Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیائومی، به دنبال تولید خودروی الکتریکی در همکاری با شرکت گروه خودروسازی پکن (بایک) است، زیرا این شرکت سازنده گوشی‌های هوشمند، برای دریافت مجوز ساخت خودروی مختص به خود به خود به مشکل خورده است.

به گزارش رویترز، چنین مشارکتی در میان استارت آپ‌های برقی و خودروسازان سنتی در چین به طور فزآینده‌ای متداول شده است، زیرا برنامه ریزان دولتی صدور مجوز‌های تولید را به سازندگان جدید خودرو‌های برقی محدود کرده اند تا از سرمایه گذاری بیش از حد جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، شرکت چینی خودرو‌های برقی «نیو»، با گروه خودروسازی جیانگ‌هوای در تولید خودرو شریک شده است.

به گفته بلومبرگ، شیائومی و بایک در حال بررسی گزینه‌های مختلفی از جمله خرید سهام در کارخانه شماره ۲ هیوندای پکن هستند که مجوز ساخت خودرو در چین را دارد. البته یکی از سخنگویان هیوندای گفت که ادعا‌های گزارش شده درباره مشارکت با این دو شرکت چینی در زمینه خودرو‌های برقی بی اساس است.
شرکت هیوندای پکن، که حاصل سرمایه گذاری مشترک بین شرکت هیوندای موتور و شرکت چینی بایک است، دارای سه کارخانه تولیدی در پکن است.

شیائومی در اوایل سال جاری پس از اعلام تصمیم خود برای ورود به صنعت خودرو‌های برقی و به چالش کشیدن برند‌های مطرح و شرکت‌های فناوری، ساخت اولین کارخانه خودروسازی خود را در پکن آغاز کرد. ظرفیت سالانه این کارخانه ۳۰۰ هزار واحد گزارش شد. شیائومی متعهد شد که خودرو‌های خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت شیائومی خودروی برقی خودرو های برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد دوستی، معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در تشریح این خبر گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵میلیون و ۷۰۵هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحدهای سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه در ادامه بیان کرد: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲میلیون و ۵۷۸هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳میلیون و ۱۲۷هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی‌الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به‌عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲میلیارد کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899102

دیگر خبرها

  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • خودروی برقی پریمیوم «اکسید»، لوکس‌تر و پیشرفته‌تر از تسلا
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • یوان هانگ وای7 ؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید! (+تصاویر)