Web Analytics Made Easy - Statcounter

 اینترنت ماهواره‌ای یکی از انواع دسترسی به اینترنت، از راه ماهواره است. اینترنت ماهواره‌ای بیشتر در مواردی به‌کار می‌رود که دسترسی معمولی به اینترنت (کابلی،فیبرنوری،دایال-آپ، بی‌سیم و ...) مانند جاهای دورافتاده امکان‌پذیر نیست، یا از کیفیت پایینی برخوردار است.

به طور کلی در تعریف این نوع از اینترنت باید گفت امواج از طریق ماهواره ارسال میشود و کاربر برای دریافت آن باید از تجهیزات مخصوص آن یعنی دیش و دریافت کننده امواج استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این نوع از اینترنت فراگیر شود احتمال تولید تجهیزات آن با قیمت کمتر وجود دارد یا حتی سیم کارت هایی مانند آنچه در تلفن ماهواره‌ای استفاده میشود تولید شود.

در همین راستا «حسن سالاریه»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، در خصوص در دستور کار قرار داشتن ساخت ماهواره‌های اینترنت توسط سازمان فضایی اظهار داشت: «در سازمان فضایی به عنوان زیرساخت حوزه اینترنت فضایی ورود می کنیم و بخش رگولاتوری (تنظیم گری) در این حوزه بر عهده ما نیست.»

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: «در بخش زیرساخت منظور ساخت ماهواره های اینترنت است که در برنامه ما به صورت منظومه در حال پیگیری است.»

وی تاکید کرد: «در برنامه 10 ساله فضایی مسیر کاملا مشخصی درباره منظومه ماهواره های اینترنت دیده شده است.»

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: «این برنامه در حال حاضر در فاز امکان سنجی است و  پس از تکمیل این فاز، ماهواره های منظومه حداقلی narrow band یا به اصطلاح IOT (اینترنت اشیاء) داریم و پس از آن به سراغ broadband و اینترنت می رویم.»

منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: ماهواره های اینترنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟

سریال حشاشین با روایت تاریخی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه است.

 مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا گفت: سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به‌نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. 

بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال«حشاشین» در رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.

برهمین اساس، سریال «حشاشین» از سامانه‌های اینترنتی فیلیمو، گپ‌فیلم و فیلم‌نت حذف شد.

منبع: تجارت نیوز

tags # شبکه نمایش خانگی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟