Web Analytics Made Easy - Statcounter

انعامی گفت: در حوزه آزادراهی شرکت جهاد نصر ساخت 100 کیلومتر آزادراه (به‌صورت 2 تا 50 کیلومتر) را در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ حمید انعامی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: مسکن به‌عنوان یکی از شعارهای اساسی دولت با شعار"سالی یک‌میلیون واحد مسکن" مطرح شد، در سنوات گذشته مسکن به‌نوعی مغفول ماند بود و تنها اقدام انجام‌شده تکمیل واحدهای باقی‌مانده از طرح مسکن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انعامی با شاره به اینکه سهمیه استان مرکزی در طرح جهش تولید مسکن ۶۱ هزار و ۱۲۷ واحد است اظهار کرد: پیگیری این طرح در استان در یک سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته و در حال حاضر پیشرفت آن به ۳۵ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: در طول بیش از ۶ دوره ثبت‌نام در این طرح ۱۴۱ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر واجد شرایط اعلام شدند.

انعامی افزود: اداره راه و شهرسازی استان در  ۲ سال گذشته زمین برای ۳۰ هزار واحد را تأمین کرد و در حال حاضر ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد مشغول عملیات هستند.در این طرح متولی ساخت در شهرهای زیر۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: در اراک ۱۹۲۰ واحد در قالب دو پروژه در انتهای هپکو و کوی کوثر تعریف‌شده است، همچنین پروژه 8100 واحدی اراک نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه تعریف‌شده و سال گذشته با قرارداد شرکت کیسون فعالیت خود را آغاز کرد، در این پروژه 78 بلوک تعریف‌شده است.

وی بیان کرد: پروژه طرح جهش مسکن شهر ساوه نیز که با سرعت در حال پیشرفت است، سال گذشته ۲۵ درصد به پیشرفت خود اضافه کرد و در حال حاضر با ۵۰ درصد پیشرفت در حال انجام است.

انعامی اضافه کرد: در ساوه حدود 20 هزار واحد در قالب 3 پروژه تعریف‌شده و این پروژه با ۱۸۴۸ واحد با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد شامل سه پروژه ۹۸۰ واحدی، ۴۸۴ واحدی و ۳۸۴ واحدی، در ۵ طبقه مسکونی در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه محور شازند - ازنا یکی از محورهای پرخطر در استان محسوب می‌شد با اقدامات صورت گرفته اکنون 10 کیلومتر آماده بهره‌برداری است، ابلاغ به‌موقع اعتبارات سفر می‌تواند در تکمیل این پروژه مؤثر باشد، همچنین در حوزه آزادراهی نیز شرکت جهاد نصر ساخت 100 کیلومتر آزادراه (به‌صورت 2 تا 50 کیلومتر) را در استان مرکزی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: پیشرفت ۴۵ درصدی پیگیری تکمیل و بهسازی راه اصلی اراک- فرمهین- خنجین- قهاوند- همدان و قهاوند به اتوبان تهران -همدان را شاهد هستیم و طول پروژه ۱۱۴ کیلومتر است که ۳۸ کیلومتر از ۴۲ کیلومتر حد فاصل اراک- فرمهین انجام شده و در حال بهره برداری است.

انعامی افزود: پیگیری تکمیل مطالعه، طراحی و احداث تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان در ورودی شهر اراک در ورودی سنجان ابتدای سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با اقدامات صورت گرفته  در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،امیدواریم در این پروژه تا پایان مهرماه نورپردازی و ایمنی انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: طول کل پروژه ۶۰۴ متر شامل ۱۵ پایه و ۱۶ دهانه به همراه کوله سمت اراک و شازند است. عملیات اجرایی ۱۵ پایه و ۱۳ دهانه و کوله ها در دیوار رمپ های سمت ورودی و خروجی به پایان رسیده است.

وی اظهار کرد: تکمیل احداث خط ۴ کنارگذر ساوه اولویت زیرساختی در استان مرکزی است و این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر نیز در یکسال گذشته ۵ درصد رشد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون با ۶۵ درصد پیشرفت در حال تکمیل است.

انعامی گفت: ۲۰ کیلومتر از مسیر به صورت ۴ خطه احداث و بهره برداری شده و برای مابقی مسیر عقد قرارداد با پیمانکار صورت گرفته و در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطر نشان کرد: کتابخانه مرکزی اراک به عنوان بزرگترین پروژه کتابخانه در کشور در حال اجرا است و پیگیری تکمیل مطالعه و احداث کتابخانه مرکزی اراک، سال گذشته ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، کتابخانه مرکزی اراک با زیربنای 18200 مترمربع دارای ۵ طبقه و ۲ طبقه منفی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی درصد پیشرفت فیزیکی استان مرکزی استان مرکزی حال حاضر سال گذشته تعریف شده ۳۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با آغاز دولت سیزدهم و توجه این دولت به تامین آب شرب روستاها ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه در قالب پروژه محرومیت زدایی استان خوزستان اجرا شده است.

صابر علیدادی در گفت و گو با ایسنا پروژه‌های در حال اجرای طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان را ۲۳ پروژه در قالب ۷۶۶ روستا و ۲۱ شهرستان عنوان کرد.

وی افزود: ۲۳ پروژه آبرسانی طرح محرومیت زدایی در ۲۱ شهرستان شادگان، شوشتر، هندیجان، رامشیر، امیدیه، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، اندیکا، اندیمشک، هفتکل، حمیدیه، اهواز، شوش، کرخه، مسجدسلیمان، سوسنگرد، هویزه، بستان، بهبهان و ایذه در حال اجرا است.

علیدادی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی طرح‌های محرومیت‌زدایی استان ۴۳ درصد است، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی استان گفت: با اقدامات انجام شده در حال حاضر علاوه بر اجرای  ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه، احداث ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث ۵ باب مخزن ذخیره بتنی جمعا به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفاری و تجهیز ۶ حلقه چاه آب شرب و افتتاح آبرسانی به ۱۸۰ روستا را می‌توان به عنوان عملکرد پروژه محرومیت زدایی استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب خوزستان، قرارگاه کربلا و بسیج سازندگی نیز به عنوان معین در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا