Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:23:22 GMT

سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گرفته است

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۱۳۲۷

سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، امین حسین رحیمی در جریان سفر به زاهدان شامگاه جمعه با حضور در برنامه «استان‌ساز» شبکه هامون سیستان و بلوچستان با گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: در این استان انقلاب اسلامی کارهای فراوانی انجام داده اما به علت وجود مشکلات مزمن در این منطقه هنوز نیاز به کار بیشتری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: انجام یک حرکت جهشی ملی برای توسعه سیستان و بلوچستان ضرورت دارد.

وزیر دادگستری ادامه داد: با اتحاد و همدلی موجود ۹۸۳ طرح با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده که نسبت به مدت مشابه چهار برابر رشد داشته است.

وی افزود: همچنین عملیات اجرایی ۲۰۰ طرح با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در هفته دولت در سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد و طرح راه آهن زاهدان به خاش نیز به طول ۱۵۵ کیلومتر در روزهای آتی با حضور مسؤولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

رحیمی افزود: طرح‌های نیمه تمام زیادی در کشور وجود دارد که عزمی جدی برای به سرانجام رساندن این طرح‌ها ددر دولت سیزدهم ایجاد شده است.

وی بیان کرد: افتتاح ۱۵۵ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، آسفالت ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی و آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکن روستایی نیز از جمله اقدامات خوبی بوده که در این استان انجام گرفته است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: آبرسانی به ۱۵۰ روستا در سطح استان، آغاز آبگیری سد شهری کور با ظرفیت ۱۰۰ میلیون متر مکعب، حفر چهار حلقه چاه ژرف و شیرین سازی آب یکی از چاه‌های ژرف، بهره برداری از ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال گاز شهری و روستایی، تجهیز بیش‌از ۲ هزار کلاس به سیستم گرمایشی و تجهیز ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس به سیستم سرمایشی نیز از اقدامات مهمی بوده که در این منطقه به سرانجام رسیده است.

وی عنوان کرد: رتبه اول در طرح نهضت ملی مسکن، رتبه اول جذب تسهیلات تبصره ۱۸ اشتغال، رتبه چهارم اشتغال در کشور، رتبه دوم در ایجاد خانه‌های خلاق، رتبه دوم در توسعه ورزش‌های همگانی و رتبه چهارم سازمان صمت در جذب اعتبارات واحدهای تولیدی؛ نمایانگر این است که این خطه از میهن اسلامی جهش به سمت توسعه را آغاز کرده و گام‌های بلندی در این راستا برداشته شده که با تکمیل آنها امیدواریم در پایان این دولت شاهد چهره دیگری از این استان باشیم.

رحیمی اظهارداشت: به مناسبت هفته دولت ۱۰ روز مرخصی برای زندانیان استان سیستان و بلوچستان که شرایط اخذ مرخصی داشته و جرایم امنیتی ندارند، اختصاص می‌یابد.

کد خبر 5573851

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان امین حسین رحیمی دولت سیزدهم هفته دولت وزارت دادگستری هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان خطبه های نماز جمعه اربعین 1401 آمار کرونا اجلاس پیرغلامان حسینی دولت سیزدهم قزوین افتتاح طرح عمرانی اردبیل سیستان و بلوچستان هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نیرو‌های سپاه و ارتش از زمین و هوا کار ارسال کمک‌ها به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • (تصاویر) روستای پزم تیاب سیستان و بلوچستان بعد از سیل