Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  ۱۳ دانشمند یک درصد برتر جهان و ۴ استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعضای هیات علمی این دانشکده هستند.

دکتر بی بی مرجان رضوی با اعلام این خبر و ضمن تبریک ۵ شهریورماه به مناسبت زادروز زکریای رازی  و روز داروساز، خاطرنشان کرد: دانشکده داروسازی مشهد که اخیرا به دانشکده داروسازی شهید دکتر دیالمه نام گذاری شده است، قدمتی ۵۰ ساله دارد و موفقیت‌های زیادی در حیطه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کسب کرده که تمام آن، مرهون زحمات اساتید گرانقدر و تلاش‌های دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ۱۳ دانشمند یک درصد برتر جهان و ۴ استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعضای هیات علمی این دانشکده هستند، عنوان کرد: این دانشکده در رتبه بندی QS, رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است و در حیطه آموزشی هم در چندین دوره، دانشجویان این دانشکده در آزمون ۱۸۰ واحدی، رتبه‌های برتر کشوری را کسب کردند.

رضوی با تاکید بر اینکه در زمینه فناوری هم اساتید دانشکده موفقیت‌های زیادی داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به تاسیس تعدادی شرکت‌های دانش‌بنیان  اشاره کرد، افزود:  به همت این شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولات متنوع دارویی به بازار عرضه شده‌اند و  در این راستا شاهد گسترش و توسعه داروهای جدید و کارآمد خواهیم بود.

وی بیان کرد: همچنین اساتید دانشکده داروسازی در مراکز تحقیقاتی علوم دارویی، بیوتکنولوژی، دارورسانی هدفمند و  نانوتکنولوژی به ارائه خدمات‌ علمی پژوهشی در حیطه‌های مختلف می‌پردازند که این مراکز از جمله مرکز تحقیقات علوم دارویی و بیوتکنولوژی حائز رتبه کشوری در بین مراکز تحقیقاتی وزارت بهداشت در رتبه‌بندی اخیر است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در زمینه گسترش روابط بین‌الملل، دانشکده موفقیت‌هایی کسب کرده است که از آن جمله می‌توان به انعقاد تفاهم نامه با دانشکده داروسازی دانشگاه الزهرای کربلا و دانشگاه اسلامی نجف در زمینه تبادل استاد و دانشجو، طرح‌های تحقیقاتی مشترک، چاپ مقالات مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و پژوهشی در دانشکده و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های دانشکده داروسازی عراق اشاره کرد.

وی اذعان کرد: در ارتباط با ارائه بهینه خدمات دارویی دانشکده اخیرا اقداماتی انجام داده است که می‌توان به احداث کلینیک سرپایی فارماکوتراپی در داروخانه بیمارستان قائم اشاره کرد که اساتید گروه بالینی به ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف دارو درمانی بیماری‌های مزمن، تداخلات دارویی، عوارض دارویی و ... می‌پردازند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رضوی با بیان اینکه همچنین به زودی واحد ارزیابی مصرف داروی بیمارستان امام رضا (ع) که تحت نظر گروه داروسازی بالینی به فعالیت می‌پردازد و نقش مهمی در منطقی سازی مصرف داروهای پرهزینه بیمارستان اعم از آلبومین، IVIG، امفوتریسن، لینزولید و ... دارد به بخش مراقبت‌های دارویی تبدیل خواهد شد، اضافه کرد: در ارتباط با حضور موثر دانشجویان در صنعت، بازنگری کوریکولوم‌های کارآموزی صنعت، گذراندن دوره‌های فرصت مطالعاتی مرتبط با صنعت جهت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ... برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشمند داروسازي اعضاي هيات علمي دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشکده داروسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جشنواره شهید مطهری به صورت متمرکز، ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران و پس از آن در قطب‌های کلان منطقه ۹ آموزشی برگزار می‌شود و مشارکت دانشجویان در حوزه اجرایی و پنل‌های آموزشی، یکی از رویداد‌های جدید آموزشی در این دوره از جشنواره شهید مطهری است.   دکتر حمیدرضا کیانی فر افزود: هفت پنل و رویداد آموزشی توسط دانشجویان اجرایی می‌شود که محوریت آنها بر مبنای حضور دانشجو در حوزه آموزش به عنوان دستیار یا کمک کننده آموزش است.   وی با بیان اینکه توانمندی دانشجویان در حوزه هوش مصنوعی، آموزش رباتیک و واقعیت افزوده، مثال زدنی است، اظهار داشت: بر این اساس هفت پنل آموزشی توسط این دانشجویان ارائه می‌شود و در مجموع ۲۹ رویداد آموزشی برای هفدهمین دوره جشنواره شهید مطهری در نظر گرفته شده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این پنل‌ها به مشکلات آموزشی کلان منطقه ۹ و راهکار‌های آن پرداخته می‌شود، گفت: علاوه بر این سه مسابقه در زمینه یادگیری و آموزش برگزار می‌شود که مسابقه اتاق فرار آموزشی یکی از رخداد‌های جذاب این دوره برای دانشجویان خواهد بود.   دکتر کیانی فر با اشاره به اینکه یک مسابقه علمی نیز در افتتاحیه برای دانشجویان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره از تعداد قابل توجهی از اساتید و دانشجویان برتر قدردانی می‌شود و از فرایند‌هایی که طی سال گذشته ارائه و داوری شده نیز قدردانی به عمل می‌آید.   وی ادامه داد: جایزه تداوم آموزشی نیز به کسانی تعلق می‌گیرد که در طی پنج سال یا بیشتر، اقدام نوآورانه و مورد تایید آموزش را به طور مستمر انجام داده است.   مدیر توسعه آموزش علو م پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: برای اولین بار از استاد و دانشجویان پایان نامه‌های برتر در حوزه آموزش علوم پزشکی قدردانی می‌شود.   وی با بیان اینکه در این جشنواره غرفه‌های در اختیار دانشگاه‌های کلان منطقه ۹ قرار می‌گیرد و به غرفه برتر جایزه ویژه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در مجموع بیشتر از ۱۰۰ نفر در هفدهمین جشنواره مطهری قدردانی خواهند شد.   دکتر کیانی فر ابراز کرد: افتتاحیه این جشنواره با حضور موثر دانشجویان و اختتامیه با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • برگزاری آزمون سراسری رشته علوم تجربی در کرمانشاه
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • رقابت بیش از ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی در نوبت اول آزمون سراسری
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی