Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن اگزمینر، «کاترین هاف»، دستیار وزیر انرژی آمریکا با اشاره به اینکه وابستگی آمریکا به اورانیوم روسیه، مخاطرات خاصی را در حوزه امنیت انرژی و امنیت ملی متوجه واشنگتن می‌کند، گفت که آمریکا باید توانمندی‌های غنی‌سازی را در خاک خود توسعه دهد.

هاف با اشاره به اینکه روسیه حدود ۲۰ درصد اورانیوم با غنای پایینِ راکتورهای کنونی آمریکا را تأمین می‌کند، اظهار داشت: ما بزرگ‌ترین ناوگان هسته‌ای را در جهان داریم و در حال حاضر فاقد این توانمندی هستیم که برای تمام راکتورهای خود سوخت تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روسیه دیگر برای تأمین سوخت هسته‌ای آمریکا، منبعی قابل‌اعتماد نیست، افزود: ما باید در خاک خود گزینه‌های جایگزین را پیدا و این زنجیره تولید را تقویت کنیم.

بر اساس گزارش‌ها سهم روسیه از صادرات اورانیوم به آمریکا در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۶.۵ درصد بوده و مسکو ۲۳ درصد از اورانیوم غنی‌شده موردنیاز برای راکتورهای هسته‌ای تجاری واشنگتن را تأمین کرده و به گفته هاف، در صورت ممنوعیت واردات اورانیوم روسیه، آمریکا هیچ منبع جایگزینی برای پر کردن این خلأء در اختیار ندارد.

لایحه ارائه شده به کمیته انرژی و منابع طبیعی سنا، واردات اورانیوم از روسیه به آمریکا را ممنوع خواهد کرد. کنگره آمریکا پیش از این و در پی عملیات نظامی روسیه در اوکراین، واردات سوخت‌های فسیلی از مسکو را ممنوع کرد.

به گفته هاف، هم‌اکنون یک گروه از کارشناسان خبره در وزارت انرژی آمریکا در حال کار روی چگونگی توسعه زنجیره تولید سوخت هسته‌ای در داخل خاک آمریکا هستند.

آمریکا گرچه قابلیت استخراج اورانیوم را دارد اما برای غنی‌سازی به شدت به روسیه وابسته است. «جنیفر گرانهولم» وزیر انرژی آمریکا پیش‌تر وابستگی به واردات هسته‌ای روسیه را «نقطه ضعفی» برای اقتصاد و امنیت ملی آمریکا خوانده بود.

کد خبر 5573904

منبع: مهر

کلیدواژه: جنگ اوکراین روسیه تحريم اقتصادي روسيه ایالات متحده امریکا روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین رژیم صهیونیستی جنگ اوکراین عراق فلسطین سوریه ایران افغانستان ترکیه لبنان برجام اتحادیه اروپا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد