Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان در استان بوشهر محسوب می‌شود که دارای شش بخش بوده و به خاطر پراکندگی جغرافیایی و مراکز جمعیتی دارای شرایطی خاص است.

بخش ارم یکی از بخش‌های وسیع در شهرستان دشتستان است که زیرساخت‌های این بخش به خوبی توسعه نیافته و در این بخش، منطقه گیسکان بیش از دیگر نواحی محروم مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه گیسکان یکی از محروم مناطق استان بوشهر است که مردم در بخش عمده این منطقه از داشتن راه، آب، برق، گاز و دیگر امکانات محروم هستند. برق به تعدادی از خانه‌های این منطقه رسیده ولی همچنان بسیاری از خانه‌ها برق ندارند.

آبرسانی به مردم با تانکر صورت می‌گیرد و در بسیاری از مناطق گیسکان خبری از آنتن‌دهی تلفن و یا اینترنت و… نیست. مسیر فعلی روستاهای منطقه گیسکان خاکی و سنگلاخی بوده و با توجه به شرای کوهستانی منطقه مشکل‌آفرین است.

بی‌شک راه یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه هر منطقه است و تحقق آن می‌توان به اجرای دیگر زیرساخت‌ها نیز کمک کند تا روند توسعه هموارتر شود.

در همین راستا با پیگیری‌های صورت گرفته اولین گام برای توسعه منطقه گیسکان، با احداث مسیر تحت عنوان پروژه راه روستایی باغتاج آغاز شده است تا مردم این منطقه به توسعه و رفع مشکلات و کمبودها امیدوارتر شوند.

لزوم رفع محرومیت‌های گیسکان

به مناسبت هفته دولت و در آئینی با حضور جمعی از مسئولان عملیات اجرایی پروژه راه روستایی باغتاج در شهرستان دشتستان بطول ۱۰ کیلومتر آغاز شد.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از استاندار و دیگر مسئولان استان اظهار داشت: امروز یک روز خوب بود و شاهد اتفاقات خوبی نظیر افتتاح و آغاز پروژه‌هایی بودیم که برای مردم مهم بود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ما احداث راه منطقه گیسکان است؛ منطقه‌ای که از افتخارات شهرستان دشتستان است و انسان‌های بزرگی داشته و دارد ولی محروم مانده و محروم‌ترین منطقه استان بوشهر است.

مسیر توسعه گیسکان هموار می‌شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه گیسکان از داشتن راه، آب، برق، ارتباطات و… محروم مانده است اضافه کرد: مهمترین عامل عدم توسعه در این منطقه موضوع راه است و اگر راه حل شود بقیه مسائل هم حل می‌شود.

وی تاکید کرد: این مطالبه به صورت مستمر پیگیری شد و این پروژه در اولویت قرار گرفت و با جذب اعتبارات لازم امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم و باید تلاش کنیم تا در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

احمد بنافی فرماندار دشتستان با تبریک هفته دولت گفت: پروژه راه روستایی باغتاج از جمله پروژه‌های بسیار ضروری و از مطالبات چندین ساله مردم منطقه است که در دولت سیزدهم عملیاتی می‌شود.

اجرای ۱۰ کیلومتر راه گیسکان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: این پروژه از جمله پروژه‌های شاخص راهداری و در امتداد محرومیت زدایی و برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از راه مناسب است که در راستای رضایت مندی مردم محروم این منطقه عملیاتی می‌شود.

عبدالکریم اخترشناس بیان داشت: طول پروژه راه روستایی باغتاج ۱۰ کیلومتر و اعتبار در نظر گرفته شده برای آن ۹۰ میلیارد ریال است که انشاالله به مدت ۲۴ ماه آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: با انجام این پروژه مسیر دسترسی به روستاهای منطقه گیسکان از جمله جمغاری، لرده، ناخا، سوک، انارستان و باغتاج کوتاه و ایمن تر خواهد شد.

کد خبر 5574093

منبع: مهر

کلیدواژه: هفته دولت ابراهیم رضایی دشتستان بوشهر شهرستان دشتستان نماینده دشتستان در مجلس راهداری بوشهر هفته دولت بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه گرگان آمار کرونا دولت سیزدهم افتتاح طرح عمرانی اربعین 1401 اجلاس پیرغلامان حسینی قزوین اردبیل شهرستان دشتستان منطقه گیسکان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه

تین نیوز

شهردار تهران گفت: به زودی بزرگراه یادگار امام به بزرگراه شهید بروجردی متصل می شود و در نهایت به آزاد راه ساوه می رسد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در دیدار با شهروندان محله یافت آباد در مسجد جامع چهارده معصوم با بیان اینکه کمتر از سه سال از شروع به کار ششمین دوره مدیریت شهری گذشته است، افزود: سعی کردیم تهرانی که تحویل خواهیم داد با آنچه تحویل گرفته ایم، متفاوت باشد. زمانی بیشترین خدمات و امکانات در نیمه شمالی تهران متمرکز بود. تلاش کردیم فاصله بین شمال و جنوب را کم کنیم. از مرداد سال ۱۴۰۱ پویش «امیدوافتخار» را آغاز کردیم تا هر هفته در یکی از مناطق ثمره خدمات را تقدیم شهروندان کنیم. تا امروز حدود ۱۲۰ پویش برگزار شده است.

زاکانی ادامه داد: یکی از رویدادهای «امیدوافتخار» که در منطقه ۱۸ برگزار شد، افتتاح ۳.۷ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی بود. این پروژه سال ها رها شده بود. در مدیریت شهری قبلی روی بعضی از پل ها خاک ریخته بودند و می خواستند روی آن درخت بکارند! چون تصور نمی کردند، بتوان این پروژه ها را دنبال و تکمیل کرد.

او با اشاره به هزینه کرد اعتبارات برای تکمیل پروژه های شهری، تصریح کرد: برای تکمیل ۱۰۰ پروژه نخست پویش «امیدوافتخار»، بالغ بر ۱۷۸ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. بالای ۸۰ درصد این پروژه ها در مدیریت شهری ششم آغاز شده و کسر قابل توجهی از آن ها متعلق به مردم جنوب پایتخت و پایین خط میدان انقلاب است.

اتصال بزرگراه یادگار امام به بزرگراه بروجردی

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات منطقه ۱۸ با توجه به همه استعدادها، این بود که در «بن بست» حمل ونقلی قرار داشت، اضافه کرد: به همین دلیل پروژه تکمیل ادامه بزرگراه «یادگار امام» آغاز شد. این بزرگراه به زودی به بزرگراه شهید بروجردی متصل و در نهایت به آزادراه ساوه مرتبط خواهد شد. به این ترتیب مناطق ۹ و ۱۸ از شرایط بهتری در حوزه حمل ونقل بار و مسافر برخوردار می شوند.

زاکانی تصریح کرد: امسال پروژه امتداد یادگار امام تا میدان فتح افتتاح شود و شرایط جدیدی را برای منطقه ۱۸ فراهم کرده و بخشی از محرومیت در این منطقه رفع شد. همچنین بخش قابل توجهی از پروژه باغ راه حضرت زهرا(س) هم امسال افتتاح می شود. همین حالا چند پیمانکار با هم در این پروژه در حال فعالیت هستند. باغ راه حضرت زهرا(س)، به طول ۹.۵ کیلومتر دو منطقه ۱۷ و ۱۸ را به هم متصل کرده و یک محل بی دفاع شهری را به فضای سبز و دیگر کاربری های فرهنگی و تفریحی بدل می کند.

او اضافه کرد: آن طور که شهردار منطقه ۱۸ گزارش داده است، در این ۲ سال، بالغ بر پنج همت پروژه های محلی در منطقه ۱۸ افتتاح شده است. مناطق جنوبی پایتخت، فوق العاده باارزش هستند و باید به آنها توجه کرد. ما بدهکار مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنها انجام می دهیم. اما به دعا و پشتیبانی مردم برای خدمت و آبادانی نیاز داریم.

شهردار تهران با اشاره به اجرایی شدن پویش «من شهردارم»، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱، شهروندان بالغ بر ۱۳۰۰ پروژه توسعه محلی را به ارزش ۴هزار میلیارد تومان انتخاب کردند. سال گذشته اغلب این پروژه ها به اتمام رسید. ۳۵۰ هزار نفر از شهروندان در پویش «من شهردارم» شرکت کردند. سال ۱۴۰۲، میزان مشارکت مردم در پویش «من شهردارم» به یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر رسید. آنها بالغ بر ۳هزار و سیصد پروژه را به ارزش حدود ۸ همت انتخاب کردند. این پویش نمودار روشنی از مدیریت مشارکتی و پیوستگی به متن جامعه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف پروژه ۱۵ ساله سد قشلاق تا ۳۱ اردیبهشت
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم