Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر؛ همزمان با فرا رسیدن هفته دولت، یادداشت سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز با عنوان «از رجایی تا رئیسی با نماز» منتشر شد.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

در چهل و چند سال اخیر همه دولت‌های جمهوری اسلامی ایران برای اقامه نماز ارزش قائل بوده‌اند. اما اقامه نماز در دولت شهید رجایی و دکتر رئیسی از وجاهت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصولاً یک دولت مکتبی به اقامه دین و اقامه عدل و اقامه کتاب و اقامه نماز اهمیت و اصالت می‌دهد و رسالت خود را در قوام دادن به معاد و معاش مردم معنا می‌کند.

شهید رجایی اقامه نماز را بر هر کاری مقدم می‌شمرد و هرگز به بهانه کارهای مهم آن را به تأخیر نمی‌انداخت و موقع اذان دست از کار می‌کشید و با تکبیره‌الاحرام دنیا و ما فیها را پشت سر می‌افکند و به راز و نیاز با خدا می‌پرداخت.

ذکر آیات قرآن و بانگ اذان او را منقلب می‌کرد و به تعبیر قرآن “اللَّهُ نَزَّلَ أَحْسَنَ الْحَدِیثِ کِتَابًا مُتَشَابِهًا مَثَانِیَ تَقْشَعِرُّ مِنْهُ جُلُودُ الَّذِینَ یَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ ثُمَّ تَلِینُ جُلُودُهُمْ وَقُلُوبُهُمْ إِلَیٰ ذِکْرِ اللَّهِ ۚ ذَٰلِکَ هُدَی اللَّهِ یَهْدِی بِهِ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَمَنْ یُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ” (آیه ۲۳ سوره زمر)

مردان الهی بر اساس شناخت در پیشگاه خداوند خشیت دارند قرآن می‌فرماید “إِنَّمَا یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ” (آیه ۲۸ سوره فاطر)

و چون از خدا می‌ترسند و به جلوه‌هایی از عظمت لایتناهی حق می‌نگرند با خشوع سر بندگی بر خاک می‌گذارند و مراتب عبودیت را به جای می‌آورند و نشان می‌دهند “وَإِنَّهَا لَکَبِیرَهٌ إِلَّا عَلَی الْخَاشِعِینَ” (آیه ۴۵ سوره بقره) مقام خشیت و خشوع اقتضا می‌کند که دولتمرد موحد و مسلمان در مسیر خدمت، گرفتار کشش اریکه قدرت نشود واز مدار جذبه‌های ربانی خارج نگردد.

دولتمرد مکتبی می‌داند که بر تارک او با قلم نور نوشته اند “الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاهَ وَآتَوُا الزَّکَاهَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عَاقِبَهُ الْأُمُورِ” (آیه ۴۱ سوره حج) از این رو حرکت در مسیر اقامه نماز در جامعه را والاترین راهبرد خود تلقی می‌کند و همگام با اصلاح امور دنیای مردم در راه رشد دینی و معنوی آنان گام بر می‌دارد و کار گزارانی را در مناصب می‌گمارد که پرچم نماز بر دوش می‌کشند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ندای حرکت به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی را سر داده‌اند.

این بشارت زمینه ساز اهتمام متفکران اسلامی برای باز خوانی تحولات فرهنگی در ایران و جهان اسلام و نوسازی مناسبات اجتماعی و اخلاقی بر مبنای آموزه‌های قرآن و سنت و عترت است.

تمدن نوین اسلامی از فرهنگ توحیدی منبعث می‌شود و عالی‌ترین جلوه توحید اقامه نماز و پرستش خدای یگانه و عمل به احکام الهی است.

گوهر تمدن نوین اسلامی معرفت الله، همراه با قدرت است. قدرت مادی و معنوی، امت را ارتقا می‌دهد وراثت زمین و حکومت صالحان در ابعاد بین‌المللی را به ارمغان می‌آورد.

اگر سرداران راست قامتی همچون قاسم سلیمانی و حسین همدانی و عماد مغنیه ارکان سلطه استکبار در منطقه را به لرزه در می‌آورند، به خاطر برخورداری آنان از قدرت مادی و معنوی به صورت توأمان است.

وقتی در هنگامه کار و زار “وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم “ (آیه ۶۰ سوره انفال) با شعار لاحول و لاقوه الا بالله پیوند می‌خورد، درهای “إِنَّا فَتَحۡنَا لَکَ فَتۡحٗا مُّبِینٗا”باز می‌شود و هیبت کاذب شرک در هم می‌شکند. نماز همان گونه که عمود دین است، ستون فقرات تمدن نوین اسلامی هم به شمار می‌آید.

درجهان بینی توحیدی علم سلطان است و با معرفت خداوند آغاز می‌شود. در تمدن نوین اسلامی هم علم توحید و خداشناسی و هم علوم فنی و مهندسی و صنایع نظامی پیشرفته و فناوری‌های نو در یک پیکره واحد به منصه ظهور می‌رسند و به جامعه هویت خاصی می‌دهند.

در این برهه از روزگار که قدرت‌های مادی‌گرای مستبد در برابر انقلاب اسلامی قد علم کرده اند دولت و ملت بیش از هر زمان دیگری باید در زیر سایبان «وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاهِ ۚ َ» ماوا گزینند و پرچم نماز را به اهتزاز در آورند.

دولت آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت اقامه نماز و وارث ارزشهای مکتبی، دولت معلم بزرگ شهید محمدعلی رجایی است.

بنابراین هر وزیری و هر استانداری و هر مدیرکل و رئیس اداره‌ای باید خلعت زرین خادم الصلاتی بر تن کند و ابراهیم وار در خانه خدا به خدمتگزاری روی آورد و اسباب اقامه نماز را مهیا کند.

آری
از رجایی تا رئیسی با نماز
نکته‌ها دارد برای اهل راز!

کد خبر 5573912

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید رجائی عماد مغنیه شهید رجایی قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران سیدابراهیم رئیسی اربعین 1401 قرآن قرآن کریم اربعین کتاب سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت های قرآنی عاشورا انقلاب اسلامی ایران آیت الله ناصری پیام های حماسه حسینی عراق شیعه امام خمینی تمدن نوین اسلامی اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان اجرای طرح نور و تبیین اهمیت رعایت عفاف و حجاب ، ویژگی های موسم پر فیض حج ، لزوم داشتن برنامه ای برای افزایش جمعیت ، نقش جوانان در تعالی جامعه ، هفته کار و کارگر و نقش آنان در تولید ، بیان جنایتهای اسرائیل در غزه ، تبیین عملیات تنبیهی وعده صادق و اهمیت شوراها از موضوعاتی بود که امامان جمعه امروز در خطبه های نماز جمعه استان مطرح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • (ویدئو) اقامه نماز یک دانشجوی بازداشت شده با دستبند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد