Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در سند تحول دولت و در شورای عالی جوانان و در عرف سیاسی کشور، مهمترین مأموریت حوزه جوانان موضوع سامان ازدواج، تسهیل و پایین آوردن سن ازدواج و پیشگیری از طلاق است.

به نقل از وزارت ورزش و جوانان، وحید یامین پور روز شنبه در گردهمایی مدیران ورزش و جوانان کشور که از امروز در هتل المپیک تهران آغاز شد، با قدردانی از فعالیت های انجام شده در چند ماه گذشته از جمله برنامه های هفته جوان، هفته جمعیت و سلسله برنامه های ایران جوان بمان، جشن های وصال و برنامه های هفته ازدواج و جشن‌های ولایت اظهار داشت: هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی همه در اجرای این برنامه‌ها سربلند بودیم و گزارش همه این رویدادها به رئیس جمهور نیز ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با عنایتی که جناب رئیس جمهور داشتند دومین جلسه شورای عالی جوانان هم پس از ۵ ماه از جلسه اول که ۲۳ اسفند ماه گذشته بود برگزار شد و خود این اتفاق که ظرف کمتر از 6 ماه آقای رئیس جمهور سه بار در برنامه‌های حوزه جوانان شرکت می‌کنند نشان می دهد که به نهاد متولی امور جوانان توجه ویژه ای دارند و این توجه صرفا توجه شخصی نیست.

یامین پور تصریح کرد: این موضوع برای ما بسیار ارزشمند بود که شعار اصلی دولت که برای حل مسائل جوانان آمده، شعاری نمایشی نیست.

معاون امور جوانان به جلسه هفته گذشته شورای عالی جوانان اشاره کرد و افزود: در جلسه ای که هفته گذشته داشتیم تقریباً نیمی از بیانات رییس جمهور به انتظارات از شورای عالی جوانان، ستادهای ساماندهی امور جوانان و به طور کلی نهاد متولی امور جوانان اختصاص پیدا کرد و در واقع بار ما خیلی سنگین شد.

وی افزود: از نظر رییس جمهور حتی مسائل و موضوعاتی که ماموریت ذاتی دستگاه های اجرایی است مثل مسکن، آسیب اجتماعی و... که هر کدام نهاد متولی خاص خود را دارد اما چون برش جوانان دارد نهاد متولی امور جوانان نسبت به آن مسئولیت دارد. مثلاً اگر وزارت مسکن موضوع مسکن را پیگیری می‌کند این نافی مسئولیت ما برای مسکن جوانان نیست یا مثلاً مسئولیت وزارت کشور برای رسیدگی به آسیب های اجتماعی، نافی مسئولیت ما در آسیب های اجتماعی جوانان نیست و خود رئیس جمهور هم تعیین کردند که در جلسات آتی شورای عالی جوانان باید این موضوع را در دستور کار جلسه قرار دهیم.

یامین پور همچنین به ستادهای ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و افزود: برگزاری این ستادها در کل کشور یک موضوع است اما انتظار ما تدوین یک دستور جلسه مطالعه شده و به دست آوردن مصوبات موثر برای این جلسات است. ضرورت دارد مصوبات شورای عالی جوانان به عنوان مهمترین دستور کار و ماموریت در اداره کل ورزش و جوانان و ستادهای ساماندهی امور جوانان استان ها مد نظر قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: توقع این است که ستادهای ساماندهی امور جوانان برای ساماندهی همه مسائل جوانان و شئون این قشر به معنای واقعی ستادی باشد بنابراین ضروری است دستگاه‌های متولی با نظم و ترتیبی که معاونت امور جوانان به عنوان دبیرخانه طراحی می کند به یک هم افزایی و یک دستور قوام یافته برای طرح در ستاد ساماندهی امور جوانان استان ها برسند و سپس از اعتبار استاندار و عالی‌ترین مدیران و مسئولان استانی برای اجرایی کردن آن استفاده شود.

معاون امور جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت: توقع معاونت امور جوانان از ادارات کل ورزش و جوانان استان ها این است که به معنای واقعی کلمه پیگیر حل مسائل جوانان در استان خود باشند و جوانان این نهاد را وکیل خود در حاکمیت تلقی کنند و به آن مراجعه کنند. این مأموریت ما را فراتر از اسناد بالادستی و تکالیف ابلاغ شده تعیین می کند و خیلی اهمیت دارد که در واقع ادارات کل ورزش و جوانان محلی برای پیگیری دلسوزانه مسائل جوانان باشند.

وی با تاکید بر ارتباط موثر با جوانان، اظهار داشت: رئیس جمهور به طور مشخص و به روشنی تاکید داشت کانون ها و جلساتی باید به میزبانی ادارات کل ورزش و جوانان استان ها برای حضور دائمی جوانان جهت اظهار نظر، طرح مسئله، رصد مسائل، گزارش و ارائه راه حل وجود داشته باشد و این جلسات نه به صورت نمایشی بلکه به صورت کاربردی باید برگزار شود.

یامین پور با بیان این که حوزه مخاطب ما فقط سمن ها نیستند، اظهارداشت: سمن‌ها بخش کوچکی از مخاطبان ما هستند. ما معاونت امور جوانان هستیم نه معاونت امور سازمان های مردم نهاد جوانان و قطعاً نباید وظایف و تکالیف ما محدود به سازمان‌های مردم نهاد شود.

وی تصریح کرد: باید در فضای اجتماعی به گونه های مختلف با طیف ها و اقشار مختلف جوانان از جمله دانشجویان، بسیجیان، گروه‌های جهادی، ورزشکاران، نخبگان و کارآفرینان ارتباط برقرار کنیم‌. کانونی که رئیس جمهور برای تشکیل آن دستور دادند، به همه اقشار جوانان اختصاص دارد.

معاون امور جوانان ادامه داد: یک ماموریت جدید هم از آخرین جلسه شورای عالی جوانان به ما اضافه شد و آن موضوع کمیته‌های سامان ازدواج است. قانون تسهیل ازدواج سال ۸۴ مصوب ولی رها شد که ما در حال فعال کردن بعضی از مواد این قانون هستیم. آیین نامه ای که رئیس جمهور در روز جشن وصال برای برگزاری جشن های ازدواج در اماکن دولتی و تالارها و سالن های دولتی دستور دادند، تدوین و مصوب شد و به زودی ابلاغ خواهد شد که انجام، طراحی و نظارت آن را به کمیته‌های سامانه ازدواج سپردیم. کمیته سامانه ازدواج در قانون تسهیل ازدواج به ریاست فرمانداران و با عضویت امام جمعه و رئیس شورای شهر و اعضایی که این سه نفر تشخیص می دهند تشکیل می شود اما در این آیین نامه دبیری کمیته‌های سامان ازدواج را به معاونت امور جوانان استان ها دادیم.

وی تصریح کرد: در سند تحول دولت، مهمترین ماموریتی که به معاونت امور جوانان ابلاغ شده، موضوع تسهیل ازدواج است و یکی دیگر از ماموریت های مهم ما توسعه مشارکت های اجتماعی است که در این ماموریت تنها نیستیم و همکارانی داریم اما در بحث تسهیل ازدواج تنها هستیم.

یامین پور افزود: خواسته یا ناخواسته در سند تحول دولت و در شورای عالی جوانان و در عرف سیاسی کشور، مهمترین مأموریت حوزه جوانان بحث سامان ازدواج، تسهیل ازدواج و پایین آوردن سن ازدواج و پیشگیری از طلاق است که بخشی از آن با ماموریت های ستادی و بخشی با این عملیات هایی که عرض کردم در کمیته های سامان ازدواج و بخشی هم از طریق کارگاه های مشاوره انجام خواهد شد.

وی به حوزه مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان اشاره کرد و افزود: این فعالیت های داوطلبانه در واقع به صورت داوطلبانه و عام المنفعه باید تقویت شود.

معاون امور جوانان به ابلاغ دو شیوه نامه از سوی اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان به استان‌ها اشاره کرد و گفت: شیوه نامه شبکه های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد در ۱۴ عنوان طبقه بندی شده و اعلام کردیم هر استانی استعداد میزبانی هر کدام از این شبکه های تخصصی را دارند به ما اعلام کند که تا کنون میزبان ۱۲ شبکه مشخص شده است.

یامین پور به شیوه نامه حمایت از فعالیت های داوطلبانه اشاره کرد و افزود: امیدواریم معاونان جوانان استان‌ها هم با جدیت بیشتری ابلاغ‌های اعتباری را پیگیری کنند تا در جای مناسبی هزینه شوند.

وی همچنین به موضوع اربعین اشاره کرد و گفت: ۹ استان برای همکاری در این موضوع اعلام آمادگی کردند و طرح های خود را ارائه دادند که امیدوارم تامین اعتبار شود. ۳۴ سازمان مردم نهاد هم برای این فعالیت فرهنگی و ترویجی اربعینی انتخاب شدند که البته باید با ستاد اربعین وزارتخانه هماهنگ باشند.

معاون امور جوانان در پایان به بازگشت پست های حوزه جوانان تاکید کرد و افزود: بعضی از پست های حوزه جوانان حتی پست های مدیریتی در سال های قبل در اختیار برادران و خواهران حوزه ورزش قرار گرفته که از مدیران کل درخواست داریم مدیریت کنند تا این پست ها به حوزه جوانان بازگردد و ما گزارش جامع و کاملی به مقام عالی وزارت ارائه کنیم؛ چون وزیر ورزش و جوانان از سوی رئیس‌جمهور مامور شدند تا جایگاه حوزه جوانان را تقویت کنند.

انتهای پیام/


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ستادهای ساماندهی امور جوانان فعالیت های داوطلبانه معاونت امور جوانان معاون امور جوانان شورای عالی جوانان کل ورزش و جوانان جوانان استان ها کمیته های سامان سند تحول دولت مسائل جوانان تسهیل ازدواج سامان ازدواج حوزه جوانان رئیس جمهور نهاد متولی یامین پور برنامه ها مردم نهاد پست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند؛ این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به‌صورت هم‌زمان باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز_جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به ابعاد فرهنگی و دستاوردهای گسترده عملیات وعده صادق اظهار کرد: این روزها نقل هر محفل و مجلسی، صحبت پیرامون دستاوردها و پیامدهای عملیات وعده صادق است و عمدتاً این موردتوجه است که چقدر از این موشک‌ها به هدف نشسته و چند درصد رهگیری شده، اما آنچه مهم‌تر از همه بود، اراده قوی، قدرتمند و مقتدرانه نیروهای مسلح ایران بود که اسرائیل را ذلیل کرد، هیمنه آن را درهم شکست و قلب مسلمانانی را که حکام آن‌ها، افراد دست نشانده، سرسپرده و بی لیاقت وابسته به جهان استکبار بودند، شاد کرد.

وی افزود: تمجیدی که از این عملیات در سطح عالم صورت گرفت، نسبت به ملتی بود که ۴۵ سال است در معرض تهاجمات و تحریم‌های پیوسته دشمن هستند، اما نه تنها عقب ننشسته‌اند بلکه امروز در این منطقه پربلا میدان‌داری می‌کنند.

ضرورت صیانت از فرهنگ انقلابی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت حفظ فرهنگ انقلابی در اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان خاطرنشان کرد: آن چیزی که نسل جوان ما باید درباره آن بیندیشد و ابعاد و سرمنشأ آن را دنبال کند، همین روحیه و فرهنگ انقلابی است؛ شما که شاهد این قهرمانی و قدرت هستید، امروز آن را لمس می‌کنید، اما پیش از این‌ها، در دفاع مقدس بود که جهان پایداری ایرانیان را درک کرد و ثابت شد در فتح‌المبین و خیبر عقب نشینی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: یک عده افراد کوتاه فکر و اندک‌اندیش بودند که از همان روزهای اول به امام (ره) می‌گفتند شما با چه قدرتی می‌خواهید به مصاف شاهی بروید که دنیا پشت سر اوست، اما هدف برآورده شد، مردم آمدند، این نهضت را به سرانجام رساندند و با سینه خشک به مصاف گلوله داغ رفتند تا کربلایی که شنیده‌ایم و شنیده‌اید، یکبار دیگر در خیابان‌های مشهد و تهران و تبریز و قم و اصفهان تکرار شود؛ اراده این ملت، پرورش یافته بر بستر انقلابی است که در فرهنگ خداباوری ریشه دارد، امام بزرگوار به مردم در این خط جهت داد و اندیشه‌ای را نهادینه کرد که در اراده انقلاب، دفاع مقدس و اکنون عملیات وعده صادق نمود پیدا می‌کند.

نیازمند تجدید حیات فرهنگی هستیم

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امروزه این نگرانی وجود دارد که نکند فرهنگ انقلابی‌گری در جامعه و به خصوص نسل جوان توسط دشمن براندازی شود؛ وقتی بینش‌های انقلابی رو به ضعف بگذارد و چشم‌ها متوجه زرق و برق جریان‌های مادی باشد، بدیهی است که این فرهنگ تضعیف شود و آن زمان است که آن اراده قوی رو به ضعف خواهد گذاشت

وی تأکید کرد: ما به یک تحول و تجدید حیات فرهنگی نیاز داریم تا نسل آینده بتواند در بستری از جهت گیری‌های انقلابی ملت رشد کند؛ این تحول هم باید از ناحیه ملت و دولت به صورت همزمان باشد؛ ملتی که فراتر از فرهنگ مشتری مداری در میدان باشد و دولتی که مافوق یک ناصح مشفق، برای صیانت از فرهنگ هزینه بدهد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند، تصریح کرد: از سوی دیگر، حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق، در میدان باشد و هزینه‌های اجرای فرهنگ را بپردازد، چون صیانت از فرهنگ، هزینه دارد. نمی‌شود ما در سازمان برنامه و بودجه بنشینیم برای همه چیز کشور برنامه ریزی کنیم و بعد دست آخر ببینیم چقدر پول باقی ماند و همان خرج فرهنگ باشد.

وی بیان کرد: اگر مردم بخواهند یک گوشه بنشینند، تماشاچی باشند و بگویند آقای خطیب نماز جمعه، آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، این‌طور نمی‌شود! برادران و خواهران، جهت گیری انقلاب در جامعه ما با میدان داری مردم محقق می‌شود.

مراقب تکرار و تحریف کلام رهبری باشیم

امام جمعه مشهد با انتقاد از تحریف کلام و منطق رهبر معظم انقلاب در میدان عمل اظهار کرد: مایه تأسف است که امروزه شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان هستیک؛ به طور مثال، اوامر قطعی و صادرشده از ناحیه ولایت در مسائل فرهنگی به جای اینکه عمل شود، مورد تکرار مستمر قرار می‌گیرد و مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می‌گویند که رهبری فرموده‌اند. این چه بساطی است؟ رهبری می‌فرماید که عمل شود، نه اینکه شما تکرار کنید.

وی افزود: از یک جنبه دیگر، همین بحث جذب حداکثری که یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری و به این معناست که همه جریانات دولتی و تشکل‌های مردمی همت کنند تا افراد از جریان‌های لامذهب خارج و به جمعیت انقلابی افزوده شوند، این مبنای کلام و عمل است، اما گاهی اوقات حرکت‌های ضدارزش و ناهنجاری در فلان برنامه تلویزیونی یا فلان نهاد حکومتی اجرا می‌شود که وقتی پیگیر می‌شویم، جواب می‌دهند به خاطر جذب حداکثری است. کدام جذب؟ می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند، از خود برنجانید؟

وی با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه هود ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ» یعنی اگر شما در جریان استقامت خود، یک اراده قوی در مردم ایجاد کردید، اما پاسدار آن نبودید، این طغیان در برابر نعمتی است که خداوند بینا به شما عنایت کرده و در درگاه پروردگار حساب و کتاب خواهد شد. برادران و خواهران، عزیزان من، مبنای عمل این است. کسانی که در بعضی حرکت‌ها و جریان‌های مردمی، مدعی توسعه فرهنگ دینی هستند، باید بیایند جامعه دینی را توسعه بدهند. این همان تحولی است که هم بر پایه دستگاه‌های حکومتی و هم مبتنی بر اراده مردمی، می‌تواند منجر به اقتدار مضاعف ملت در عرصه‌های مختلف شود.

کد خبر 748088

دیگر خبرها

  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • ۲۰ درصد امکانات دستگاه‌های دولتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد
  • عشایر فلسطینی طرح اشغالگران برای ایجاد هرج و مرج در غزه را خنثی کردند
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پارسال در کشور