Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@23:29:25 GMT

افزایش 20 درصدی زن‌کشی در فرانسه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۲۶۲۸

افزایش 20 درصدی زن‌کشی در فرانسه

به گزارش جماران، وزرات کشور فرانسه روز جمعه آمار جرم زن‌کشی در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. براساس این گزارش، شمار زنانی که توسط همسران و همسران سابقشان به قتل رسیده‌اند، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

براساس داده‌های این گزارش که با عنوان «قتل‌های خشن در میان زوج‌ها» منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ علاوه بر ۱۲۲ زن، ۲۱ مرد هم از سوی همسران و همسران سابق‌شان کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور فرانسه می‌گوید نتایج این گزارش نشانگر افزایش شمار قتل‌های خانوادگی نسبت به دوره پیش از خانه‌نشینی ناشی از ویروس کرونا و دوره قرنطینه اول است. به این ترتیب در سال گذشته و به صورت میانگین هر دو روز و نیم یک بار، یک قتل خانوادگی در فرانسه ثبت شده است. 

به گزارش یورونیوز، همچون سال‌های قبل، زنان قربانی اصلی قتل‌های خانوادگی هستند. در سال ۲۰۲۰، یکصد و دو و در سال ۲۰۱۹، یکصد و چهل و شش زن در خشونت‌های زوج‌ها جان باخته بودند. 

پژوهش امسال وزرات کشور فرانسه نشانگر آن است که پروفایل مجرمان نسبت به سال‌های قبل تغییری نکرده است: قاتلان عمدا مردان متاهل، با تابعیت فرانسوی، ۳۰ تا ۴۹ ساله و بیکار هستند. مردان بالای ۷۰ سال هم در جایگاه بعدی رده‌بندی سنی همسرکشان قرار دارند. 

فراتر از مساله قتل، از هر سه زن، یک نفر  (۳۲درصد) قربانی خشونت خانگی بوده است. در این گروه، ۶۴ درصد خشونت را گزارش کرده و ۸۴ درصد از زنانی که ساکت نمانده‌اند، از ضارب یا آزاردهنده خود به پلیس شکایت کرده اند. 

همین گزارش نشان می‌دهد که در یک سوم موارد، مجرم تحت تاثیر الکل، مواد مخدر و داروهای روان‌درمانی، مرتکب جرم شده و قوه تشخیص سالمی نداشته است.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا زن کشی در فرانسه افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند

به دنبال اعتراضات گسترده دانشجویی در دانشگاه‌های کانادا در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با جنگ غزه، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی پاریس نیز کلاس‌های خود را در همین راستا تعطیل کرده‌اند. 

این خبرگزاری گزارش داده که کلاس‌های درس این دانشکده به دلیل اعتراضات در محکومیت جنگ غزه به حالت تعلیق درآمده است.

این گزارش افزود: معترضان ضد اسرائیلی ساختمان انستیتوی مطالعات سیاسی در پاریس را اشغال کردند و ویدئو‌های منتشر شده نشان میدهد که معترضان مقابل ورودی دانشگاه را با اقلامی مثل تخته و سطل‌های بزرگ زباله مسدود کرده‌اند. 

گزارش‌های تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی حاکی از آن است که دانشجویان در همبستگی با دانشجویان آمریکایی از سراسر پاریس برای اعتراض به جنگ جاری در غزه و ترغیب امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری آتش‌بس، تجمع کرده‌اند.

علاوه بر آمریکا و فرانسه دانشجویان کانادایی نیز به این کمپین خودجوش پیوستند.

شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز» گزارش کرد که چادر‌های اعتراضی در بیش از ۴۰ دانشکده و دانشگاه‌های سراسر ایالات متحده و کانادا از جمله، «نورث‌وسترن»، «جرج واشنگتن»، «هاروارد»، «براون»، «دانشگاه میشیگان»، «دانشگاه فناوری ماساچوست» (MIT) و دانشگاه پلی‌تکنیک دولتی کالیفرنیا در منطقه «هامبولت» کالیفرنیا بنا شده است.

دانشجویان خواستار آن هستند که دانشگاه‌ها همکاری خود را با هر شرکتی که در پیشبرد عملیات‌های نظامی اسرائیل در غزه نقش دارد قطع کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در نهاوند
  • پی‌اس‌جی 109 میلیون یورو ضرر کرد!
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پلیس فرانسه دانشجویان حامی فلسطین را متفرق کرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال