Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:44:17 GMT

اولین محموله واکسن های ایرانی کرونا به ونزوئلا صادر شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۵۳۹۵۲

اولین محموله واکسن های ایرانی کرونا به ونزوئلا صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، روز شنبه در همایش ملی خدمت ماندگار با اشاره به آمار بسیار بالای ابتلاء به کرونا در شروع دولت سیزدهم، افزود: اولین فرمان مقام معظم رهبری به دولت هم کنترل کرونا بود. دولت هم با اقدام جهادی و پیگیری رئیس جمهور، معاون اول و همکاری همه ارگان‌های دولت و نظام، سیلی از واکسن وارد کشور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۶ مرکز تولید واکسن کرونا هم با تلاش دانشمندان کشور وارد عرصه شد. ما سال گذشته با کمبود شدید واکسن کرونا مواجه بودیم اما الان واکسن در کشور تولید فراوان می‌شود. ما آماده صادرات واکسن هستیم و اولین صادرات واکسن کرونا را هم به ونزوئلا ارسال کردیم.

وزیر بهداشت با اشاره به مهم ترین دستاوردهای وزارت بهداشت در یک سال گذشته، گفت: نزدیک به ۶ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج تشکیل شد. آئین نامه اجرایی تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شد و تا آخر شهریور اجرایی می‌شود. قرارگاه جوانی جمعیت تشکیل شد. بیمه درمان ناباروری در مراکز دولتی تا ۹۰ درصد و در مراکز خصوصی تا ۷۰ درصد پوشش داده شد.

وی افزود: اجرای طرح دارویار، افزایش پوشش بیمه دارو، رونمایی از ۲۳ محصول دانش بنیان و فعال کردن دیپلماسی سلامت از دیگر دستاوردهای وزارت بهداشت بود.

عین اللهی تاکید کرد: طرح دارویار با هدف رفع کمبود دارو و جلوگیری از خروج دارو از کشور اجرا شد، زیرا ما نه برای ۸۰ میلیون نفر جمعیت کشور بلکه برای ۴۰۰ میلیون نفر از جمعیت منطقه دارو تولید می‌کردیم و داروهای تولید کشور در کشورهای همسایه وجود داشت. 

کد خبر 5574087 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری واکسن کرونا بهرام عین اللهی ویروس کرونا روز پزشک واکسن کرونا جامعه پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا آمار کرونا واکسیناسیون داروسازی سازمان نظام پزشکی بهرام عین اللهی کووید 19 واکسیناسیون کرونا ورزش پزشک خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۳۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!