Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرنا: طبق قانون هدفمندی یارانه ها در سال ۱۳۸۶ تاکسیرانان نیز مشمول بیمه تامین اجتماعی شدند و مقرر شد اعتبار این موضوع از منبع درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها تامین شود که متاسفانه اکنون شمار زیادی از این قشر بیمه نیستند و این موضوع یکی از دغدغه‌های تاکسیرانان است.

بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، نام بیش از ۴۰۰ هزار نفر به عنوان راننده تاکسی در فهرست بیمه ثبت شده و این در حالیست که بر اساس پایش‌های انجام شده، نام ۵۰ درصد این افراد در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی مرجع که رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی را ثبت می‌کنند، درج نشده و این افراد همچنان از یارانه اختصاص یافته استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور پیش از این به ایرنا گفته بود که براساس تفاهمنامه با سازمان تامین اجتماعی مبنی بر به‌ روزرسانی فهرست بیمه رانندگان تاکسی، قرار بود افراد غیر راننده تاکسی از لیست حذف و رانندگان واقعی جایگزین شوند.

مرتضی ضامنی، فرایند حذف و اضافه اسامی افرادی که راننده تاکسی نیستند از بیمه رانندگان تاکسی استفاده می کنند و اضافه شدن رانندگان واقعی تاکسی به فهرست بیمه تامین اجتماعی گفت که در مرحله نهایی فرایندحذفی هستیم و اسامی افراد به بانک اطلاعات داده شده و افراد شناسایی شده‌اند تا بررسی مجدد انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برای افرادی که راننده نیستند و اسامی آنها در فهرست بیمه رانندگان تاکسی هست، پیامک ارسال شده و در مرحله بررسی شکایات این افراد هستیم و به دنبال حذف این گونه افراد، اسامی تاکسیرانان به این فهرست اضافه خواهد شد و به تامین اجتماعی هم اعلام خواهیم کرد.

تاکسیرانان واقعی باید بیمه باشند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور تصریح کرد: اکنون ۴۰۰ هزار راننده تاکسی فعال با پروانه کار در کشور فعالیت می‌کنند، باید مشخص شود چه تعدادی از این رانندگان مشمول بیمه تاکسیداران هستند یا واقعا راننده تاکسی هستند یا بازنشسته شده‌اند و این درحالی است که ۱۰۰ هزار راننده تاکسی فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند که باید برای آنها این ظرفیت ایجاد شود و بتوانند بیمه شوند.

وی تاکید کرد: در صورت اجرای دقیق فرایند حذف و اضافه در لیست بیمه، مشکل برای ایجاد ظرفیت برای رانندگان واقعی تاکسی حل خواهد شد و افرادی که واقعا راننده تاکسی هستند و از این طریق ارتزاق می‌کنند به فهرست اضافه می شوند که همه اینها منوط به همکاری تامین اجتماعی است.

ضامنی تاکید کرد: در زمینه بیمه رانندگان تاکسی، اسامی جدید رانندگان در فهرست گنجانده نمی شود و فقط در فهرست موجود بیمه باید اسامی افرادی که راننده تاکسی نیستند اما از خدمات این بیمه استفاده می کنند حذف و اسامی رانندگان واقعی اضافه شود که با این حساب می توان گفت که مشکل عمده رانندگان واقعی رفع خواهد شد.

 به گزارش ایرنا پیش از این هم مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرده بود  که در آخرین اطلاعات مربوط به بیمه رانندگان تاکسی یک فهرست هفت هزار نفره به تامین اجتماعی داده شد تا بر آن اساس این اطلاعات به روز شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون باید همه رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند که ۵۰ درصد از این بیمه از طریق یارانه‌های دولتی و بقیه آن توسط خود راننده پرداخت می‌شود تا بتواند از مزایای تامین اجتماعی برخوردار شوند.

ضامنی افزود: در سال ۱۳۹۲ سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد به علت اینکه تعداد افراد بیشتر از سقف اعتبار تخصیصی دولت شده است، فهرست رانندگان امکان به روز رسانی ندارد. در اواخر سال ۱۳۹۸ بر اساس پیگیری های انجام شده از سوی اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مقرر شد سازمان تامین اجتماعی فهرستی از رانندگان را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم بررسی کنیم که وضعیت چگونه است.

وی ادامه داد: در نهایت یک فهرست ۴۷۰ هزار نفری در اختیار مجموعه وزارت کشور قرار داده شد؛ این فهرست با بانک های اطلاعاتی رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی در وزارت کشور در بخش های مختلف چه زیرمجموعه صنف و چه شهرداری ها و همه ناوگانی که فعال هستند و از سوخت یارانه ای استفاده می کنند مقایسه شد که ۵۰ درصد فهرستی که سازمان تامین اجتماعی در اختیار قرار داده بود در هیچ یک از بانک‌های اطلاعاتی مرجع حوزه حمل و نقل نبودند.

ضامنی تاکید کرد: به این ترتیب می‌توان گفت این تعداد افراد یا از ابتدا اشتباهی با عنوان راننده بیمه شده اند و اصلا راننده نبودند یا از سال ۱۳۹۲ تاکنون از حوزه حمل و نقل خارج شده اند، این درحالیست که تعدادی راننده داریم که به علت این مشکل در این سال ها امکان اینکه بیمه شوند را نداشته اند؛ بنابراین از طریق وزارت کشور، موضوع را از سازمان تامین اجتماعی پیگیر شدیم تا بتوانیم با ایجاد فرایند حذف و اضافه شرایطی را ایجاد کنیم تا افرادی که در حال حاضر بیمه هستند اما راننده نیستند و به نوعی ذیحق استفاده از این یارانه دولتی نیستند را حذف کنیم و به ازای آن رانندگان فعال که اکنون در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند را بیمه کنیم.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور سازمان تامین اجتماعی بیمه رانندگان تاکسی بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند رانندگان واقعی حمل و نقل عمومی حوزه حمل و نقل راننده تاکسی فهرست بیمه شده اند بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز :

محمد قوچانی مدیر مسئول و سردبیر مجله آگاهی‌نو نوشت:

این یک نامه سرگشاده است خطاب به سازمان تامین اجتماعی.

دو مجله آگاهی نو و کتاب نامه با تولید محتوایی بیش از دوهزار صفحه در سال چهارنفر تحریریه ثابت دارد الباقی حق التحریر می‌گیرند. فهرست بیمه ما کوچک است: سردبیر و دبیر تحریریه، یک دبیرگروه و یکی از مشاورین مجله که برای آن‌ها بیمه رد می‌شود. ما به دلیل سازمان کوچکمان حتی منشی تحریریه یا مدیر مالی و اداری مستقر نداریم، چون بودجه اش را نداریم و تا حالا خودمان همزمان منشی و مدیر هم بوده ایم. درباره این چهارنفر هم بخشی از حق بیمه را ما پرداخت میکنیم و بخشی را وزارت فرهنگ که طبق یک قانون مشخص و عام به نشریات تا یک سطحی تخفیف می‌دهند. 

سازمان تامین اجتماعی با اعزام بازرس به صورت مکرر ما را کنترل می‌کند که مبادا این فهرست بیمه صوری و جعلی باشد! و، چون حرفه روزنامه نگاری را با مشاغل دیگر اداری و تجاری قیاس می‌کند معتقد است ما باید از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر در دفتر حاضر باشیم؛ بنابراین با بازرسی غافلگیرانه وقتی ما در حال مصاحبه یا تهیه مقاله بیرون مجله هستیم به دفتر مراجعه و با عدم رویت ما، کارگاه آگاهی نو را تعطیل اعلام می‌کند و تخفیف ارشاد را لغو می‌کند.

مثلا ما امروز در حال گفتگو با دکتر ظریف بودیم که سرزده تشریف آوردند و هرچه همکار ما توضیح داده و مجله و نوشته‌های ما را نشان داده بازرس محترم زیر بار نرفته و کارگاه را تعطیل گزارش کرده است.

سوال من این است پس این همه محتوا چگونه تولید می‌شود؟ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟ چرا فکر نمی‌کنند من هر روز نمی‌توانم کتاب‌هایم را به دفتر ببرم و مقاله بنویسم؟ نمی‌توانم همه سیاسیون و روشنفکرانی که با آنان گفتگو میکنیم را به دفترمان دعوت کنم؟ نمی‌توانم با روزنامه نگاران برخورد اداری کنم! 

ما مطبوعات مستقل (خصوصی و غیر دولتی) بنگاه‌های ضعیفی هستیم. حتی چند میلیون تومان هم در کار ما اثر دارد. اگر ما بیکاره بودیم که دفتر مجله اجاره نمی‌کردیم. چرا در شب‌های صفحه بندی که تا صبح کار میکنیم بازرس نمی‌فرستید؟

اصلا چرا مجله را ورق نمی‌زنید که کارنامه ما را ببینید. قطع یک تخفیف ناچیز قانونی به مطبوعات کدام مشکل دولت یا بیمه را حل میکند؟ کار ما مخفیانه نیست. مجله منتشر میشود و میزان کار هر فرد در آن روشن است. ما مغازه نداریم که هر روز صبح کرکره لش را بالا ببریم. روزنامه نگاری را به رسمیت بشناسید ...

رونوشت: 

۱. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

۲. وزارت کار 

۳. سازمان تامین اجتماعی شعبه خیابان ملک

۴. انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط یک تاکسی: راننده متخلف شناسایی و پروند به هیات انضباطی ارسال شد
  • (ویدئو) واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب یک تاکسی
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی