Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در آیین افتتاح یک واحد تولید کاتالیست و مواد اولیه مورد نیاز صنایع شوینده کشور و کاشی و سرامیک در شهرک صنعتی لیای استان قزوین، افزود: تولید این نوع کاتالیس‌ها کاری سنگین بوده و یک دهه وقت برده و از نوع سخت‌ترین کاتالیست تولیدی است.

وی گفت: از مسایل مهم راه اندازی این واحد آن است که عمده خط تولید آن در داخل کشور تولید شده که بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاری با تشکر از دید فنی و کارکنان فنی این شرکت، افزود: غبطه می‌خورم به اینکه کارآفرینان با راه اندازی واحد‌های تولیدی برای جوانان اشتغالزایی می‌کنند و دولتی‌ها سعادت این حس را ندارند که چراغ خانه دیگران را روشن کنند و کارآفرین این مجموعه این کار را کرده است.

وی راه اندازی این خط تولید را کار تمیز، جمع جور و خوبی دانست و گفت: امیدواریم همچنان نوآوری این شرکت ادامه داشته باشد و امروز می‌خواهند پنج محصول جدید و نواورانه را شروع کنند که آرزوی توفیق برای این واحد داریم.

رییس مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در آیین افتتاح این واحد تولیدی، گفت: با توجه به شرایط کشور تصمیم گرفته شد در سال ۹۱ کشور به توان تولید کاتالیست‌ها برسد و به دنبال یک واحد تولیدی بودیم که توان مدیریت آن را داشته باشد.

سیروس وطن خواه گفت: شناسایی و مدیریت لازم در این خصوص صورت گرفت و در نهایت این شرکت برای تولید این محصول انتخاب شد.

تولید سخت‌ترین نوع کاتالیست‌های پالایشگاهی با دانش بومی در کشور رقم خورد

وی افزود: توان مالی، تولید و سرمایه گذاری در این شرکت قابل مشاهده بود و توان تحقق اهداف مدنظر را داشت که در نهایت به تولید محصول هدفگذاری شده رسید.

وطن خواه گفت: این شرکت واقعا دانش بنیان بوده و با دانش بومی برای رفع نیاز داخل تلاش کرده که باید از زحمات آن قدردان باشیم.

داود عابدی عاملی مدیرعامل این شرکت تولیدی نیز در این مراسم از همکاری‌های صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: در طول عمر خود برای رفع نیاز‌های کشور تلاش کرده و با راه اندازی واحد‌های تولیدی متعدد در مسیر اشتغالزایی و ایجاد رونق اقتصادی گام برداشته ایم.

به گفته وی، کاتالیست‌های غیرهمگن در رشد صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی بسیار اهمیت دارند و کاتالیست‌های همگن، امکان فرآیند‌های سریعتر شیمیایی را به وجود می‌آورند.

عابدی عاملی، گفت: مواد پایه کاتالیست‌ها شامل زئولیت و آلومینا و همچنین برخی پایه‌های آلی است.

وی افزود: کاتالیست‌های پایه زئولیتی و آلومینایی عمدتا در صنایع پالایشگاهی و محیط زیستی مصرف دارند و کاتالیست‌های با پایه آلی در صنایع پلیمری مصرف دارند و میزان رشد هر کدام از این صنایع، میزان نیاز به مواد پایه برای تولیدکنندگان کاتالیست را مشخص می‌کند.

بازدید و افتتاح طرح‌های استانی، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین، نشست با نخبگان و نشست با دانش بنیان‌های استان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر به قزوین است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور افتتاح طرح کاتالیست ها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ وزیر کشور در بازدید از یکی از کارخانه‌های احیا شده در مشهد گفت: از ابتدای دولت در استان خراسان رضوی بیش از ۳۰۰ کارخانه راکد به چرخه تولید بازگشتند و این اقدام استاندار برای حمایت از تولید تا پایان دولت، توسط ایشان باید پیگیری و ادامه پیدا کند.

احمد وحیدی افزود: این بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت «صنوف تولیدی و واحد‌های تولیدی»، معدن، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی بودند که به چرخه تولید برگشتند.

وی خطاب به نماینده عالی دولت در خراسان رضوی گفت: جای دارد استاندار خراسان رضوی با همین رویه و روش که منجر به احیای واحد‌های تولیدی شد، حمایت خود را از کارخانه‌ها تا پایان دولت ادامه دهد.

وزیر کشور افزود: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کارنامه‌ای ماندگار از این عرصه به یادگار بگذاریم.

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی