سیل اخیر استان به محورهای مواصلاتی، راه های روستایی و ابنیه راه این شهرستان بیش از ۴۷۰میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فلاحدخت در گفتگو با خبرنگار یزدرسا،  با تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه راه های روستایی، محورهای مواصلاتی و مرمت جاده های شهرستان میبد همچنین نظارت بر ناوگان حمل و نقل مسافری در طول یک سال گذشته، یکی از مهمترین پروژه ها را پروژه احداث پل در محور روستایی دربن برشمرد و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشخصات فنی این پل بیان کرد: این پل دارای سه دهانه سه متری است و مراحل پایانی ساخت را طی می کند.

فلاحدخت همچنین با اشاره به احداث کمربندی نیوک یادآور شد: این محور ۸.۳ کیلومتر طول دارد و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در دست احداث است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کار زیرسازی این پروژه به اتمام رسیده و سه پل آن احداث شده و سه پل دیگر نیز در دست احداث است و پیش بینی می شود ظرف چند ماه آینه به اتمام برسد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان میبد، تعریض محور نیوک به فولاد را نیز از دیگر پروژه های در دست اجرای راهداری میبد برشمرد.

فلاح دخت، احداث شیب شیروانی در برخی محورهای این شهرستان را ضروری دانست و بیان کرد: شیب شیروانی در محور ندوشن به هفتهر به طور چهار کیلومتر در دست احداث است و ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی، احداث راه روستایی محمدآباد به ابراهیم آباد را یکی از مطالبات مردم این منطقه دانست و افزود: این راه به طول ۵.۲ کیلومتر در دست احداث است که ۲.۸ کیلومتر آن در حوزه میبد و بقیه در حوزه شهرستان اشکذر است.

فلاحدخت گفت: زیرسازی این پروژه توسط اداره راهداری میبد انجام شده و آسفالت آن توسط پیمانکار انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای میبد در مورد خسارت سیل مردادماه به زیرساخت های جاده ای میبد بیان کرد: سیل در محورهای میبد – ندوشن، ندوشن – هفتهر، نیوک - فولاد همچنین در راه روستایی درین، خسارت بسیاری از جمله آب بردگی شانه و آسفالت و تخریب رادیه پل‌ها به بار آورد.

وی در پایان یادآور شد: برای جبران این خسارت‌ها به اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال نیاز است.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: دست احداث شهرستان میبد اداره راهداری میلیارد ریال جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد حسنی عصر یکشنبه در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی بیجار اظهار کرد: شاخص راه روستایی در شهرستان بیجار از میانگین استانی پایین‌تر است و در خصوص افزایش این میزان تصمیماتی اتخاذ شده است.

وی گفت: بر اساس کارهایی که از قبل انجام شده است اکنون میزان ۳۰ کیلومتر جاده روستایی در سطح روستا آماده فعالیت است.

وی اضافه کرد: همچنین برای ادامه این پروژه بین ۱۵ تا ۱۶ کیلومتر پیمانکارانی انتخاب شده است.

حسنی افزود: در سال ۱۴۰۳ با تأمین اعتبار لازم در کمیته برنامه ریزی و با میزان قیری که دریافت می‌شود این پروژه انجام خواهد شد.

وی به ایمن سازی محورهای بیجار نیز اشاره و اعلام کرد: توافقاتی با فرمانداری در خصوص تأمین رنگ و تابلوهای علائم جاده‌ای انجام شده است و از توان ماشین آلات اداره کل راهداری استفاده خواهد شد تا بیشترین کارایی را در مسیرهای مواصلاتی بتوانیم داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان عنوان کرد: در خصوص تأمین و تجهیز ماشین آلات تازه در راهسازی و حمل و نقل در شهرستان بیجار تصمیماتی اتخاذ شده است و چون پیمانکار در حال تأمین و خرید ماشین آلات است پس از تأمین سهم بیجار از این ماشین آلات در اختیار شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین به وضعیت کمربندی زاغه اشاره کرد و ابراز داشت: کمربندی زاغه بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین سازمان راهداری، شهرداری و فرمانداری بیجار منعقد شده مطالعات اولیه آن انجام شده است و اسناد مناقصه آن بارگذاری شده و ۱۷ اردیبهشت بازگشایی اسناد را داریم.

حسنی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده پیمانکار انتخاب شود و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 6091403

دیگر خبرها

  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است