Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی، با اشاره به اینکه هوشمند سازی سیستم حمل‌ونقل شهری اراک در دستور کار قرار دارد گفت: با هوشمند سازی سیستم حمل‌ونقل شهری، امکان رصد موقعیت اتوبوس، زمان سفر و زمان انتظار با استفاده از گوشی تلفن همراه فراهم می‌شود امیدواریم تا چهار ماه آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الله مرادی،  معاون حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ گفت: در تلاش هستیم در آستانه مهرماه ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید که سال گذشته توسط شهرداری خریداری شد را پس از پلاک گذاری به مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هشت دستگاه از اتوبوس‌های مستعمل شهر اراک در دست تعمیر برای اضافه شدن به ناوگان حمل‌ونقل است، افزود: قرارداد هوشمند سازی این ناوگان منعقدشده و در مرحله پیش‌پرداخت است، اما اجرای آن و تجهیز سامانه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری چند ماه زمان خواهد برد.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهرداری اراک کفت: با اجرای طرح هوشمند سازی، پرداخت الکترونیک به سه روش مختلف قابل انجام خواهد بود و شهروندان می‌توانند با استفاده از تلفن همراه، کارت‌بانکی یا با استفاده از QR کد کرایه اتوبوس را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از دیگر امکانات هوشمند سازی سیستم حمل‌ونقل شهری، امکان رصد موقعیت اتوبوس، زمان سفر و زمان انتظار با استفاده از گوشی تلفن همراه است که امیدواریم تا چهار ماه آینده این طرح به بهره‌برداری برسد.

مرادی تصریح کرد: درصدد توسعه و نوسازی ناوگان، همچنین تجهیز زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر اراک هستیم و طرح‌های بسیاری را در نظر داریم که در درازمدت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۵۴۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی شهر جدید سهند به عنوان اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی دولتی‌ساز در سطح استان آذربایجان شرقی شناخته می‌شود که افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از ۱۸۰۰ متر مربع و محوطه ۱۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، ۴ کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی ، سالن ورزشی و... را داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از دوبرابری خواهد یافت. 

آیتم‌های هوشمندسازی مدرسه شامل موارد زیر است:

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال

نصب دوربین‌های هوشمند برای کنترل تردد در کریدورها، فضا‌های آموزشی و محوطه بیرونی 

نصب دوربین هوشمند با قابلیت ضبط برنامه‌های کلاس‌ها به منظور تولید محتوای آموزشی

نصب سنسور‌های حرکتی هوشمند برای کنترل سیستم امنیتی تردد‌ها و اتوماتیک سازی روشنایی فضا‌های آموزشی

نصب رله‌های کنترلی برای هوشمندسازی پرده‌های اتاق‌های مدیریت، معاونت و سالن همایش

نصب کلید‌های فول هوشمند در اتاق‌های مدیریت، معاونت‌ها و سالن‌ها

نصب آیفون تصویری هوشمند با قابلیت کنترل از اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی و همچنین از راه دور توسط گوشی موبایل

نصب دو عدد تاچ پنل لمسی در اتاق مدیریت و اتاق معاونت ورودی جهت مونیتورینگ و کنترل کلیه سیستم‌های هوشمند

پیاده سازی سیستم صوتی حرفه‌ای برای سالن همایش و سالن ورزشی

کنترل ورود و خروج سالن‌های همایش و ورزشی با امکان تعریف رمز، کارت و اثرانگشت جهت ایجاد دسترسی‌های متفاوت برای افراد مختلف.

دیگر خبرها

  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • آذربایجان شرقی مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی دارد
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند