Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«رضا معینی‌مقدم» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف از جمله تب مالت، شاربن، هاری و تب برفکی ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: تست سل نیز در این مدت بر روی ۳۵۳ راس دام سنگین برای شناسایی دام راکتور مثبت این بیماری انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: تست بروسلوز نیز در این مدت بر روی ۲۸۶ راس دام و تست مشمشه بر روی سه راس اسب مشکوک به این بیماری انجام شد که از نظر مخزن بیماری منفی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معینی مقدم گفت: ۲ هزار و ۳۸۴ مورد بازرسـی از واحد های تولید، نگهداری و عرضه فراورده های خام دامی در این مدت انجام و ۴۳ هزار و ۲۶۹ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، آلایش خوراکی و غیر خوراکی کشف و معدوم سازی شد.

وی ادامه داد: هفت فقره پرونده تخلف بهداشتی و سه فقره پرونده کشتار غیر مجاز دام و معرفی در این بازدیدها به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شازند خاطرنشان کرد: مجوز بهداشتی یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۸۴۵ قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای پرورش مرغ گوشتی و مجوز ۴۸۰ هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل آلا در این مدت توسط اداره دامپزشکی این شهرستان صادر شد.

یک واحد مرکز مایه‌کوبی، ۲ داروخانه دامپزشکی، ۲ واحد درمانگاه تمام وقت، سه دامپزشک نیمه وقت، یک کشتارگاه صنعتی طیور و ۲ کشتارگاه دام بخش خصوصی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شازند در این شهرستان فعال است.

۶۰ واحد پرورش طیور شامل ۲ واحد مرغ تخمگذار و ۵۸ واحد پرورش مرغ گوشتی در شازند فعال است و این شهرستان از نظر شمار واحدهای پرورش طیور رتبه نخست را در سطح استان مرکزی دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی شازند سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی شازند سازمان دامپزشکی کشور استان مرکزی شازند سازمان دامپزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام