Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: رؤسای دانشگاه‌ها در سی‌وهفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور خواستار شدند تا سازمان برنامه و بودجه کمک‌های لازم را در زمینه تهیه غذای باکیفیت به دانشگاه‌ها داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره نتایج سی‌وهفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: دو موضوع اصلی شامل «تغذیه دانشجویی» و «امور فرهنگی» مربوط به سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها در دستور کار این اجلاس بود که با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: رؤسای دانشگاه‌ها در این نشست با اشاره به مشکلات و افزایش قیمت‎‌هایی که در حوزه تهیه غذای دانشجویی وجود دارد، خواستار شدند تا سازمان برنامه‌وبودجه کمک‌های لازم را در زمینه تهیه غذای باکیفیت به دانشگاه‌ها داشته باشد. رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز قول مساعد دادند که دانشگاه‌ها در نیمسال اول سال تحصیلی جدید از جهت تغذیه دانشجویی مشکلی نخواهند داشت.


وی ادامه داد: رؤسای دانشگاه‌های حاضر در این اجلاس، یادآور شدند که اگر تخصیص‌های مربوط به غذای دانشجویی به موقع صورت نگیرد، در فرآیند خرید مواد اولیه و قرارداد با پیمانکاران ایجاد خلل می‌شود. البته رئیس سازمان امور دانشجویان قول مساعد دادند که مشکلی در زمینه تخصیص به موقع وجود نخواهد داشت.


جلیلی به بخش دوم اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ که ناظر بر هم‌اندیشی درباره امور فرهنگی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید بوده است، اظهار داشت: بخشی از بحث‌ها درباره ضرورت تخصیص بودجه فرهنگی مناسب مطرح شد و رؤسای دانشگاه‌ها و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در زمینه امور ایجابی فرهنگی، کد‌های اخلاقی، الگو‌های رفتاری، منشور آموزشی، پژوهشی، اخلاقی دانشجویی، حقوق دانشجو، نقش تربیتی اساتید و همچنین فعالیت بیشتر مراکز مشاوره دانشجویی با توجه به چالش‌های اجتماعی کرونا به ذکر محور‌هایی پرداختند.


رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: ایجاد نشاط در دانشگاه، امیدآفرینی و توجه به ورزش دانشجویی از سرفصل‌هایی بود که به صورت مفصل در اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ مورد تاکید قرار گرفت.


بر طبق این گزارش، دبیرخانه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور در دانشگاه تهران مستقر است و دانشگاه صنعتی شریف میزبان سی‌وهفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلف غذایی غذای دانشجویی دانشگاه شریف رئیس سازمان برنامه و بودجه تغذیه اجلاس رؤسای دانشگاه های بزرگ کشور رئیس دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه ها تهیه غذای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ یکصد و پنجاه و هفتمین نشست مشترک نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با معاونین فرهنگی دانشجویی و مدیران فرهنگی واحد‌ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.

جت‌الاسلام حسن عارضی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در این نشست با توصیف طرح تدریس با جهت‌گیری الهی که هم‌اکنون در برخی واحدهای دانشگاهی در حال اجراست آن را روش مناسبی برای سوق دادن دانشجویان به‌عنوان قوای محرکه جامعه به سمت علوم مفید و مقید به اخلاق و در نهایت کسب رضا حق‌تعالی دانست.

این همایش یک‌روزه با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان برگزار و به بررسی موضوعات مختلفی ازجمله بخشنامه‌های جدید در حوزه امور فرهنگی، اقدامات ویژه در مورد حجاب برتر، کتب جدید منتشر شده در حوزه معارف اسلامی و فعالیت‌های دبیرخانه مهدویت پرداخته شد.

در این همایش نحوه برگزاری طرح ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار می‌شود مطرح شد و مسئولان استان به سؤالات پاسخ دادند.مصوبات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت که می‌توان به تبیین طرح دانشجویی حامیم ۳، برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری جشن ازدواج دانشجویی، بیان توصیه‌ها، طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و اجتماعی، مرور کارنامه فرهنگی واحد‌ها و تبیین ابلاغیه جدید معاونت فرهنگی دانشجویی درباره عفاف و حجاب اشاره کرد.

در پایان جلسه معاونان و مدیران فرهنگی واحد‌ها به همراه استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی در تجمع اعتراض به رفتار خشونت‌آمیز پلیس امریکا با استادان و دانشجویان شرکت کرده و با قرائت بیانی بسیج اساتید و کارکنان و دانشجویان واحد شهرضا با محکوم کردن این رفتار پلیس آمریکا بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی و همراهان و هم‌قطاران این رژیم منفور، در راستای اهداف پوچ و شوم خود همواره به سوی کفر و شرک سرازیر هستند. در روز‌های گذشته شاهد حمایت دانشجویان و مردم سراسر دنیا ازجمله آمریکا و... از مردم مظلوم فلسطین و واکنش زشت و بسیار ناشایست مأموران و پلیس‌های آمریکایی در برابر اعتراضات دانشجویان بودیم.

در این بیانیه مطرح شده:‌ آمریکا، کشوری که مدعی آزادی بیان و مفتخر به القاب دروغین سیاست‌های مردمی بوده؛ هم‌اکنون در مقابل ابراز نظر و همدردی جوانان و دانشجویان کشورش به این صورت در مقابل آنان می‌ایستد و به سرکوبشان می‌پردازد. آیا تعریف آزادی و آزادی بیان در این کشور با سایر کشور‌ها متفاوت است؟ یا آزادی باید فقط توسط دیگر کشور‌ها رعایت شود و خودش هر طور که خواست می‌تواند نقش بازی کند؟ اگر این اقدامات را کشور دیگری انجام دهد داد مدعیان حقوق آزادی در کل جهان به صدا در نخواهد آمد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم