Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در همایش ملی «خدمت ماندگار» با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازها باید تامین شود گفت: ایثار کارکنان حوزه سلامت فقط از طریق مادی جبران نمی‌شود.

به گزارش مشرق، همایش ملی «خدمت ماندگار» صبح امروز (شنبه) و همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در سالن اجلاس سران کشور با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور در این همایش، ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت گفت: ذکریای رازی و بوعلی سینا دو دانشمند بزرگ جهان اسلام هستند که روز پزشک و روز داروسازی به افتخار آن‌ها نامگذاری شده است.

وی درباره انواع خدمت اظهار کرد: یک خدمت با انگیزه کسب منفعت است که این نگاه مادی گرایانه است. نوع دوم خدمت از در دوستی و بشردوستی است که این نگاه انسان مدارانه و از سر دلسوزی است. در عالم بسیاری به این دلیل خدمت می‌کنند و خداوند متعال این حس را در دل انسان ها قرار داده است.

رئیسی ادامه داد: نوع سوم، خدمت برای خداست که به خدمت ماندگاری می‌دهد و فقط به تقدیر مخدوم، نمی‌انجامد بلکه نگاه به جایگاه اصلی یعنی خداوند متعال است.

رئیس جمهور بیان کرد: شهید مطهری وقتی که منافقان می گفتند به نام خدا و به نام خلق فرمودند که فقط به نام خدا اما باید بدانیم که راه خدا از میان خلق می گذرد.  قطعاً جلب رضای خداوند متعال با یک خدمت ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به ایثار کارکنان حوزه سلامت گفت: کسی که ماه ها به خانه نرفته و از استراحت و دیدن خانواده دست برداشته، جبران آن چگونه ممکن است؟ کدام وزن می‌تواند در یک طرف ترازو قرار بگیرد که با ایثار هم وزن باشد؟ این امر فقط از طریق مادی جبران نمی‌شود و مردم از جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان در کشور قدردانی می‌کنند. ما از صمیم قلب و دل به شما می‌گوییم که از زحمات شما متشکریم.

رئیسی افزود: وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازهای ما باید تامین شود، حتما باید وضعیت معیشتی پرستاران ما تامین شود. بعداز ۱۵ سال تاخیر آقای وزیر بحث حقوق و تعرفه پرستاری را دنبال کردند که الحمدالله آغاز و مقدمات کار فراهم شده و در دولت اجرایی شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به نکات مطرح شده از سوی جامعه پزشکی حاضر در جلسه، گفت: مایل هستم حتماً از دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات ارزشمند فرهیختگان، پزشکان و داروسازان و جامعه پرستاری و پزشکی استفاده کنیم. مشورت با شما در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری ها سرمایه بزرگی برای مجموعه بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس است.

رئیسی افزود: چه خوب است در طرح‌ها و لوایح، نیازها و اظهار نظرهای شما مورد توجه قرار گیرد. در رابطه با نظرات خود، بحث‌های دقیق انجام دهید؛ حمایت از جامعه پزشکی سرمایه بزرگی برای دولت، کشور و تصمیم سازان است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به میزان دانش موجود در کشور و دانشگاه‌ها راضی بود، تصریح کرد: ما جایگاه خوبی در کشورهای اطراف و منطقه داریم. بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌های ما قابلیت این را دارند که قطب سلامت باشند. بسیاری از شهرهای ما در پزشکی حرف برتر را می‌زنند و مورد توجه جهان هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به یکی از بازدیدهای خود از پارک علم و فناوری، بیان کرد: در بحث داروسازی امروز جامعه داروساز ما احساس ضعف نمی‌کنند. ما یکی از صادر کنندگان دارو هستیم. طی دیدارهای اخیر در دولت با رؤسای کشورهای مختلف، بحث پزشکی و داروسازی ما و تمایل برای ارتباط و دیپلماسی در این حوزه مورد تاکید بود.

‌تکمیل می‌شود....

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت سید ابراهیم رئیسی جامعه پزشکی داروسازی پرستاری خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وضعیت معیشتی جامعه پزشکی رئیس جمهور تامین شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

آقای موسوی اظهار داشت: این گروه جهادی خدمات پزشکی رایگان به مناطق محروم روستایی و کم برخوردار روستای فارسون بخش ارمند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری

وی افزود: معاینه رایگان پزشک عمومی، خدمات مامایی، خدمات دارویی و مشاوره روانشناسی و پرستاری با همکاری سپاه و بسیج جامعه پزشکی شهرستان به اهالی این روستا ارائه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا